Miten oppia tuttia syömään?
Meidän vauva ei syö millään tuttia. Ollaan kokeiltu eri merkkisiäkin. Mikä tuttimerkki olisi sellainen jota voisi mahdollisesti oppia parhaiten syömään? Joskus vaan se tutti auttaisi. Niin kuin kaupan kassajonossa kun pitäisi pakata tavaroita ja vauva huutaa.
Kommentit (6)
Minä olen kokeillut vauvalle jos minkälaisia tutteja ja mikään ei kelpaa ja poika on jo 7kk.Eli meillä ei syödä tuttia ollenkaan.
Meillä ei saa yömaitoa pois ku tutti ei kelpaa.Sit rauhottuu uudestaan nukkuun ku haen maitoa.
Toisaalta eipä oo yhtä vierotus hommaa ku ei kelpaa.
anna_liisa ja santeri kohta 7kk
Neiti on nyt 3kk ja ollaan joka ikinen päivä tyrkytetty tuttia. Pitkään sellaista rengastuttia, tuttiosa silikonia. Nyt kokeilin ja ostin mam-tutin, luonnonkumisen. Se kelpaa joskus pieneksi aikaa, mutta ei mitenkään hyvin sekään. Toiselle tutille huutaa vaan naama punaisena.
Itsekin aion vaan jatkaa tuota tutin tarjoamista, mutta en ole enää yhtään varma että vauvan sais halutessaan opetettua tutille. Tosiaan 3kk on nyt ollut täysin tuloksetonta opettamista.
Tytteli-83
Jos vauvalla ei ole erityisen suuri lussuttamisen tarve ja ei tuttia huoli. Varsinkaan yli 6kk vauvaa opettaa enää tutille? Paljon helpommalla pääsee kun tutista ei tarvitse vierottaa. Jos kuvittelee että tutti on keino yötissin lopettamiseen on onni vain väliaikaista, sillä johan sitä kohta on tuttia nostettava suuhun...
Itse olen tissimaratoonit yms. jaksanut ja tosi iloinen ettei meidän lapset syöneet/huolineet tuttia. Enkä tälle masussa olevallekaan aio tod. näk. edes tarjota.
Mitä sitten jos vauva huutaa välillä epäsopivassa paikassa. Se on vauvojen hommaa:) Mikä sen tutin hienous on?
Olen kuullu, että Nukin tutti ois kelvannu monelle nirsolle... Tosin meidän neiti ei syö mitään tutteja, tai siis nimenomaan syö niitä, ei ime. Ikää nyt 8 kk ja olen lyönyt hanskat tiskiin asiassa. MUTTA: imee sit sen sijaan peukkua. Eli jos pitää valita tutti vai peukalo, niin ottaisin kyllä sen tutin. On hieman helpompaa nimittäin heittää pois... Olen kyllä leikitellyt ajatuksella, että sinne Pikku Kakkosen tuttiputkeen (vai mikä se nyt onkaan...) lähettäis neidin peukalon :D
Tietty kaikki ei ala imeä peukkua vaikkei tuttia huolikaan, meillä se peukun imeminen alkoi muistaakseni 4 kk iässä.
Tsemppiä yritykseen!!
T: Miukkis
Apteekissa saatavilla Dento Bon -merkkistä tuttia. Tuttiosa on hyvin litteä ja suht pieni. Ei pitäisi aiheuttaa kitalakeen painetta, kuten ns. normi tutit (näin valmistaja mainostaa). Meilä on nyt ollut kokeilussa sellainen, ja sain sillä jopa muutaman kerran meidän pojan, 5kk, nukahtamaankin ja ihan oikeasti imemäänkin sitä. Muun merkkisiä on vain "mälvännyt" suussaan, kun n. 1,5-2 kk iässä päätti, että ei enää tuttia syö.
Meillä kun minä äitinä olen se tutti, (ja vain tissille nukahdetaan) joten olis se ihan kiva, että edes vähän sitä söisi, niin juuri esim. siellä kaupan kassalla tai juuri kun isoveikan kanssa joku akuuttijuttu kesken (yleensä se huuto tulee juuri silloin ja vielä megaluokkana ) saisi tutilla rauhoitettua, ettei tarvi toisen pää punaisena&hikisenä huutaa, kun ei just silloin voi tissiä tarjota...
Mutta melkein tosin olen jo luovuttanut tutin syönnin suhteen, kun ei tuo esikoinenkaan sitä syönyt, niin ehkä ei tämä kakkonenkaan sitten ?:|
t. Muumi05
Meidän kuopus on vasta hiljattain oppinut syömään tuttia. Ikää on jo puoli vuotta. Pohdinkin jo, että opetanko enää edes tutille, mutta onneks opetin. Se rauhoitti yöllä tissillä roikkumisen.
Sitkeästi vaan laitoin tuttia suuhun, alkuun vauva käänsi päänsä pois ja nipisti suun tiukasti kiinni. Nykyään avaa suun tutin lähestyessä ja alkaa sitä imemään. Muutaman päivän sitkeää harjoittelua ja alkoi onnistua.
Meillä käytössä luonnonkuminen ainun Mam-merkkinen tutti kokoa miniulti eli 0-7kk. Piakkoin olisi tarkoitus vaihtaa isompaan. Musta oli helpompaa opettaa vauvaa alkuun pienen tutin kanssa.
Kannattaa valita tutti ja yrittää vaan aina sitä samaa eikä vaihdella. En usko, että tutin mallilla on merkitystä siihen, oppiiko vauva sitä imemään vai ei.
Onnea yritykseen :)