Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

helppoja ruokia missä ei paljoo käsiä tarvi? atopia pahana käsissä. sattuu ja kirvelee enkä jaksa kokata

Vierailija
23.02.2023 |

hernekeittoo en taas jaksa.. mitä muita ruokia ois missä ei tarvii väkerellä juurikaan käsillä? kämmenet ja sormet iha verillä, tää kirjottaminenki sattuu.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpataa, ei tarvitse koskea kuin kauhaan. 

Toinen lapsi atoopikko, pahimpina kutinakausina suolakylpy. Tai keittosuolaveteen kastetut sideharsot käsien ympäri.

Vierailija
42/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kädet on kunnossa mutta silti teen ns.yhden kattilan ruokia. Kaikki vaan sekaisin ja hyvää tulee, ei tarvii kuin pari hämmennystä ettei pohjaan ota kiinni. Hautuu itsekseen. Syödessä riittää lusikka, ei tarvii kipeillä käsillä pilkkoa lihanpaloja.

Kattilaan liha/kana/kasvisliemeen esim. tomaattimurskaa, sipulia, makaroneja, perunasuikaleita, kasvissuikaleita, hernemaissipaprikaa, jauhettua lihaa, herkkusieniä, hapankaalia, soijaa, parsa/kukkakaalia, jne. Kaikkia noita saa pakasteesta tai muusta hyllystä valmiiksi pilkottuna. Lihaa ei tarvitse erikseen ruskistella. Hankalin osuus murskapurkin avaus.

Mitä enemmän raaka-aineita, sitä monipuolisempaa, voi syödä päiväkausia eikä tarvii ravintoaineita miettiä. Tiskiäkään ei tule kun on yksi kattila.

Murskaa saa pahvipurkissa. Se pelastaa minut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju saa mut hyvälle mielelle. Olen siis se joka laittoi ehdotuksen Janssoninkiusauksesta tai muusta vastaavasta ja ap sitten siitä keksi että kinkkukiusaus ois jees tänään. Laitoin niitä muitakin mietintöjä. Itselle tän vaikeaksi tekee se, etten oo enää pariin vuoteen asunut Suomessa eikä täällä ole esim. Perunasipulisekoitusta tai paljoa muutakaan tuollaista mitä Suomessa tuli käytettyä jos laiskotti tai oli kiire.

Se mikä tästä ketjusta tekee ihanan on avuliaisuus. Kaikki ei vain heti tyrmää vaan haluaa auttaa toista kipujen keskellä. Ruoka on tärkeää ja moni haluaa kokata itse vaikka sitten joutuisi puolivalmiita käyttämään. Tuo toivoa, että ei Suomi niin täynnä pelkkiä inhottavia ihmisiä olekaan.

Ai niin, jälkkäriksi voit miettiä mikrossa tehtävää suklaakakkua, mukiherkku, ei vaadi paljoa hämmentämistä tai sekoittelua. Tässä yksi simppeli ohje ja voi tuunata vaikka laittamalla keskelle suklaapalan tai sekaan marjarouhetta tai pähkinärouhetta, mitä nyt keksiikin.

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/190529/Suklaa%20brownie%20mikr…

Vierailija
44/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko:

kuivapastaa, ei keitettyä

nyhtökauraa tms. kasviproteiinia, ei tarvitse paistaa

kirsikkatomaatteja

juustoa tai ravintohiivaa

valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, mustapippuria, suolaa

kaurakerma tai kermaviiliä vastaava vegaanituote

kasvilientä niin paljon että koko höskä jää nesteen alle

valinnan mukaan mausteita: rucola, oliivi, pesto tms.

heitetään uuniin ja annetaan paistua, vaihtoehtoisesti haudutuspadassa jos hellankäytössä on ongelmia

sipulijauheet on hyviä kun aina ei pysty pilkkomaan sipulia. Hyvänä päivänä sipulia voi pilkkoa pakastimeen. Hommasin ison pakastimen jonne laitan valmiita ruoka-annoksia, teen paljon kerralla sillä vointi ei salli jokapäiväistä kokkailua

terv. sairas

Vierailija
45/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan ihmisen kannattaa varustella keittiö hyvin: crock pot tai joku muu monikäyttöpotta(haudutus, painekeitin, höyrytys jne.), air fryer, hyvä yleiskone, helppo kahvinkeitin ja monipuolinen mikro.

Vierailija
46/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin ap? Jos sinulla on mies tai yli 3v lapsia, jopa nekin pystyvät sanallisesti ohjattuna laittamaan ruokaa ja siivoamaan jäljensä. Kukaan meistä ei ole korvaamaton.

Vierailija
47/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en halua vänistä, mutta oletteko kokeilleet muut kuivaihoiset esim. HTH-voidetta? Mielestäni perusvoiteet eivät tee oikein mitään, tuo on ohut, mutta kirvelee kyllä alkuun kuin mikäkin, pitäisi ensin saada vähän vähemmäksi haavat. Mutta tuntuu ettei itselläni tuon voittanutta ole. No, se sinkkivoide (vauvojen) auttaa öisin käytettynä pahimmissa vaiheissa.

Aina puhutaan perusvoiteista, mutta mielestäni vähän yhtä tyhjän kanssa. Öljythän eivät oikein tehoa myöskään, korkeintaan yöksi muiden päälle.

Sanon tämän pienellä varauksella, koskapa en halua tulla leimatuksi kristalleihin uskovaksi lisäravinnehörhöksi joka pelkää GMOta...

Mulla rauhoittui iho-ongelmat (PPP), kun jätin elämästä pois rypsi- ja rapsiöljyn kaikissa muodoissaan. En vuosikausiin käyttänyt mitään tuotteita mistä niitä löytyi, en käyttänyt niitä ruuanlaitossa, en yhtään missään. Shampoot, hoitoaineet ja saippuatkin valikoitui sen mukaan ettei niissä noita öljyjä ollut. Nykyisin kestää jo vähän silloin tällöin syödä tuotteita missä rypsiä/rapsia on, mutta vähänkin liikaa niin iho alkaa taas rakkuloitumaan, kuivumaan ja hilseilemään. Ja mulla on siis useammaltakin ihotautilääkäriltä tuomio tuosta PPPstä, ei ole virhediagnoosi.

Niin no minä viittasin noilla öljyillä johonkin viestiin jossa öljyistä ihonhoidossa puhuttiin.

Mutta mikäpä ettei voi jollekin aiheuttaa oireita muodossa jos toisessa, sisäisesti tai ulkoisesti. Mutta itse en koe öljyjen ja rasvaisten voiteiden käsissä käytettynä hoitavan, vaan kostuttavampi ja esim. tuo hth tekee ihmeitä, mitäs karbamidejä tms. siinä olikaan.

Vierailija
48/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii ja yöksi sinkkivoidetta ja puuvillakäsineet.

Ja siihen päälle vielä muovikäsineet. Tekee ihmeitä.

Vastatakseni kysymykseen.. Broilerin koipia vuokaan, raa'at riisit sekaan ja kanalientä päälle. Sitten vaan uuniin.

Kätevämpi laittaa riisit pohjalle, sitten kanaliemi tms ja sitten vasta koipireidet. Kasviksiakin voi laittaa riisien päälle. Saat broileria riisipedillä. Itse käytän usein kanaliemen tilalla lihalientä tai kasvislientä,

Vierailija
49/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en halua vänistä, mutta oletteko kokeilleet muut kuivaihoiset esim. HTH-voidetta? Mielestäni perusvoiteet eivät tee oikein mitään, tuo on ohut, mutta kirvelee kyllä alkuun kuin mikäkin, pitäisi ensin saada vähän vähemmäksi haavat. Mutta tuntuu ettei itselläni tuon voittanutta ole. No, se sinkkivoide (vauvojen) auttaa öisin käytettynä pahimmissa vaiheissa.

Aina puhutaan perusvoiteista, mutta mielestäni vähän yhtä tyhjän kanssa. Öljythän eivät oikein tehoa myöskään, korkeintaan yöksi muiden päälle.

Sanon tämän pienellä varauksella, koskapa en halua tulla leimatuksi kristalleihin uskovaksi lisäravinnehörhöksi joka pelkää GMOta...

Mulla rauhoittui iho-ongelmat (PPP), kun jätin elämästä pois rypsi- ja rapsiöljyn kaikissa muodoissaan. En vuosikausiin käyttänyt mitään tuotteita mistä niitä löytyi, en käyttänyt niitä ruuanlaitossa, en yhtään missään. Shampoot, hoitoaineet ja saippuatkin valikoitui sen mukaan ettei niissä noita öljyjä ollut. Nykyisin kestää jo vähän silloin tällöin syödä tuotteita missä rypsiä/rapsia on, mutta vähänkin liikaa niin iho alkaa taas rakkuloitumaan, kuivumaan ja hilseilemään. Ja mulla on siis useammaltakin ihotautilääkäriltä tuomio tuosta PPPstä, ei ole virhediagnoosi.

Niin no minä viittasin noilla öljyillä johonkin viestiin jossa öljyistä ihonhoidossa puhuttiin.

Mutta mikäpä ettei voi jollekin aiheuttaa oireita muodossa jos toisessa, sisäisesti tai ulkoisesti. Mutta itse en koe öljyjen ja rasvaisten voiteiden käsissä käytettynä hoitavan, vaan kostuttavampi ja esim. tuo hth tekee ihmeitä, mitäs karbamidejä tms. siinä olikaan.

Tuota... Jos saa kysyä, kun alkoi vähän vaivaamaan.

Sun viestiesi sävy tuntuu himppaisen ärtyneeltä. En käsittääkseni ole sinua tölvinyt, ja jos olen sen huomaamattani tehnyt, olen pahoillani. Miksi niin äkeänä?

Vierailija
50/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohra,- riisipuuro uunissa ei tartte juurikaan käsillä vääntää sitä.

Vierailija
51/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ihan suomeksi, mikä tai mitä tuo PPP on. Valtaosalle suomalaisista tuo tarkoittaa Pirkka-Pekka Peteliusta.

Vierailija
52/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ihan suomeksi, mikä tai mitä tuo PPP on. Valtaosalle suomalaisista tuo tarkoittaa Pirkka-Pekka Peteliusta.

Palmo Plantaris Pustulosis. Kämmeniin ja jalkapohjiin ilmaantuu hirvittävän kutinan kanssa pikkiriikkisiä steriilejä vesikelloja. Autoimmuunisairaus, vähän saman tyyppinen toimintamekanismi kuin psoriasiksella.

Vierailija
53/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palmo Plantaris Pustulosis. Kämmeniin ja jalkapohjiin ilmaantuu hirvittävän kutinan kanssa pikkiriikkisiä steriilejä vesikelloja. Autoimmuunisairaus, vähän saman tyyppinen toimintamekanismi kuin psoriasiksella.

Tää on oikeasti hyvä ketju. Toinen saa vinkkejä ja muutkin saa tietoa. Mullekin toi lyhenne ja koko asia oli uusi tieto. Kiitos.

Vierailija
54/58 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... Jos saa kysyä, kun alkoi vähän vaivaamaan.

Sun viestiesi sävy tuntuu himppaisen ärtyneeltä. En käsittääkseni ole sinua tölvinyt, ja jos olen sen huomaamattani tehnyt, olen pahoillani. Miksi niin äkeänä?

Olen pahoillani minäkin, yritin vain tarkentaa, ja tuosta sinun viestistäsi olisi joku saattanut luulla että on jatkoa minulta.

Ja tosiaan etten juuri öljyihin vaikean ihon hoidossa usko minäkään, (ja että ulkoisista hoitoaineista puhuin). Vaan tosiaan kosteuttaviin tuotteisiin, kuten olen kokenut tuon hth:n olevan. Öljy jää siihen pintaan vaan, eikä tee oikein mitään, ainakaan minulla. Eikä aqualan ällistä ole mihinkään.

Vierailija
55/58 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/58 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin. Kalatassut (suomalainen menestysresepti), siis valmiit kalapihvit lämmitetään plus kaupan valmissalaatti. Ei tartte kuin saada salaattikastikepurkki auki.

Vierailija
57/58 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bataatti-porkkanasosekeitto valmiista sosepötköistä on myös tosi helppo ja nopea ruoka. Leikkaa vain veitsellä pötköt kyljestä auki ja pusertaa sisällön kattilaan, maustaa, lisää lorauksen jotain kermaa tms. ja kuumentaa.

Joo ja sinne muu-pyöryköitä.

Yks hyvä konsti: Osta se litteä jauhelihapaketti, ruuduta se, laita pannulle paistumaan ja käännä, siinä sulla lihakuutioita. Maustaa voi miten tahtoo. Niitten kanssa semmosia perunapalleroita pakkasesta nam!

Sitte on parsakaaliwingsit noitten perunapalleroitten kanssa nam, pakasteesta nekin.

PS: Kokeile vähentää sokerisia tuotteita niin paljon kun vaan ikinä voit! Mä sain silleen ihottumat käsidstä pois! Toiki oli rasvaus jne....

Vierailija
58/58 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinkeitto perunasipuli-sekoituksesta ja jauhelihaa lihaksi.