Yhteiskunnan syrjäyttämän mielipide
Jos ihmisellä ei ole sairauksia, riippuvuuksia ja muita ongelmia eikä hän yrityksistä huolimatta pääse töihin, yhteiskunnan on maksettava toimeentulo ilman mitään syyllistämistä ja uhkailua. Valtavasti on työhaluisia työttömiä, kunnon ihmisiä, joita ei oteta töihin. Syy ei ole työttömässä, vaan työnantajissa ja yhteiskunnassa!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, itsestäänselvyys! Nykyään nautitaan siitä, kun saa painaa muita alaspäin. Asiat on muka niin mustavalkosia: kaikki työttömät on kouluttamattomia, laiskoja alkoholisteja, jotka karttaa töitä
Itse käytin huomattavasti enemmän alkoholia, kun kävin töissä. Joka viikonloppu tuli otettua. Nyt työttömänä juon kerran pari vuodessa. Laiska ei kuvaa minua. Päivät ovat toimintaa täynnä.
Tää asia ei koska pelkästään työttömyyttä, tää nykyinen yhteiskunta syrjäyttää sut jo pelkästään sen takia jos sulla on oma mielipide johonkin asiaan ja esität sen julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse nykyisellä osaamisellaan töihin, pitää mennä opiskelemaan eikä syytellä työnantajia.
Vaikka annoin ylänuolen, voin kertoa että olen hakenut varmaan kymmeniin koulutuksiin. Yhden "huijari firman" koulutkseen hain jopa harjoittelupaikan ennen koulutuksen alkua. Koulutusta ei koskaan järjestetty.
Ei sitä niin vain koulutukseenkaan mennä, kuten ei töihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Työtön olen minäkin, mutten pidä itseäni syrjäytettynä saati syrjäytyneenä. Ihminen syrjäytyy itse.
Kyllä sellainen työnhakija, jolla on koulutus ja hakee töitä, mutta ei palkata, on yhteiskunnan syrjäyttämä. Tämähän on samaa kuin kouluaikaan: Ei oteta mukaan porukkaan. Se on todella julmaa. On todellakin sellaisia kunnankin virkoja, joihin hakijoilla on pätevyys, mutta kunta ei silti palkkaa ketään. Eivätkä edes haastattele kaikkia. Se on syrjäyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse nykyisellä osaamisellaan töihin, pitää mennä opiskelemaan eikä syytellä työnantajia.
Vaikka annoin ylänuolen, voin kertoa että olen hakenut varmaan kymmeniin koulutuksiin. Yhden "huijari firman" koulutkseen hain jopa harjoittelupaikan ennen koulutuksen alkua. Koulutusta ei koskaan järjestetty.
Tämä onkin todella outoa. Itsekin hain ammattitutkintoa tekemään ja oli harjoittelupaikka. Vapaita opiskelupaikkoja oli, senkin varmistin. Silti eivät ottaneet.
Traumatisoiduin kokemistani asioista. En ole oikeasti hakenut yhtäkään työpaikkaa viiden vuoden aikana.
Olin super tehokas ja laaja-alainen. Siinähän mietitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ammattikouluun oteta suurin piirtein kaikki hakijat?
Vierailija kirjoitti:
Tää asia ei koska pelkästään työttömyyttä, tää nykyinen yhteiskunta syrjäyttää sut jo pelkästään sen takia jos sulla on oma mielipide johonkin asiaan ja esität sen julkisesti.
Olit jolloin hetkellä liian ihastuttava, liian rajoja rikkova, parempi kuin muut olivat. Siitä se alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön olen minäkin, mutten pidä itseäni syrjäytettynä saati syrjäytyneenä. Ihminen syrjäytyy itse.
Kyllä sellainen työnhakija, jolla on koulutus ja hakee töitä, mutta ei palkata, on yhteiskunnan syrjäyttämä. Tämähän on samaa kuin kouluaikaan: Ei oteta mukaan porukkaan. Se on todella julmaa. On todellakin sellaisia kunnankin virkoja, joihin hakijoilla on pätevyys, mutta kunta ei silti palkkaa ketään. Eivätkä edes haastattele kaikkia. Se on syrjäyttämistä.
Ei kuule olla alakoulussa enää. Aikuinen voi vaikuttaa omaan elämäänsä, syrjäytyminen on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
???
Minulla on työkokemusta juuri siitä alasta, jolle tekijää haettiin. Samoin koulutus on kohdallaan. Ei kutsuttu edes haastatteluun ja nimityspäätöksen mukaan ketään ei palkattu.
Olen samaa mieltä. Nämä oikeat loisijat, joilla ei edes ole työhalua ja joita on työttömistä varmaan korkeintaan neljäsosa, pilaavat kaikkien työttömien maineen.
Itse muutin eron jälkeen vuokrakämpään. Tähän jäin kyyhöttämään. Pieni paikkakunta ei töitä ja nykyään kykenemätön edes lähtemään. Edessä enää itsari. T. M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, ihan varmasti kouluun pääsee, tai oppisopimuksella ammattiin ja töihin. Mutta kun ei noita huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule olla alakoulussa enää. Aikuinen voi vaikuttaa omaan elämäänsä, syrjäytyminen on oma valinta.
Olet käsittämätön pöljä. Ihminen voi kouluttautua ja hakea töihin, mutta ei voi vaikuttaa siihen palkkaavatko muut hänet vai eivät. Hän voi opiskella uudelle alalle, mutta sama toistuu. Ei aikuinen ihminenkään voi hallita MUIDEN käytöstä. Tällöin se ei ole oma valinta, vaan MUIDEN päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Minulla on työkokemusta juuri siitä alasta, jolle tekijää haettiin. Samoin koulutus on kohdallaan. Ei kutsuttu edes haastatteluun ja nimityspäätöksen mukaan ketään ei palkattu.
Ja sinä hait yhtä paikkaa vain....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, ihan varmasti kouluun pääsee, tai oppisopimuksella ammattiin ja töihin. Mutta kun ei noita huvita.
Ei pääse. Osa kouluista ilmoittaa suoraan, että ottavat vain nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittämätön pöljä. Ihminen voi kouluttautua ja hakea töihin, mutta ei voi vaikuttaa siihen palkkaavatko muut hänet vai eivät. Hän voi opiskella uudelle alalle, mutta sama toistuu. Ei aikuinen ihminenkään voi hallita MUIDEN käytöstä. Tällöin se ei ole oma valinta, vaan MUIDEN päätös.
Miksi pitäisi muita hallita? Hallitsee itseään ja hankkii sellaisia ominaisuuksia, että joku palkkaa. Uhriutumalla se ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Tämä oli uusin esimerkki. Olen lähettäyt kaikkiaan 628 hakemusta. Olen päässyt 4 haastatteluun ja silloin on valittu joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Tämä oli uusin esimerkki. Olen lähettäyt kaikkiaan 628 hakemusta. Olen päässyt 4 haastatteluun ja silloin on valittu joku muu.
Aika kamala täytyy sitten olla, onko naama tatuoitu, vai haisetko ketjupolttajalta?
Näinhän se on, itsestäänselvyys! Nykyään nautitaan siitä, kun saa painaa muita alaspäin. Asiat on muka niin mustavalkosia: kaikki työttömät on kouluttamattomia, laiskoja alkoholisteja, jotka karttaa töitä