Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkinnon arvo avioerotilanteessa (opinnot suoritettu avioliiton aikana)

Vierailija
24.02.2023 |

Miten arvon voi määrittää? Vaikuttaako jos on ottanut opintolainaa? Se on kuitenkin hlö kohtaista lainaa niin luulisi että laskee arvoa??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko kertaan meinaat miehes kupata? Vaiko vaimosi jos mies olet.

Olimitenoli niin jos puolisos kustannuksella olet opiskellut niin voi voi

Vierailija
2/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä?!

Sanopa muuta. Maailma on epäreilu.

Vierailija
4/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? :D:D

Vierailija
5/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, jos opiskelen ja mies tienaa samalla niin miksi erossa asiasta riidellään? Niinkuin olisin merkityksetön. Kyllä ne on mun rahoja ihan yhtälailla!

Vierailija
6/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä?!

Sanopa muuta. Maailma on epäreilu.

Millai? Kun eisaa rahastaa puolisoa vapaasti?

Vierailija
7/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kynitäänkö joltakin opiskeluajan kulut erossa? Eipä mikään ihme että ero tuli kun ollaan noin joviaalia sakkia.

Vierailija
8/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käynyt perinteinen, että nainen opiskellut miehen tienatessa rahat perheelle ja sitten kun nainen on saanut tutkinnon niin voimaantunut ja tullut liian fiiniksi jatkaakseen nykyisessä suhteessa. Ihan hyvä jos näitä alettaisiin ottamaan avioeroissa huomioon.

Itsellehän kävi juuri samalla tavalla, olin se jätetty osapuoli joka kuvitteli rakentavansa yhteistä tulevaisuutta...

Vierailija
9/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä käynyt perinteinen, että nainen opiskellut miehen tienatessa rahat perheelle ja sitten kun nainen on saanut tutkinnon niin voimaantunut ja tullut liian fiiniksi jatkaakseen nykyisessä suhteessa. Ihan hyvä jos näitä alettaisiin ottamaan avioeroissa huomioon.

Itsellehän kävi juuri samalla tavalla, olin se jätetty osapuoli joka kuvitteli rakentavansa yhteistä tulevaisuutta...

Avioliitto on pitkälti juridinen sopimus. Tämäkin on varmaan parin sovittavissa: mikä arvo on sillä että toinen elättää perheen kun toinen opiskelee? Samalla lailla kuin sovitaan yleisestä rahan käytöstä, laskujen maksamisesta, avioehdosta jne. ?

Vierailija
10/10 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toinen osapuoli opiskellut tekemättä työtä ohessa, toinen sen aikaa elättänyt ja kasvattanut omaisuutta. Nyt se omaisuus ollaan jakamassa. Kysymys teillä ilmeisesti jaetaanko omaisuus puoliksi?

Ja vähennetäänkö sen jälkeen tän opiskelleen osuudesta se vuosien elatus takaisinmaksettavaksi sille työss käyneelle? (tuollaisesta avioehdosta en oo kyllä kuullut, mutta en tiedä miten mahdolliset nämä kohtuullistamiset menee. Yhteinen omaisuushan ei mene automaattisesti puoliksi erossa vaikkei olisi avioehtoa varsinkin jos avioliitto on kestänyt vain muutaman vuoden kuten vaikka maisteritutkinnon verran...)

Mut kyllähän jos toinen opiskelee suurimman osan liitosta toisen siivellä (eli liitto on silloin kyllä lyhyt) ja vain toinen kerryttää yhteiseksi omaisuutta ja sitten erotaankin heti valmistumisen aikaan, niin kyllä siinä huomioidaan tuo liiton hupaisan lyhyt kesto ja siivellä eläjäksi jättäytyminen niin ettei se omaisuus todennäköisesti mene ihan puoliksi.

Itsekin siis elän iloisesti mieheni siivellä opiskelijana, mutta oon kyllä aiemmin elättänyt koko perhettä ja meillä on yhteiset lapset, joita myös olen hoitanut enemmän.