Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutin 40 kiloa, ja muutuin omasta mielestänikin tunnistamattoman näköiseksi

Vierailija
23.02.2023 |

aivan kuin eri ihmiseksi. Jonkinlainen identiteettikriisi, ja tämän lisäksi osa ystävistä/tuttavista välttelee(!) minua laihtumisen jäljiltä. Muilla kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko positiiviset tuntemukset vai harmittaako roikkuva iho, vaikka muuten on todella toivottava tulos mm. terveyden kannalta?

Vierailija
2/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin vain puolet tuosta. Ja oma naama näyttää aivan vieraalta. Ei meinaa millään tottua, varsinkin valokuvissa näyttää ihan vieraalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ilmiöhän tuo on

Vierailija
4/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuo tuttavien välttely! Itse laihduin muutama vuosi sitten 58 kg, eikä tuttavat suhtautuneet mitenkään erilaisesti kuin ennen. Paitsi exä alkoi yrittää iskeä, mutta siihen ansaan en langennut :D 

Mulla taas on niinpäin, että näen itseni edelleen isona ja lihavana, vaikka olen normaalipainon sisällä nyt (ylärajoilla tosin). Saatan edelleen puhua "vyöryväni" jonnekin tai pelätä että tuolit hajoaa altani, kuten silloin kun olin oikeasti sairaalloisen lihava. 

Mutta jotenkin edes tuo edelleen lihavan identiteetti ei haittaa, samoin kuin ei roikkuvat nahatkaan. Olen vaan niin onnellinen siitä, että olen nyt kontrollissa omassa elämässäni, enkä minkään impulssien ja reaktioiden orja, joka pomppaa jääkaapille kun nälkäimpulssi herää tai menee keksikaapille 20 kertaa päivässä jos stressaa.

Vierailija
5/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy. Ei voi mitään. Totaalisesti silti sen arvoista.

Vierailija
6/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko positiiviset tuntemukset vai harmittaako roikkuva iho, vaikka muuten on todella toivottava tulos mm. terveyden kannalta?

Iho kiristyy vielä 2 vuotta laihduttamisen jälkeen joten tulokset näkee vasta 2 vuoden jälkeen. 

Vierailija
7/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta siinä vaiheessa että olen lihonut +35kg ja en tunnista itseäni sen paremmin peilikuvasta kuin valokuvistakaan.

Ja se on vain mukavaa, ettei puolitutut tunnista esim kaupassa tai missään muuallakaan.

Omissa silmissäni olen edelleen se hoikahko normipainoinen ja järkytyn joka kerta kun tajuan, ettei se lähinnä telttaa muistuttava vaate ollutkaan päälle vedettynä paria numeroa liian suuri vaan päinvastoin ehken hieman nafti.

Vierailija
8/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän mixed feelings. Neljänkymmenen kilon sulaminen oli kuitenkin lähes puolet minusta - kirjaimellisesti. Roikkuva iho on yksi lysti, mutta peilistä tosiaan tuijottaa takaisin aivan vieras ihminen, jota sitten pitäisi liikutella.

Vierailija
9/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho kiristyy vielä 2 vuotta laihduttamisen jälkeen joten tulokset näkee vasta 2 vuoden jälkeen. 

Joo ja voi kiristyä paljonkin! Mä laihdutin 122 kilosta 70 kiloon ja alkuun näytti, että jään melkoisen näköiseksi, alavatsa semmoinen ryppyinen riippuva säkki, kaula löysä ryppyinen puhuessa heiluva heltta ja ennen pulleat posketkin oli tyhjentyneet ryppyiseksi riippuvaksi ihoksi. Olin lisäksi yli 40 kun laihdutin, joten oletin että sellaiseksi jäänkin. Mihinkään leikkauksiin en halunnut, ei ole enää ulkonäkö niin tärkeää. Mutta nyt vuosia myöhemmin ei ole juuri missään roikkuvaa tyhjää ihoa. Kaula on ehkä vähän ryppyisempi kuin olisi jos ei olisi koskaan ollut täynnä rasvaa ja sitten tyhjentynyt, mutta ei enää pussita tai heilu.

Vierailija
10/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa. Lähti 13kg, ja kävi melkoinen rupsahdus samalla. Kurttua ja tyhjää nahkaa. Ei ihan kivaa. Toisaalta, en tykännyt siitä läskistäkään, oli aika tukala olo. Pienempi paha tämä nyt on, vielä pitäisi toinen mokoma saada kropasta pois. Parisuhdemarkkinat on mun osalta ohi jo muutenkin, joten jatkan valitsemallani linjalla. Ystävistä sen verran, että eivät ole tietääkseenkään, luulevat ehkä, että on joku tauti iskenyt, mutteivat kysele, enkä mä sen paremmin kerro.

Vierailija
11/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis siltä osin, ettei keski-ikäisellä ainakaan ole juurikaan toivoa mistään kiristymisestä.

Vierailija
12/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan pienempään kehoon tottumisessa menee useampi vuosi. Itselläni putosi paino elämäntapojen muuttumisen myötä vain noin 15kg, mutta koin tuon tunteen myös. Sitä jotenkin edelleen ajatteli, että on valokuvassa se muita isomman näköinen. En edelleenkään koe kommentteja hoikkuudestani mukavina. En haluaisi, että kehostani puhutaan lainkaan. Toivoisin siten kehorauhaa kaikille.

Vierailija
13/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava suoritus - onnea! Nuo oudot tuttavasi voit ohittaa olankohtauksella; suurin osa on luultavasti niin kateellisia, etteivät kehtaa näyttää vihertäviä naamojaan. Tuo on juuri yksi niistä suurimmista ja arimmista jutuista (laihdutus), jotka herättävät tunteita fiksummissakin ihmisissä, valitettavasti.

Vierailija
14/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis siltä osin, ettei keski-ikäisellä ainakaan ole juurikaan toivoa mistään kiristymisestä.

Kyllä se hieman kiristyy vielä keski-ikäiselläkin. Ei tosin niin kuin nuorella.

Vierailija
15/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jumppaamisesta tai Pilateksesta apua? Ravinnon muuttamisesta?

Laihtuessa jäljelle jäi oudolta näyttävä kapea naama. Tottumiseen meni aikaa.  

Vierailija
16/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hieman kiristyy vielä keski-ikäiselläkin. Ei tosin niin kuin nuorella.

Vai olenko sitten jo yli keski-iän, ja ajattelen asian omalta kantiltani, perustuen siihen, mitä näen.

Vierailija
17/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava suoritus - onnea! Nuo oudot tuttavasi voit ohittaa olankohtauksella; suurin osa on luultavasti niin kateellisia, etteivät kehtaa näyttää vihertäviä naamojaan. Tuo on juuri yksi niistä suurimmista ja arimmista jutuista (laihdutus), jotka herättävät tunteita fiksummissakin ihmisissä, valitettavasti.

Tuttavat eivät kehtaa ihailla laihtumista, koska monet kokevat  sen negatiivisena (enkö kelvannut lihavana) tai pelkäävät, että se kuitenin kohta lihoo ne kilot takaisin.

Vierailija
18/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta, meinasin juuri lähteä lähikauppaan ostamaan sipsiä mutta jää välistä!

Vierailija
19/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, kun laihtuneet sanovat "tuli ruma kapea naama". Ikäänkuin (luonnostaan) hoikempien kasvot ovat rumat, lommoiset ja vanhat.

Vierailija
20/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En havainnut mitään muutosta kun lähti sairauden takia 12 kg ja harva sen edes huomasi. Pituutta on jotain 163. Taitaa johtua suorasta vartalon muodosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä