Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joka vääntää kaikki asiat ja sanomiset?

Vierailija
23.02.2023 |

Esim sanon, että minua harmittaa kun hän ei huolehdi lasten syömisistä (usein lapset ilman ruokaa jos olen pois tai en itse huolehdi asiasta), niin hän kieltää asian. Kyllähän hän omasta mielestään huolehtii, että asia ei kyllä ole noin jne.
Ja taas kohta lapset kiukuttelee ja on nälkäisiä, kun jäänyt miehen vastuulle huolehtia heistä.

Tämä siis vain yksi esimerkki. Samanlaisia asioita on miljoona. On loppujen lopuksi aika vähän asioita joista hän huolehtisi.

Ja jos sanon, että mielestäni tämä meidän suhde ei toimi, niin sitten hän vaan kumoaa tämän mielipiteeni, että hän on eri mieltä, ilman että edes haluaisi selvittää miksi olen toista mieltä hänen kanssaan, ilman että hän yrittäisi tehdä asioille jotain tms. Jos hän on eri mieltä, niin sitten asia vaan on niin kun hän sanoo. Eikä mikään tietenkään muutu, kun ei mitään ongelmaa (hänen mielestään) ole. Ajatuksia?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei tahallaan väännä, vaan puhtaasti kokee toimintansa oikeutetuksi. Jos todellisuudet ei kohtaa niin silloin voi olla turhan haastavaa elää sellaisen henkilön kanssa

Vierailija
22/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai hänelläkin oikeus omaan mielipiteeseen?

On - ja lapsilla ruokaan. 

Vanhempani erosivat, kun olin yhdeksän. Isä vei sisarukseni ja minut hiihtoleirille ja eli kahvilla ja tupakalla.

Me söimme mökin keittiöstä sokeripaloja nälkäämme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykeneekö miehesi kokemaan empatiaa ja asettumaan toisen asemaan ? Ilmeisesti ei.

Eli jos kerrot että suhteenne ei ole mielestäsi hyvä niin mies miettii että hänen mielestään suhteenne on hyvä. Ja on tyytyväinen.

Vähän kuin nuori mies jolta tyttöystävä kysyi että kait tämä mies on ostanut äidilleen kukan ja kortin kun mennään äitienpäivänä käymään. Nuori mies tokaisi ettei tietenkään kun ei hän piittaa kukista ja korteista. Hämmentynyt tyttöystävä oli kysynyt että tykkääkö äitisi kukista ja korteista. Vasta sitten nuori mies oli tajunnut idean että mietitään mitä se äiti haluaa eikä pelkästään omaa napaa.

Sinun pitäisi selittää tarkemmin miehelle että haluat muutoksen suhteeseenne koska sinä et ole onnellinen. Ja sitten keksiä tapa millä saat sen miehesi oikeasti tajuamaan mitä tarkoitat. Ilmeisesti miehesi miettii vaan että hän on onnellinen eikä oikeasti tajua että sinä toivot miehen muuttavan käytöstään. Ehkä voisit kertoa ennemmin mitä haluat muuttuvaksi esim haluan että meillä on jatkossa joku yhteinen hararstus /käydään kaksistaan syömässä kerran kuukaudessa tai haluan että jutellaan joka ilta 15 minuuttia yhdessä. Eli jotain selkeää minkä mies pystyy ymmärtämään.

Vierailija
24/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisitko sinä muuttaa omaa tapaasi kommunikoida. Sen sijaan että kerrot harmisi kun mies ei huolehdi lasten ruuasta kysyisit että milloin miehen mielestä pitää lapsille huolehtia ruokaa. Jos mies vastaa että sitten kun pyytävät niin voisit selittää että jos odottaa siihen että pyytävät nälissään ja sitten joku rupeaa suunnittelemaan ruuanlaittoa niin lapsilla on jo todella kurja olo kun ruoka valmiina noin tunnin kuluttua ja kaikilla on sitten kurjaa. Voit selittää että lapset ovat tottuneet saamaan ruokaa tiettyinä ruokaaikoina (esim klo 7.30 ja 11.00 jne). Koetat siis saada miehen ymmärtämään että tämän tehtävä on huolehtia että lapsilla on ruoka tiettyyn aikaan tarjolla.

Eli jos mies ei tajua yksinkertaisia asioita normaalisti niin joudut opettamaan kuin lasta. Eli mieti miten kommunikoit kun kerta tiedät miehesi rajoitteet.

Valitettavasti olen yrittänyt selittää vaikka ja mitä miljoonat kerrat. Ruoka-ajat ovat olleet jääkaapin ovessakin ja tosiaan meillä useampi lapsi, että ei ole vasta tullut isäksi. Ja siis tämä todella vain yksi esimerkki, tuntuu välillä ettei mies tajua/välitä yhtään mistään! Mutta jos sanon hänelle, niin toki hän on täysin eri mieltä ja saattaa alkaa luetella asioita joita on tehnyt. Juu, kyllä hän joskus jotain tekee, mutta missään asiassa ei oikein voi luottaa häneen. Siitäkin sitten loukkaantuu, jos kyselen että ovatko lapset saaneet ruokaa, vaikka ovat 100x jääneet ilman kun en ole huolehtinut. Eli joskus unohtaa/ignooraa muistaa jonkun asian, joku toinen kerta ainakin esittää että olisi muka muistanut ja loukkaantuu kun huolehdin, kun en halua lasten kärsivän.

Seksiä ei ole enää, koska en ole halunnut sitä, koska koen että suhde on epätyydyttävä. Joka asiasta pitää vängätä ja vääntää rautalangasta, olen aivan loppu itse. Oikeastaan kaikki miehessä tällä hetkellä ärsyttää ja olisin valmis eroamaan, mies vaan ei missään nimessä halua. Sanoo tekevänsä töitä itsensä kanssa, mutta olen varma että joku palanen vaan puuttuu päästä, eikä vaan ymmärrä tiettyjä ns normaaleja asioita. Olen miettinyt onko jotain nepsy-haasteita, mutta en yhtään osaa sanoa mitä. Ei ainakaan päällepäin vaikuta autistilta tms. Mutta rehellisesti koko miehen perhe on aika outo. T. Ap

Vierailija
25/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kykeneekö miehesi kokemaan empatiaa ja asettumaan toisen asemaan ? Ilmeisesti ei.

Eli jos kerrot että suhteenne ei ole mielestäsi hyvä niin mies miettii että hänen mielestään suhteenne on hyvä. Ja on tyytyväinen.

Vähän kuin nuori mies jolta tyttöystävä kysyi että kait tämä mies on ostanut äidilleen kukan ja kortin kun mennään äitienpäivänä käymään. Nuori mies tokaisi ettei tietenkään kun ei hän piittaa kukista ja korteista. Hämmentynyt tyttöystävä oli kysynyt että tykkääkö äitisi kukista ja korteista. Vasta sitten nuori mies oli tajunnut idean että mietitään mitä se äiti haluaa eikä pelkästään omaa napaa.

Sinun pitäisi selittää tarkemmin miehelle että haluat muutoksen suhteeseenne koska sinä et ole onnellinen. Ja sitten keksiä tapa millä saat sen miehesi oikeasti tajuamaan mitä tarkoitat. Ilmeisesti miehesi miettii vaan että hän on onnellinen eikä oikeasti tajua että sinä toivot miehen muuttavan käytöstään. Ehkä voisit kertoa ennemmin mitä haluat muuttuvaksi esim haluan että meillä on jatkossa joku yhteinen hararstus /käydään kaksistaan syömässä kerran kuukaudessa tai haluan että jutellaan joka ilta 15 minuuttia yhdessä. Eli jotain selkeää minkä mies pystyy ymmärtämään.

Jotenkin todella keskenkasvuinen miehen ainakin täytyy olla. Samaa mies alkuaikoina selitti, kun kerroin että olisi kiva jos merkkipäivinä, esim syntymäpäivänäni muistaisi minua jotenkin, ostaisi vaikka kukkia. Miehellä meni monta vuotta jankuttaessa että hän ei itse välitä kukista tms. Jossain vaiheessa viesti kuitenkin lopulta meni perille ja nykyään ostaa kyllä kukkia syntymäpäivänäni. Mutta kun joka asiasta saa vääntää rautalangasta vuositolkulla ennen kuin tulee muutosta, eikä oikein mikään tunnu tapahtuvan automaattisesti. Ihan kuin mies ei tajuaisi itsenäisesti yhtään mitään. T. Ap

Vierailija
26/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm no ehkä kannattaisi erota

Vierailija
27/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt vaan tuppaa olemaan tuollaisia. Oletko ap itse jotenkin neuroottinen? Pitääkö lasten saada tasan klo12 ruokaa, eikö riitä että jossain välissä saavat? Ei kaikesta tarvi aina stressata. Anna mies hoitaa omalla tyylillään.

Vierailija
28/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm no ehkä kannattaisi erota

Joo.

Jos mies ei kerran saa itsestään enempää irti nyt, niin tuskinpa asia paranee ikinä.

Eroon ei tarvita miehen lupaa ja jos siitä on puhuttu, mutta mikään ei ole muuttunut millään tavoin parempaan suuntaan, niin eiköhän ole korkea aika alkaa tekemään itse jotain asian eteen.

Vierailija
29/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus henkisesti väkivaltainen mies. Hän tuntee olevansa oikeutettu käyttäytymään noin, koska on mielestään sinun yläpuolellasi.

Lue kirja Why does he do that?

Vierailija
30/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt vaan tuppaa olemaan tuollaisia. Oletko ap itse jotenkin neuroottinen? Pitääkö lasten saada tasan klo12 ruokaa, eikö riitä että jossain välissä saavat? Ei kaikesta tarvi aina stressata. Anna mies hoitaa omalla tyylillään.

Jonkunlainen järjestys pitää lasten kanssa valitettavasti olla, ei kaikkea voi tehdä "silloin kun sattuu asia mieleen muistamaan, jos edes muistuu" -tyylillä. Minuutintarkkaa ei ole varmasti, mutta normaali aikuinen ihminen kyllä tajuaa tehdä asiat ja kykenee tekemään tuollaiset ihan perusjutut ilman aikataulutustakin. Jos ei tajua, niin syvissä vesissä mennään ja minä en ainakaan jaksaisi sellaista miestä katsoa. Jos mies käyttäytyy itsekin kuin pahainen kakara, niin miten hänelle voi antaa mitään huolehdittavaksi?

Vierailija
31/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus henkisesti väkivaltainen mies. Hän tuntee olevansa oikeutettu käyttäytymään noin, koska on mielestään sinun yläpuolellasi.

Tai sitten mies on vain yksinkertaisesti ääliö.

Toivottavasti se ei ole periytynyt lapsille.

Vierailija
32/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositteleeko täällä joku yksi ihminen aina tätä samaa kirjaa vai oletteko kaikki lukeneet sen?

Vierailija
33/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkunlainen järjestys pitää lasten kanssa valitettavasti olla, ei kaikkea voi tehdä "silloin kun sattuu asia mieleen muistamaan, jos edes muistuu" -tyylillä. Minuutintarkkaa ei ole varmasti, mutta normaali aikuinen ihminen kyllä tajuaa tehdä asiat ja kykenee tekemään tuollaiset ihan perusjutut ilman aikataulutustakin. Jos ei tajua, niin syvissä vesissä mennään ja minä en ainakaan jaksaisi sellaista miestä katsoa. Jos mies käyttäytyy itsekin kuin pahainen kakara, niin miten hänelle voi antaa mitään huolehdittavaksi?

Mutta ei naisen tapa ole ainoa oikea.

Vierailija
34/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsia kädettömän miehen kanssa jota ei kiiinnosta lasten hoitaminen. Suurin osa naisista tekee lapsia miehen kanssa jota ei kiinnosta lasten hoitaminen. Oliko mies niin komea että oletit että mies on täydellinen kumppani joka huolehtii myös lapsista.  Niin taisi käydä, ei kelvannut kiltti kunnollinen mies sinulle.

Vierailija
35/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi (ex-) on vääntänyt asioista tuollaisen änkyrän kanssa jo 60 vuotta. Kukaan ei tiedä miksi. Pakko olla jonkinlainen riippuvuus. Ilmankos muistelee ensimmäisiä melko hyviä vuosia.

Oliko miehesi/vaimosi samanlainen?

Miehen veli enemmän. Hänen on myös annettu muuttua sellaiseksi, ettei liki 80-vuotiaalta äidiltä vain loppuisi tekeminen kesken ja kruunu himmenisi.

Miehelle iski osittain samat, osittain muut sukuviat päälle.

Luulen että kaikki siinä perheessä on nepsyjä. Nuoremmilla on diagnooseja ja vanhemmat saisivat sellaiset jos hakisivat.

Tasapuolisuuden nimissä, ex-appi piti minusta ja puhui asioita joista ei ollut hiiskunut omille lapsilleen. Älykäs ihminen, mutta ehkä asperger ja muutenkin vähän epäsosiaalinen, oli masentunut ja riippuvainen vaimostaan.

Vierailija
36/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo  ,  se mies  on vain  patalaiska.

Vierailija
37/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ätmi kirjoitti:

Miksi teit lapsia kädettömän miehen kanssa jota ei kiiinnosta lasten hoitaminen. Suurin osa naisista tekee lapsia miehen kanssa jota ei kiinnosta lasten hoitaminen. Oliko mies niin komea että oletit että mies on täydellinen kumppani joka huolehtii myös lapsista.  Niin taisi käydä, ei kelvannut kiltti kunnollinen mies sinulle.

Kilttimies uliiiiiii

Vierailija
38/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti ätmi kirjoitti:

Kilttimies uliiiiiii

Naisen ei pidä valittaa palstoilla että miehenne  on huono kumppani.

Vierailija
39/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo  ,  se mies  on vain  patalaiska.

Tämä on myös yksi vaihtoehto!

Vierailija
40/55 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ätmi kirjoitti:

On aika vaikea tietää millainen vanhempi ihmisestä tulee ennen kuin hän on vanhempi. Luulisi tämän olevan itsestään selvää. Useimmat miehet ovat ihan ok kumppaneita kunnes vanhemmuus tulee kehiin. Sitten halvaannutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä