Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edelleen elää voimallisena käsitys, että työnantajalla on laatikollinen rahaa, joita hän ei piruuttaankaan anna työntekijöilleen

Vierailija
23.02.2023 |

Verorälssi AY-mafia tuhoaa suomen.
https://www.aamulehti.fi/tekstarit/art-2000009388895.html

NÄYTTÄÄ edelleen elävän voimallisena se typerä käsitys, että jokaisella työnantajalla on valtava laatikollinen rahaa, ja jonka laatikon päällä hän istuu eikä piruuttaankaan anna niitä rahoja työntekijöilleen. Kuule, enempää ei voi työstä maksaa kuin on sen arvo siinä työn tuotoksessa, joka markkinoilla myydään miinus siitä aiheutuneet kulut. Valitettavasti. TS

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi elää yli varojensa.

Vierailija
2/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sdp ja ammattiliitot hokevat edelleen tuota ihan ääneenkin. Ihan hiljattain olen kuullut. En valitettavasti muista kuka sanoi, mutta muistan sen hämmästyksen, kun mielessäni ihmettelin, että miten kukaan kehtaa julkisuudessa omalla naamallaan päästellä tuollaista tuubaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn arvo? Ja sen määrittelee ne kaikkein rikkaimmat möhömahat ettei vain tarvi maksaa euroakaan liikaa? Silloin on firman rahakirstussa rahaa, kun nuo isot pamput nostelevat vuosi vuodelta isompia ylimääräisiä bonuksia itselleen sen työtä tekevät porukan työpanoksen takia. Kyllä joidenkin työnantajajien kirstussa olisi rahaa jakaa sitä työntekijöille eikä sukankuluttajille.

Vierailija
4/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn arvo? Ja sen määrittelee ne kaikkein rikkaimmat möhömahat ettei vain tarvi maksaa euroakaan liikaa? Silloin on firman rahakirstussa rahaa, kun nuo isot pamput nostelevat vuosi vuodelta isompia ylimääräisiä bonuksia itselleen sen työtä tekevät porukan työpanoksen takia. Kyllä joidenkin työnantajajien kirstussa olisi rahaa jakaa sitä työntekijöille eikä sukankuluttajille.

Ahtaajat lakossa ja joku haukkuu työnantajia möhömahoiksi. XD

Vierailija
5/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhömaha-ahtaajat voisivat taas mennä eduskunnan rappusille mölyämään kännissä. Kansa muistaisi taas, minkätasoinen sakki vaatii palkankorotuksia.

Vierailija
6/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä nostin viime vuonna palkkani päälle melkein kakskytdonaa osinkoja. Osinkoja, jotka on revitty 20-henkisen firmamme selkänahasta. Tuosta vaan kakskyt tonnia miinus 8% veroa. Kyllä nyt kelpaa.

Tietenkään ei kannata mainita, että olen jättänyt vuosikymmenen aikana melkein satatonnia palkkaa nostamatta, koska viidentoista vuoden takainen lama alkoi hellittää meidän firman kohdalla vasta pari vuotta sitten. Ja niin tekivät muutkin omistajat. Mutta mitäpä siitä nostamatta jääneestä sadasta tuhannesta, nyt olen nostanut kakskyt tonnia vähän verotettua osinkoa, ja olen muiden omistajien tavoin kunnon porvari! Köyhät kyykkyyn!

7/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä nostin viime vuonna palkkani päälle melkein kakskytdonaa osinkoja. Osinkoja, jotka on revitty 20-henkisen firmamme selkänahasta. Tuosta vaan kakskyt tonnia miinus 8% veroa. Kyllä nyt kelpaa.

Tietenkään ei kannata mainita, että olen jättänyt vuosikymmenen aikana melkein satatonnia palkkaa nostamatta, koska viidentoista vuoden takainen lama alkoi hellittää meidän firman kohdalla vasta pari vuotta sitten. Ja niin tekivät muutkin omistajat. Mutta mitäpä siitä nostamatta jääneestä sadasta tuhannesta, nyt olen nostanut kakskyt tonnia vähän verotettua osinkoa, ja olen muiden omistajien tavoin kunnon porvari! Köyhät kyykkyyn!

Osingot ovat pääomatuloja ja niistä maksetaan veroa 30%, jos pääomatulot ovat alle 30000 euroa ja 34% jos pääomatulot ovat yli 30000 euroa.

Et ole ilmeisesti muuttanut verokorttiasi.

Vierailija
8/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SHT kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osingot ovat pääomatuloja ja niistä maksetaan veroa 30%, jos pääomatulot ovat alle 30000 euroa ja 34% jos pääomatulot ovat yli 30000 euroa.

Et ole ilmeisesti muuttanut verokorttiasi.

Väärin. Listaamattoman osakeyrityksen osingot saa tiettyyn rajaan asti ja tietyin vakavaraisuusehdoin nostaa alennetulla, kiinteällä verokannalla.

Vierailija
9/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksillä ei mene ikinä niin hyvin että suosiolla nostaisivat palkkoja. 

Vierailija
10/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus Iltalehdestä: "Suurituloisimman viiden prosentin tulot kasvoivat 11 prosenttia ja toiseksi suurituloisimman 2,8 prosenttia eli saman verran kuin koko väestön keskiarvotulo vuodesta 2020 vuoteen 2021."

Ei lisättävää.

Vierailija
11/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vasurit perusta yrityksiä? Tienaisivat rutosti rahaa kun se on niin helppoa, ja työllistäisivät kaverinsa kymppitonnin kuukausipalkoilla?

Vierailija
12/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma juttu tämä aina. Silloin ei ole rahaa kirstussa, kun sitä pitäisi duunarille antaa, mutta kummasti sitä löytyy aina anteliaasti osinkona jaettavaksi omistajille. Lienee sitten eri kirstut.

Vierailija
13/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee toisen oma ja omat rahat sekaisin. Mikä saa työntekijän kuvittelemaan, että työnantajan panos ja sijoitus kuuluisi työntekijälle?

Vierailija
14/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma juttu tämä aina. Silloin ei ole rahaa kirstussa, kun sitä pitäisi duunarille antaa, mutta kummasti sitä löytyy aina anteliaasti osinkona jaettavaksi omistajille. Lienee sitten eri kirstut.

Työntekijä ei ole vastuussa omaisuudellaan yrityksestä. Itsensä voi irtisanoa ja etsiä mehevämpiä tilipusseja.

Vierailija
15/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäperheessä kasvaneena minulle on hyvin selvää toisen oma ja omat rahani.

Olen tehnyt pienipalkkaisia töitä, kuten siivous- ja myyntityötä.

En ole ollut katkera pienestä palkasta. Palkka on lukenut sopimuksessa.

Vierailija
16/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne rahat mahtuu edes yhteen laatikkoon.

Vierailija
17/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus Iltalehdestä: "Suurituloisimman viiden prosentin tulot kasvoivat 11 prosenttia ja toiseksi suurituloisimman 2,8 prosenttia eli saman verran kuin koko väestön keskiarvotulo vuodesta 2020 vuoteen 2021."

Ei lisättävää.

Osakkeisiin voi sijoittaa kuka vain. Minäkin teen niin, vaikka välillä on tullut tappiota.

Vierailija
18/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne rahat mahtuu edes yhteen laatikkoon.

Jos ja kun voitat lotossa, jaat rahat varmasti tasapuolisesti kavereidesi kesken?

Vierailija
19/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä ei ole vastuussa omaisuudellaan yrityksestä. Itsensä voi irtisanoa ja etsiä mehevämpiä tilipusseja.

Tässä kohtaa oletan puhuttavan suuryrityksistä enkä jostain Villen nyrkkipajasta.

Vierailija
20/48 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työllä ole mitään arvoa, mutta menetetyllä vapaa-ajalla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä