Mihin näistä mieluiten lähtisit lomalle viikoksi?
Mietinnässä nämä hyvinkin erilaiset kohteet alku syksyyn. Tietysti hinta vaikuttaa lopulliseen päätökseen, mutta näitä kohteita ollaan mietitty. Matkassa olisivat minä, mies ja 6v tyttö. Sekä toisen meidän vanhemmat. Saa myös kertoa, jos kokemuksia jostain näistä kohteista.
Kommentit (27)
Selvitäppä kelit Mauritiuksella alkusyksystä.. itse olen ollut siellä marraskuussa ja sain vielä "ilon" kokea sadekautta.
Vierailija kirjoitti:
Selvitäppä kelit Mauritiuksella alkusyksystä.. itse olen ollut siellä marraskuussa ja sain vielä "ilon" kokea sadekautta.
Käsittääkseni syyskuun alku on sään puolesta hyvä. Sateita ei ole silloin juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungit eivät kiinnosta ja viikko liian lyhyt Mauritiukselle. Kroatia nähty monesti ja Gardajärvi ei kiinnosta. Eli jää Kypros, ja siellä Kreikan puoli ainoastaan.
Meillä ei ole mahdollisuutta olla yli viikkoa reissussa töiden vuoksi. Siksi viikossa pitäisi pystyä näkemään se minkä ehtii.
Ihan todella erilaiset kohteet. Ettekö ole päättäneet edes haluatteko kaupunkilomalle vai rannalle löhöämään? Noista minä lähtisin Gardajärvelle, mutta en ole käynyt noista missään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan todella erilaiset kohteet. Ettekö ole päättäneet edes haluatteko kaupunkilomalle vai rannalle löhöämään? Noista minä lähtisin Gardajärvelle, mutta en ole käynyt noista missään.
Ei olla osattu päättää. Ollaan yritetty listata hyviä ja huonoja puolia, mutta ei olla päästy mihinkään lopputulokseen.
Jollei isovanhemmat ole poikkeuksellisen aktiivisia, omatoimisia ja vaikka kulttuurinnälkäisiä, niin itse jättäisin kaupunkikohteet pois. Oma kokemus kolmen sukupolven reissuista puoltaa helppoutta ja ihan vaan tavallista "turistikohdetta". Varmaan Kroatia ja Kypros olisi oma valinta, alkusyksy lienee niissä vielä lämmin, tosin syyskuun loppupuoli taitaa olla käännepiste jo viileämpän suuntaan Välimeren itäpäässäkin.
Kaupunkiin en todellakaan menisi, ei se ole mitään lomaa olla jossakin valtavassa kaupungissa, metelissä ja ihmismassojen keskellä. Ei varsinkaan lapselle ole kivaa joutua olemaan koko ajan jossain vanhemman kädessä kiinni ja savusumussa.
Kroatia on ollut aikanaan kiva, mutta nykyään se on sellainen turistipaikka, että hyi. Gardajärvi on ihan ok, siellä on hyvää ruokaa, maisemia, linnoja, vuoria, vettä ja historiaa kaikille ja Dolomiitit aika lähellä. Olisin siis ehkä 3-4 päivää siellä ja loput vaeltaisin Dolomiiteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungit eivät kiinnosta ja viikko liian lyhyt Mauritiukselle. Kroatia nähty monesti ja Gardajärvi ei kiinnosta. Eli jää Kypros, ja siellä Kreikan puoli ainoastaan.
Meillä ei ole mahdollisuutta olla yli viikkoa reissussa töiden vuoksi. Siksi viikossa pitäisi pystyä näkemään se minkä ehtii.
No sitten en käyttäisi kallista aikaa mihinkään älyttömän pitkiin lentoihin. Italia olisi valintani, siellä Garda, ehkä Venetsia samalla keikalla ja vuoristot.
En kyllä edes harkitsisi noita pitkän matkan päässä olevia kohteita viikon lomalle. Johan siinä menee suuri osa lomasta matkustamiseen. Kuala Lumpuriin menee lähes vuorokausi yhteen suuntaan. Siihen vielä aikaero, niin menee sumussa muutama päivä ja sitten onkin jo lähtö kotiin.
Suorat, lyhyehköt lennot, sama aikavyöhyke, ei kaupunkilomaa olisi rennointa. Oletteko reissanneet tuolla kokoonpanolla jo vai onko tämä eka matka lapsen kanssa?
En ainakaan enää Gardajärvelle, olen ollut aika rajussa maanjäristyksessä siellä aikoinaan, ja selvisin mustelmin, matkaseuralla murtui jalka monesta kohtaa. Nythän noita järistyksiä on taas pitkästä aikaa Välimeren alueilla joissa niitä ei ole vuosikausiin ollut, esim Turkissa, joten en menisi sinne päin.
Mauritius ja Kuala Lumpur ovat noista eniten mieleeni.
New York meluisa ja ahdistavaa kun tuntuu että kaikki tulee päälle. Saasteinenkin.
Samoin Los Angeles, saasteinen, pinnallinen, kallis ja loma menee siinä kun jonottelet autolla, julkiset kun eivät toimi.
Kypros on nähty, ihan ok. Kroatiassa en ole käynyt joten se kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten en käyttäisi kallista aikaa mihinkään älyttömän pitkiin lentoihin. Italia olisi valintani, siellä Garda, ehkä Venetsia samalla keikalla ja vuoristot.
Nuo Gardan alueen kaupungit ja Venetsia on täynnä koronaisia kiinaturisteja nykyään. Siis oikeasti TÄYNNÄ.
Riippuu vähän niiden vanhempien kunnosta. Pitkät lennot aikaeroineen on rasittavia vanhemmille ihmisille. Pari päivää viikosta menee jo hukkaan siinä väsymyksessä.
Näistä valitsisin siis Gardajärven. Ihan vain siksi että olen itse käynyt ja tykkäsin. Noissa muissa Euroopan kohteissa en ole käynyt.
Ilman vanhempiakaan en lähtisi kaukomatkalle vain viikoksi.
Eihän noita voi verrata, kun etelänlomasta tykkäävät eri ihmiset kuin kaupunkilomista. Itse teidän pitää päättää, mistä te tykkäätte.
Ääni Garda-järvelle täältäkin. Viikon matka kun on niin jättäisin jo heti nuo pitkien lentojen kohteet pois kun mukana on ikääntyneitä ja lapsi.
Suurkaupungit eivät muutenkaan lapsen kannalta ole mitään hyviä lomakohteita, ainakaan niin, että ollaan viikko siellä suurkaupungin saasteissa.
Kroatia ja Kyproskin ovat varmaan ihan hyviä kohteita, mutta Gardalta käsin on monipuolinen mahdollisuus tehdä päiväretkiä ja ne lomakaupungit Gardalla ovat kauniita viettää aikaa ihan siellä hotellin läheisyydessäkin. Helppo on löytää myös mieleisiä ruokia lapselle. Italialainen tyylikkyys on ilo silmälle.
Ei noissa paikoissa ole oikein mitään tekemistä. Mielummin kotona viikon.
Lähtisin johonkin Euroopan kohteeseen, jos aikaa on vain viikko. Perusteluna pieni aikaero, lyhyet lennot ja ehditte tehdä muutakin kuin viettää aikaa lentokentällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa paikoissa ole oikein mitään tekemistä. Mielummin kotona viikon.
Mitä tekemistä sinä kaipaisit? Osaatko asettua ap:n porukan kenkiin ja nähdä loma heidän silmillään?
Mitä tekisit kotona syyskuussa? Minkälainen kotisi on?