Mikro meni rikki, täytyy pärjätä ilman, teini aivan avuton!
Valittaa kokoajan kun ei ole mikroa,eikä osaa tehdä mitään ruokaaitselleen ilman sitä.
Palkkapäivään 3 viikkoa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on teillä teinin kanssa hyvä hetki tehdä se, mitä olisi pitänyt tehdä jo aiemmin eli opetella laittamaan ruokaa ihan itse.
Minä laitankin. Mutta usein lämmitämne edellisen päivän ruokaa mikrossa. Nyt siis teini pihalla kun ei voikaan iskeä makaronilaatikkolautasellista mikroon.
Nyt on sitten oiva hetki opettaa se kullannuppu lämmittämään makaronilaatikkonsa paistinpannussa.
Eikö AP:n kodissa ole ollenkaan kattiloita ja paistinpannuja tai uunia hellassa? Ehkä ei ole hellaakaan? Jesssstas, mitä uusavuttomuutta!! Sitten vaan wolttaamaan ja pitsaa tilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visalla tai osarilla?
Ei ikinä. En ota velkaa mikron takia.
Vain idiootti ei käytä velkaa OIKEIN. Esim tässä tilanteessa juuri olisi oikein maksaa mikro luottokortilla ja maksaa luottokortti takas 0 palkkapäivänä. Paljon fiksumpaa kuin odottaa se 3 viikkoa. Tosin ihmettelen kenellä ei ole varaa 50 euroa uuteen mikroon laittaa kun 3 viikkoa vielä jäljellä palkkaan (viikko sitten siis edellinen palkka tullut).
Eikö enää opeteta köksää koulussa?
Kyllä Martoilla olisi töitä tämän ämpärikansan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisätkin tuli just. Mihis ne tuhlasit, vaikka tiesit et palkkaankin on vielä aikaa.?
Ei teini saa enää lapsilisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on rahat noin vähissä, ettei yhtä mikroa pysty ostamaan?
Hyvinkin monella. Oliko muuta kysyttävää?
Halvin uusi viisikymppiä ja Torilta saa vitosella käytetyn.
Juu, mutta ei tuo auta, jos tilillä ei ole kuin 20€ ja ruokaakin pitää ostaa. Meilläpäin torilla myydään marjoja, ei mikroja. Marjojakaan ei toki talviaikaan.
Ruokaa voi tehdä ja lämmittää ilmankin mikroa, jos on taloudessa normaali sähköhella uunin kera. Toisekseen on sapuskaa jota ei tarvitse lämmittää, ostakoot pikaruokapaikoista omilla rahoillaan sen lämpimän sapuskan, jos ei viitsi itse tehdä tai hommaa trangian jolla tekee ruokansa itse. Harva teini on kuollut nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisätkin tuli just. Mihis ne tuhlasit, vaikka tiesit et palkkaankin on vielä aikaa.?
Ei teini saa enää lapsilisää.
Todellakin saa ellei ole täyttänyt 17. Myös 13-16-vuotiaat ovat teinejä.
Kamalaa kun viikossa saanut palkan tuhlattua ja kolme viikkoa kituutellaan. Olettaen et palkkapäivä on kerran kuussa.
Lähes joka viikko tulee mikrouunia käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta ei tuo auta, jos tilillä ei ole kuin 20€ ja ruokaakin pitää ostaa. Meilläpäin torilla myydään marjoja, ei mikroja. Marjojakaan ei toki talviaikaan.
Rahan puute ei selvästikään ole suurin ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visalla tai osarilla?
Ei ikinä. En ota velkaa mikron takia.
Vain idiootti ei käytä velkaa OIKEIN. Esim tässä tilanteessa juuri olisi oikein maksaa mikro luottokortilla ja maksaa luottokortti takas 0 palkkapäivänä. Paljon fiksumpaa kuin odottaa se 3 viikkoa. Tosin ihmettelen kenellä ei ole varaa 50 euroa uuteen mikroon laittaa kun 3 viikkoa vielä jäljellä palkkaan (viikko sitten siis edellinen palkka tullut).
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Ne hämmästyttää kummastuttaa pikkujonnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan puute ei selvästikään ole suurin ongelmasi.
Ei minulla rahasta ole puutetta. Mutta ihan niin pihalla en ole, ettenkö hahmottaisi osalla ihmisitä olevan hyvinkin tiukkaa. Kannattaa sinunkin herätä todellisuuteen sieltä puskasta, missä olet tähän asti elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät on lapselle, ei mikrolle.
Yhy yhy. Olis ostanu mikron ja palkasta antanu lapselle lapsilisät. Lapsi tarvii mikroa.
Ei mikroa mihinkään tarvii. Kaiken sen, minkä mikrolla voi tehdä, voi tehdä ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät on lapselle, ei mikrolle.
Yhy yhy. Olis ostanu mikron ja palkasta antanu lapselle lapsilisät. Lapsi tarvii mikroa.
Kukaan ei tarvi mikroa. Se on ihan kiva olla olemassa mutta ei mikään välttämättömyys.
Mitenköhän 1970-luvulla ja sitä ennen selvittiin hengissä, kun ei ollut kenelläkään mikroja :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö AP:n kodissa ole ollenkaan kattiloita ja paistinpannuja tai uunia hellassa? Ehkä ei ole hellaakaan? Jesssstas, mitä uusavuttomuutta!! Sitten vaan wolttaamaan ja pitsaa tilaukseen.
Luulenpa että jos viidenkympin mikro on ap:lle nyt liian kallis, ei taida raha riittää myöskään kyseisten palveluiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla liesi on? Paistinpannulla onnistuu. Mut onnittelut, hienosti uusavuttoman kakaran olet kasvattanu. Itekin oot näköjää
Ei mikrottomuus minulle ole mikään ongelma. Teini vaan ottaa lämpöä.
En minä ole valittanut asiasta, pikemminkin huvittuneena seurannut vierestä, kuinka helposti sitä tottuu mukavuuksiin ja vaikka ei varsinaisesti olisikaan uusavuton tai tyhmä, niin toisen korvaavan tavan omaksuminen voi olla hetken haastavaa. Meillä on juuri nyt se hetki. En epäile, etteikö teini pääsisi asian yli mutta vielä emme ole siinä pisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla liesi on? Paistinpannulla onnistuu. Mut onnittelut, hienosti uusavuttoman kakaran olet kasvattanu. Itekin oot näköjää
Ei mikrottomuus minulle ole mikään ongelma. Teini vaan ottaa lämpöä.
En minä ole valittanut asiasta, pikemminkin huvittuneena seurannut vierestä, kuinka helposti sitä tottuu mukavuuksiin ja vaikka ei varsinaisesti olisikaan uusavuton tai tyhmä, niin toisen korvaavan tavan omaksuminen voi olla hetken haastavaa. Meillä on juuri nyt se hetki. En epäile, etteikö teini pääsisi asian yli mutta vielä emme ole siinä pisteessä.
Kyllä sitä on hyvinkin uusavuton ja tyhmä, jos ei teini-ikään mennessä ole lapselleen opettanut, miten hellaa ja uunia käytetään.