Autosta meni akku
Mun mieheni on taas viikon poissa. Hän ei halua että pyydän ketään auttamaan auton kanssa.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tarviitko sä sitä autoa just nyt? Jos et, anna olla akku tyhjänä ja mies korjatkoon tilanteen, jos kerran kieltää tekemästä sille mitään.
Pitäisi olla monta päivää ilman autoa yksin lasten kanssa. Tarvisin kyllä autoa. ap
Vierailija kirjoitti:
ei akunvaihto sukupuolesta ole riippuvainen, tee se itse.
Mutta jos auto tältä vuosituhannelta niin ei tumpelon kannata vaihtaa. Useita autoja joissa menee ajonesto päälle jos perinteisesti vaan johdot irrottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein niitä sähköauton akkuja uusitaan.
Mikä hinta.
Alle satasen maksaa se vaihdettava 12V akku, toinen kestääkin 15-20 vuotta eli auton elinkaaren ja lopuksi kierrätetään teollisuus akkuksi isoihin akkupankkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi Autoliiton vakuutusta (120e/v), parempi kun osakasko. Jos vaikka akusta virta loppuu niin tulevat käynnistämään ja varalta jo uusi akku mukana. Ei tule lisähintaa vrt. uusi akku itse ostettuna.
Laitetaanpa mieleen, tässä on osakasko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviitko sä sitä autoa just nyt? Jos et, anna olla akku tyhjänä ja mies korjatkoon tilanteen, jos kerran kieltää tekemästä sille mitään.
Pitäisi olla monta päivää ilman autoa yksin lasten kanssa. Tarvisin kyllä autoa. ap
AP kerro paikkakunta, niin etsin sulle avun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viddu, sit pyydät jonkun apuun ja haistatat ukolles ees kukkasen 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi Autoliiton vakuutusta (120e/v), parempi kun osakasko. Jos vaikka akusta virta loppuu niin tulevat käynnistämään ja varalta jo uusi akku mukana. Ei tule lisähintaa vrt. uusi akku itse ostettuna.
Laitetaanpa mieleen, tässä on osakasko
Omassa kaskossa lähitapiolasta vastaava ja Nissan tarjonnut saman palvelun "ilmaiseksi"
Lataat ensin akun laturilla vuorokauden ja varaat vaikka Motonettiin ajan uuden akun vaihtoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kerro paikkakunta, niin etsin sulle avun!
Imatra
Vierailija kirjoitti:
Se autoliitolta tilattu köynnisty/akunlataus paikan päällä maksaa 300€!
kokemusta on
Vuokraat auton ja annat laskun miehelle kun palaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei akunvaihto sukupuolesta ole riippuvainen, tee se itse.
Mutta jos auto tältä vuosituhannelta niin ei tumpelon kannata vaihtaa. Useita autoja joissa menee ajonesto päälle jos perinteisesti vaan johdot irrottaa.
Jos se akku on jo totaalisen tyhjä, ihan sama se on itse vaihtaa ja kokeilla.
Eikä sekään sukupuolesta ole kiinni osaako tai onko välineitä pitää virrat päällä autossa akunvaihdon ajan.
Miehesi on sairaalloisen mustasukkainen? Eikö löydy miespuolista sukulaista auttamaan?
Jos akku on tyhjä niin se voi olla jäätynyt ja silloin on parasta antaa akun lämmetä ennen latausta. Etsit netistä ohjeen kuinka akku lähtee irti ja viet sen sisään lämpiämään. Sitten vain laitat sen lataukseen vuorokaudeksi ja huomenna asennat akun takaisin paikalleen.
Monesti syynä tyhjään akkuun on pakkassäät ja lyhyet ajomatkat eli akku ei ehdi latautua ollenkaan parin kilometrin matkalla. Jotkut suosittelevat viikottain pitempää ajomatkaa pakkassäällä. Nykyään moni yrittää säästää ajamisesta niin tämä voi unohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokemusta on
Kuulostaa ihan riistohinnalta mitä joutuu maksamaan jos viet auton merkkikorjaamoon. Esimerkiksi vara-akun (oikeastaan kondensaattori) vaihto Veholla maksaa 500 euroa kun varsinaisen osan hinta on 100 euroa. Youtubesta löytyi onneksi hyvä ohje jolla homma onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Tää on diesel...tunnen kyllä miespuolisia ihmisiä, jotka varmasti osais antaa virtaa autoon, mutta siitähän ei mieheni tykkää. Siksi hän ei halua että teen yhtään mitään ennenkuin hän tulee takas.
Mitenkähän paljon maksaa jos soittaa johonki firmaan ja tulevat antamaan virtaa? Onko kellään tietoa? ap
Höh, jopa taksit antaa virtaa. Sen kun soittaa ja kertoo tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on sairaalloisen mustasukkainen? Eikö löydy miespuolista sukulaista auttamaan?
ei oo sukulaisia täällä päin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokemusta on
Jos tilaat autoliitolta niin maksaa. Mutta Autoliiton vakuutukseen kuuluu tuo palvelu ja paljon muutakin.
On lisäksi henkilökohtainen ei autokohtainen. Jos vaikka toisen kyydissä ja jää välille niin korvaa hinaus, keskeytynyt matka ym.
Voipi se olla laturikin. Jos asut mäen päällä niin mäkilähtöä sitten vaan opettelemaan, ennen vanhaan se oli hyvinkin tavallista. Kaikilla autoilla sekään ei onnistu.