Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan syrjäyttämän mielipide

Vierailija
23.02.2023 |

Jos ihmisellä ei ole sairauksia, riippuvuuksia ja muita ongelmia eikä hän yrityksistä huolimatta pääse töihin, yhteiskunnan on maksettava toimeentulo ilman mitään syyllistämistä ja uhkailua. Valtavasti on työhaluisia työttömiä, kunnon ihmisiä, joita ei oteta töihin. Syy ei ole työttömässä, vaan työnantajissa ja yhteiskunnassa!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää asia ei koska pelkästään työttömyyttä, tää nykyinen yhteiskunta syrjäyttää sut jo pelkästään sen takia jos sulla on oma mielipide johonkin asiaan ja esität sen julkisesti. 

Tuo on valitettavasti mahdollista että joissain paikoissa on hyvin ahdas näkemys siitä miten kuuluu olla ja ajatella. Voisiko olla jopa osittain työpaikkapahoinvoinnin syy. Erilaisuus ei olekaan arvo eikä rikkaus kun tullaan tiettyihin näkemyksiin.

Eikä sen näkemyksen tarvitse olla "väärä" mitenkään merkittävässä saati tärkeässä asiassa vaan sekin riittää silmien pyörittelyyn ja supinaan kuinka "tuo on ihan outo" kun mainitsee keskustelussa oman lempikahvinsa (joka ei ole se juhla mokka) ja ettei ihmeemmin välitä fazerin sinisestäkään kun se punainen on enempi omaan makuun..

Vierailija
42/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksellä ei ole velvollisuutta palkata juuri sinua.

Työssäkäyviä ei pidä velvoittaa maksamaan työikäisen ja -kykyisen makaamista joutilaana. Jokainen kykenevä on velvollinen huolehtimaan toimeentulostaan itse.

Yhteiskunnan tulee tarjota vetelehtijöille yhteismajoitus ja päivittäinen keittoateria. Niiden vastineeksi tulee edellyttää 8 tuntia töitä. Vaikka kivenhakkaamista tai lapiointia.

Hanki työnantajan tarvitsemat ominaisuudet tai perusta yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää asia ei koska pelkästään työttömyyttä, tää nykyinen yhteiskunta syrjäyttää sut jo pelkästään sen takia jos sulla on oma mielipide johonkin asiaan ja esität sen julkisesti. 

Tuo on valitettavasti mahdollista että joissain paikoissa on hyvin ahdas näkemys siitä miten kuuluu olla ja ajatella. Voisiko olla jopa osittain työpaikkapahoinvoinnin syy. Erilaisuus ei olekaan arvo eikä rikkaus kun tullaan tiettyihin näkemyksiin.

Mielipide on kuin persreikä, jokaiselta löytyy. Onko sitten järkeä kailottaa kovaan ääneen mielipide jonka voi jo ennalta päätellä jakavan mielipiteitä, on toinen kysymys. Valinta se ainakin on, ei maailma koskaan tule muuttumaan sellaiseksi että voi julistaa saatanpalvontaa hakiessa töihin seurakunnalle.

Minä muistelen nuorena miten meitä kaupan kassalla ja mäkkärissä työskennelleitä naurettiin, että samat rahathan saa työttömänä. Nyt naurajat on pitkäaikaistyöttömiä, kun sitä hyvää paikkaa ei saanutkaan  pelkällä koulutodistuksella, vaan piti olla työkokemusta. Jota ylläri ylläri ei saa, ellei ole lainkaan kokemusta opiskeluajoilta ja juuri niista jaskaduuneista.

Ja sinä halveksit heitä, jotka hakivat samaan mäkkäriin kuin sinä, mutta sinut valittiin.

Kaikki pääsi mäkkäriin ketkä halusi. Minä halveksin niitä hölmöjä, jotka selitti että saman rahan kun osa-aikatyöstä saa kotisohvalla maaten. Siellä kotisohvalla ne makaavat yhä, odotellen että vailla työkokemusta oleva pitkäaikaistyötön saa hyväpalkkaisen ja mukavan työn sinne sohvalle toimitettuna.

Vierailija
44/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön olen minäkin, mutten pidä itseäni syrjäytettynä saati syrjäytyneenä. Ihminen syrjäytyy itse.

Kyllä sellainen työnhakija, jolla on koulutus ja hakee töitä, mutta ei palkata, on yhteiskunnan syrjäyttämä. Tämähän on samaa kuin kouluaikaan: Ei oteta mukaan porukkaan. Se on todella julmaa. On todellakin sellaisia kunnankin virkoja, joihin hakijoilla on pätevyys, mutta kunta ei silti palkkaa ketään. Eivätkä edes haastattele kaikkia. Se on syrjäyttämistä.

Ei kuule olla alakoulussa enää. Aikuinen voi vaikuttaa omaan elämäänsä, syrjäytyminen on oma valinta.

Olet käsittämätön pöljä. Ihminen voi kouluttautua ja hakea töihin, mutta ei voi vaikuttaa siihen palkkaavatko muut hänet vai eivät. Hän voi opiskella uudelle alalle, mutta sama toistuu. Ei aikuinen ihminenkään voi hallita MUIDEN käytöstä. Tällöin se ei ole oma valinta, vaan MUIDEN päätös.

Lähtisin avaamaan tuota problematiikka siitä kautta, että mikä ala ja mikä paikkakunta. Esim, opettajanvirka tai sijaisuus saattaa tulla Hetassa haettavaksi kerran vuosikymmenessä. Siihen ei valitakaan pätevää, vaan hänet, jolla ei muodollista pätevyyttä ole suoritettuna, mutta puhuu äidinkielenään saamenkieltä.  Kemijärvellä oli aikoinaan pilvin pimein vapailla markkinoilla todella päteviä puunjalostuksen prosessinhoitajia, sattuneesta syystä. Ennen oli täysin normaalia myös muiden kuin korkeasti koulutettujen muuttaa työn perässä eri paikkakunnalle tai jopa eri maahan. Itsekin olen työskennellyt kolmella eri paikkakunnalla tässä 15 vuoden aikana. Jos työllistyminen on vaikeaa, lääkkeet on 1. selvittää työkuntoisuus, siis onko sitä 2. hakeutua ammattiin joka alueella työllistää 3. hakeutua paikkakunnalle, jossa oma ammatti työllistää 4. varmistaa, että osaaminen ei ole vanhentunutta.

Nuo neljä kohtaa edellä kuntoon niin alle 55-vuotias työllistyy kyllä lopulta. Yli 55-vuotiaalla on aivan varmasti alasta riippuen enemmän haasteita.

Olen muuttanut opintojen perässä ympäri Suomea. Työnantajien mielestä se on huono juttu. Kyselevät, että viihtyisitköhän nyt täällä, että kohta olet muuttamassa kumminkin pois... Voi elämän kevät O.o

Työnhakualueeni on koko Suomi.

Vierailija
45/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sen näkemyksen tarvitse olla "väärä" mitenkään merkittävässä saati tärkeässä asiassa vaan sekin riittää silmien pyörittelyyn ja supinaan kuinka "tuo on ihan outo" kun mainitsee keskustelussa oman lempikahvinsa (joka ei ole se juhla mokka) ja ettei ihmeemmin välitä fazerin sinisestäkään kun se punainen on enempi omaan makuun..

Mistä ne tietää sun oudot ajatukset? Ai sä kerroit? Okei.

Jos olet niin mt-ongelmainen että se näkyy päälle (supiset itseksesi tms) niin ei paikkasi ole työssä ylipäätään.

Vierailija
46/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipide on kuin persreikä, jokaiselta löytyy. Onko sitten järkeä kailottaa kovaan ääneen mielipide jonka voi jo ennalta päätellä jakavan mielipiteitä, on toinen kysymys. Valinta se ainakin on, ei maailma koskaan tule muuttumaan sellaiseksi että voi julistaa saatanpalvontaa hakiessa töihin seurakunnalle.

Minä muistelen nuorena miten meitä kaupan kassalla ja mäkkärissä työskennelleitä naurettiin, että samat rahathan saa työttömänä. Nyt naurajat on pitkäaikaistyöttömiä, kun sitä hyvää paikkaa ei saanutkaan  pelkällä koulutodistuksella, vaan piti olla työkokemusta. Jota ylläri ylläri ei saa, ellei ole lainkaan kokemusta opiskeluajoilta ja juuri niista jaskaduuneista.

Ja sinä halveksit heitä, jotka hakivat samaan mäkkäriin kuin sinä, mutta sinut valittiin.

Kaikki pääsi mäkkäriin ketkä halusi. Minä halveksin niitä hölmöjä, jotka selitti että saman rahan kun osa-aikatyöstä saa kotisohvalla maaten. Siellä kotisohvalla ne makaavat yhä, odotellen että vailla työkokemusta oleva pitkäaikaistyötön saa hyväpalkkaisen ja mukavan työn sinne sohvalle toimitettuna.

Kaikki 50 hakijaa eivät tosiaankaan päässeet mäkkäriin. Kuten eivät pääse nytkään muihin työpaikkoihin, sillä yhtä auki olevaa paikkaa kohden palkataan edelleenkin vain yksi työnhakija. Loput hakijoista jäävät yli. Tämä on sama ihan jokaisella alalla. Mikään työpaikka ei palkkaa kaikkia hakijoita.

Vierailija
47/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla juuri joku avasi aiheen "jätän hakematta kaikkia paikkoja joissa on videohaastattelu". Okei, ja kukahan tästä kärsii? Jos minä olisin jättänyt hakematta nykyiseen työhöni, en tekisi pääosin etänä kiinnostavaa työtä, josta tienaan 4,5k joka kk. Työnantaja olisi löytänyt jonkun muun.

Tunnen erään henkilön, joka saisi heittämällä työn alalta josta hän pitää kovasti, mutta hän ei suostu virkistämään englanninkielen taitoaan vaikka verkkokurssilla. Hän ei kuulema ilmaiseksi enää ala opiskelemaan. Voi hyvän tähden, eihän se ilmaista ole kun siitä maksetaan sitten kun sen työn saa! 3000-3500 euroa kuukaudessa! Nyt on sitten työttömänä ja alalle haetaan parhaillaankin työntekijää meidän paikkakunnalla toimivaan teollisuusyhtiöön. Olen työvoimaviranomaisellekin kertonut, että tämä on työntekijän työllistymisen kannalta suurin este, mutta TE-keskuksella ei ole kurssia tarjota. Mitä hemmettiä?

Vierailija
48/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön olen minäkin, mutten pidä itseäni syrjäytettynä saati syrjäytyneenä. Ihminen syrjäytyy itse.

Kyllä sellainen työnhakija, jolla on koulutus ja hakee töitä, mutta ei palkata, on yhteiskunnan syrjäyttämä. Tämähän on samaa kuin kouluaikaan: Ei oteta mukaan porukkaan. Se on todella julmaa. On todellakin sellaisia kunnankin virkoja, joihin hakijoilla on pätevyys, mutta kunta ei silti palkkaa ketään. Eivätkä edes haastattele kaikkia. Se on syrjäyttämistä.

Ei kuule olla alakoulussa enää. Aikuinen voi vaikuttaa omaan elämäänsä, syrjäytyminen on oma valinta.

Olet käsittämätön pöljä. Ihminen voi kouluttautua ja hakea töihin, mutta ei voi vaikuttaa siihen palkkaavatko muut hänet vai eivät. Hän voi opiskella uudelle alalle, mutta sama toistuu. Ei aikuinen ihminenkään voi hallita MUIDEN käytöstä. Tällöin se ei ole oma valinta, vaan MUIDEN päätös.

Lähtisin avaamaan tuota problematiikka siitä kautta, että mikä ala ja mikä paikkakunta. Esim, opettajanvirka tai sijaisuus saattaa tulla Hetassa haettavaksi kerran vuosikymmenessä. Siihen ei valitakaan pätevää, vaan hänet, jolla ei muodollista pätevyyttä ole suoritettuna, mutta puhuu äidinkielenään saamenkieltä.  Kemijärvellä oli aikoinaan pilvin pimein vapailla markkinoilla todella päteviä puunjalostuksen prosessinhoitajia, sattuneesta syystä. Ennen oli täysin normaalia myös muiden kuin korkeasti koulutettujen muuttaa työn perässä eri paikkakunnalle tai jopa eri maahan. Itsekin olen työskennellyt kolmella eri paikkakunnalla tässä 15 vuoden aikana. Jos työllistyminen on vaikeaa, lääkkeet on 1. selvittää työkuntoisuus, siis onko sitä 2. hakeutua ammattiin joka alueella työllistää 3. hakeutua paikkakunnalle, jossa oma ammatti työllistää 4. varmistaa, että osaaminen ei ole vanhentunutta.

Nuo neljä kohtaa edellä kuntoon niin alle 55-vuotias työllistyy kyllä lopulta. Yli 55-vuotiaalla on aivan varmasti alasta riippuen enemmän haasteita.

Olen muuttanut opintojen perässä ympäri Suomea. Työnantajien mielestä se on huono juttu. Kyselevät, että viihtyisitköhän nyt täällä, että kohta olet muuttamassa kumminkin pois... Voi elämän kevät O.o

Työnhakualueeni on koko Suomi.

No se on todella outoa. Onko hakemasi tehtävä joku kunnanjohtaja tai sosiaalijohtaja tmv? Missä hyviä ehdokkaita on harvassa ja rekrytointi niin vaikeaa, etteivät halua ottaa riskiä?

Vai joku tyyliin lähihoitaja missä muutenkin älytön vaihtuvuus ja sopivia löytyy myös  paikkakunnalta, mutta se sun oma paikkakunta on joku Korppoo tai muu vastaava, jossa ei töitä ole kuin lossikuskille?

Vierailija
49/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se oma yrittäminen tosiaan aina riitä. Niin se nyt vaan kuitenkin on.

Mäkin olen teoriassa ihan ok monin tavoin mutta sitten käytännössä mua ei ole kuitenkaan haluttu palkata sellaisiin töihin, jotka sopisivat minulle itselleni omat toiveet, taidot, kyvyt ja mieltymykset huomioon ottaen.

En jaksanut loputtomiin tehdä vääränlaisia töitä ja kun aloin hakemaan vain niitä, mihin oikeasti halusin ja koin kykeneväni, en saanut enää mitään.

Jäin sitten lopulta pois työnhakumarkkinoilta kokonaan.

En vieläkään tiedä mikä mussa oli niin vikana, etten voinut saada ihan tavallista vakityöpaikkaa.

Siitä olen ikuisesti vihainen suomalaisille.

Vierailija
50/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te keskus oikein pyrkii pitämään ihmisiä talutusnuorassaan- jos olet omatoiminen ja saanut kaikki työpaikkasi ilman heidän apuaan, sinua kyykytetään.

Olin ollut koko aikuisikäni töissä (yli 10vuotta) ja saanut aina töitä itse, koulut käyty työn ohella ja kaikki hyvin. Muutimme miehen työn perässä ja sanouduin irti töistä- en saanut karenssia vaan liiton korvauksia. Harmittelin te- virkailijalle osaamispuutettani eräästä oman alan aiheesta. Hän suositteli minulle omaehtoista opiskelua työttömyyskorvauksella. Hainkin sitten keväällä kouluun mutta työllistyin sen jälkeen vanhalle työnantajalleni määrä-aikaisesti. Määrä-ajan päätyttyä alkoi koulu.

En saanutkaan tukea omaehtoiseen opiskeluun, koska olin työllistynyt välissä ja ollut liian aktiivinen.

Ylempää tutkintoani halveksittiin te-toimistossa ja koin, että halusivat vaan pitää minut talutusnuorassaan. Opin tästä sen, että jos haluat jotakin te-keskukselta niin sinun pitää olla passiivinen kotona makaava luuseri- muuten olet heille liian fiksu asiakas (asiakas ei saa kyetä omatoimisuuteen...)

Opiskelin sen tutkinnon sitten kelan tuella, joka viivästytti opintoja koska hain samalla koko ajan töitä ja sainkin sitten tehdä hanttihommia pätkiä opintojen ohessa. Olisin valmistunut puolta nopeammin ilman te-keskuksen kieltävää oe päätöstä.

Onnittelen sinua hyvästä asenteesta, jonka ansiosta olet vaikeuksista huolimatta tehnyt määrätietoisesti työtä oman menestymisesi eteen ja saavuttanut enemmän kuin, että jos olisit vaikeuksien edessä luovuttanut. Työnantajia, TE keskusta, edes hallituspuolueita ei oikeasti yhden ihmisen hankaluudet työvoimaviranomaisen kanssa kiinnosta pätkän vertaa. Mutta yksilö itse ja yksin kärsii kun ei saa elämäänsä mallilleen. Jos protestimielessä heittää hanskat tiskiin, tekee harmia vain itselleen ja protesti menee hukkaan.

Hei alaspäin nuolittajat. Kertokaa ihmeessä kenelle ihminen tekee harmia ja pahaa mieltä muulle kuin itselleen, jos päättää, että 'minähän en enää mihinkään hae enkä mene kun hain jo montaa paikkaa ihan turhaan kun eivät valinneet.'

Vasemmisto ainakin aina vaalien aikaan suorastaan hyötyy työnantajille katkeroituneista tuensaajista. Kuinka ihmeessä heidän etunsa olisikaan saada kaikkia töihin?

Vierailija
51/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te keskus oikein pyrkii pitämään ihmisiä talutusnuorassaan- jos olet omatoiminen ja saanut kaikki työpaikkasi ilman heidän apuaan, sinua kyykytetään.

Olin ollut koko aikuisikäni töissä (yli 10vuotta) ja saanut aina töitä itse, koulut käyty työn ohella ja kaikki hyvin. Muutimme miehen työn perässä ja sanouduin irti töistä- en saanut karenssia vaan liiton korvauksia. Harmittelin te- virkailijalle osaamispuutettani eräästä oman alan aiheesta. Hän suositteli minulle omaehtoista opiskelua työttömyyskorvauksella. Hainkin sitten keväällä kouluun mutta työllistyin sen jälkeen vanhalle työnantajalleni määrä-aikaisesti. Määrä-ajan päätyttyä alkoi koulu.

En saanutkaan tukea omaehtoiseen opiskeluun, koska olin työllistynyt välissä ja ollut liian aktiivinen.

Ylempää tutkintoani halveksittiin te-toimistossa ja koin, että halusivat vaan pitää minut talutusnuorassaan. Opin tästä sen, että jos haluat jotakin te-keskukselta niin sinun pitää olla passiivinen kotona makaava luuseri- muuten olet heille liian fiksu asiakas (asiakas ei saa kyetä omatoimisuuteen...)

Opiskelin sen tutkinnon sitten kelan tuella, joka viivästytti opintoja koska hain samalla koko ajan töitä ja sainkin sitten tehdä hanttihommia pätkiä opintojen ohessa. Olisin valmistunut puolta nopeammin ilman te-keskuksen kieltävää oe päätöstä.

Onnittelen sinua hyvästä asenteesta, jonka ansiosta olet vaikeuksista huolimatta tehnyt määrätietoisesti työtä oman menestymisesi eteen ja saavuttanut enemmän kuin, että jos olisit vaikeuksien edessä luovuttanut. Työnantajia, TE keskusta, edes hallituspuolueita ei oikeasti yhden ihmisen hankaluudet työvoimaviranomaisen kanssa kiinnosta pätkän vertaa. Mutta yksilö itse ja yksin kärsii kun ei saa elämäänsä mallilleen. Jos protestimielessä heittää hanskat tiskiin, tekee harmia vain itselleen ja protesti menee hukkaan.

Hei alaspäin nuolittajat. Kertokaa ihmeessä kenelle ihminen tekee harmia ja pahaa mieltä muulle kuin itselleen, jos päättää, että 'minähän en enää mihinkään hae enkä mene kun hain jo montaa paikkaa ihan turhaan kun eivät valinneet.'

Vasemmisto ainakin aina vaalien aikaan suorastaan hyötyy työnantajille katkeroituneista tuensaajista. Kuinka ihmeessä heidän etunsa olisikaan saada kaikkia töihin?

Miten vasemmisto hyötyy kun äänestän persuja?

T.pettynyt työtön

Vierailija
52/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se oma yrittäminen tosiaan aina riitä. Niin se nyt vaan kuitenkin on.

Mäkin olen teoriassa ihan ok monin tavoin mutta sitten käytännössä mua ei ole kuitenkaan haluttu palkata sellaisiin töihin, jotka sopisivat minulle itselleni omat toiveet, taidot, kyvyt ja mieltymykset huomioon ottaen.

En jaksanut loputtomiin tehdä vääränlaisia töitä ja kun aloin hakemaan vain niitä, mihin oikeasti halusin ja koin kykeneväni, en saanut enää mitään.

Jäin sitten lopulta pois työnhakumarkkinoilta kokonaan.

En vieläkään tiedä mikä mussa oli niin vikana, etten voinut saada ihan tavallista vakityöpaikkaa.

Siitä olen ikuisesti vihainen suomalaisille.

Noin äkkiä luulisin, että niihin työtehtäviin sattui olemaan tarjolla aina joku muu joka jakoi sinun mieltymyksesi ja jolla oli rekrytoijan mielestä paremmat taidot ja kyvyt.

Minun mieltymykseni ja mielestäni kyllä myös kykyni sopisi parhaiten hiihdon valmennukseen. Teen kuitenkin näitä konttorihommia ja tämäkin on ihan ok, hiihtelen sitten vapaa-aikana omaksi iloksi. Tosiasia on se, että on niin paljon minua etevämpiä valmentajia ja heillä paremmat verkostot.

Vierailija
53/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vasemmisto hyötyy kun äänestän persuja?

T.pettynyt työtön

Jaa en osaa sanoa, mutta vasemmistoa voit korkeintaan syyttää viimeisen neljän vuoden ajalta osattomuudestasi (siis työnantajien ja muiden työnhakijoiden ohella)

Vierailija
54/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sole protesti vaan tekosyy. Hain jo, en päässyt. Sokee reettakin näkee otsanahallaanki hakemuksista ne ketkä haluaa töihin ja ne ketkä niin sanotusti hakee neljää paikkaa kuussa..

Vierailija
55/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipään tilastoja tästä asiasta muka ole nähtävänä. Vai salataan ko ne. Aivan varmasti on tilastoitu. Ihmisiä on helppo kurmuuttaa ja alistaa ja painaa alas, kun ei ole mihin vedota. Nouskaa kapinaan. Vaikka kadulle telttailemaan.

Vierailija
56/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei parisuhdettakaan voi aloittaa, jos ei löydy halukasta toista osapuolta.

Olet voinut virittää tappiin kaikki ne kriteerit, joihin vain voit vaikuttaa. (Esim. ikään ei voi). Silti on hyvinkin mahdollista, että jäät sinkuksi. Ei voi puhua omasta valinnasta tai yrittämisen puutteesta.

Vierailija
57/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pääse nykyisellä osaamisellaan töihin, pitää mennä opiskelemaan eikä syytellä työnantajia. 

Vaikka annoin ylänuolen, voin kertoa että olen hakenut varmaan kymmeniin koulutuksiin. Yhden "huijari firman" koulutkseen hain jopa harjoittelupaikan ennen koulutuksen alkua. Koulutusta ei koskaan järjestetty.

Ei sitä niin vain koulutukseenkaan mennä, kuten ei töihinkään.

Siis eikö ammattikouluun oteta suurin piirtein kaikki hakijat?

Kyllä otetaan, ihan varmasti kouluun pääsee, tai oppisopimuksella ammattiin ja töihin. Mutta kun ei noita huvita.

Kouluun voi toki päästä, mutta eri asia sitten on, saako opintoihin mitään tukea. Jos sinulla on jo koulutus, opintotukea ei välttämättä heru, jos opintotukikuukaudet on käytetty. Aikuiskoulutusrahaan sinulla pitää olla jo vakituinen työpaikka. Monelle ainoa mahdollisuus on opiskelu työttömyyskorvauksella, ja sitä varten sinun pitää anoa työkkäristä oikeutta opiskella tuolla korvauksella. Sitä ei välttämättä anneta. Minä olen esittänyt jo kahdesta opintoalasta työkkärille pyynnön saada opiskella työttömyyskorvauksella, mutta molemmat pyynnöt on evätty. Enkä tosiaankaan ole halunnut opiskella mitään kankaanpunontaa, vaan ihan työllistävää alaa.

Vierailija
58/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä yksi eniten työttömiä omaava ammattiryhmä on kirjanpainajat. Eihän tuolla alalla ole ollut kymmeniin vuosiin töitä, vaan noiden olisi pitänyt kouluttautua jo aikaa sitten muille aloille.

Näin esimekkinä.

Vierailija
59/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 50 hakijaa eivät tosiaankaan päässeet mäkkäriin. Kuten eivät pääse nytkään muihin työpaikkoihin, sillä yhtä auki olevaa paikkaa kohden palkataan edelleenkin vain yksi työnhakija. Loput hakijoista jäävät yli. Tämä on sama ihan jokaisella alalla. Mikään työpaikka ei palkkaa kaikkia hakijoita.

Jaa, meidän lähimäkkärissä on koko talven ollut lakana ulkoseinässä, että tule töihin mäkkäriin. Tyttären opiskeluajan työssä (järjestyksenvalvoja) haetaan kokoajan uusia työntekijöitä. 

Kaikki ketkä haluaa saa osa-aikatyötä, se vaan ei työttömälle kelpaa. Ja sitten ollaankin vanhoja ja vailla työkokemusta. Omasta valinnasta on kyse, nimenomaan.

Siitä nuoruuden laiskuudesta sitten maksaa myöhemmin. Ja ihan turha käydä kalliita koulutuksia, ellei hanki myös työkokemusta, aina häviää sellaiselle jolla sitä on. 

Vierailija
60/71 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipään tilastoja tästä asiasta muka ole nähtävänä. Vai salataan ko ne. Aivan varmasti on tilastoitu. Ihmisiä on helppo kurmuuttaa ja alistaa ja painaa alas, kun ei ole mihin vedota. Nouskaa kapinaan. Vaikka kadulle telttailemaan.

Miten se auttaa? Tukien leikkaus auttaa, alkaa paskaduunikin kelvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi