Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla uskossa mutta en pysty käymään seurakunnassa

Vierailija
21.02.2023 |

Paha paniikkihäiriö jne. Onko mahdotonta olla uskovainen ilman että käy kuuntelemassa sanaa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä erilaisia jumalanpalveluksia ja muita tilaisuuksia.

Vierailija
2/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä seurakuntaa uskoon tarvita. Sen kun uskoo vain ihan keskenään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista olla suomalainen käymättä katsomassa Itsenäisyyspäivän paraatia?

Vierailija
4/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko vahvistuu kun käy kirkossa tmv. Se on suositeltavaa hakeutua muiden joukkoo

Vierailija
5/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset jonkun muun kertomaan itsellesi mitä uskot?

Vierailija
6/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, mutta paniikkihöiriö ei ole syynä. Minä en  kestä epävireistä uskontohumppamusiikkia, en kerta kaikkiaan pysty kuuntelemaan esimerkiksi helluntaiseurakuntien musiikkiesityksiä. Sama koskee muutakin ns. vapaata seurakuntatouhua.

Luterilaiset virret taas ovat liian masentavia ja ahdistavia.

Jos olisi seurakunta, jonka ohjelmaan ei kuulu ollenkaan musiikki, se voisi sopia minulle parhaiten.

Vierailija
7/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi katsella tv:stä Jumalanpalveluksen sekä kuunnella radiosta raamattu luentoja. Jos paniikkihäiriö niin voisi harkita lääkitystä. Pitäähän sitä ihmisen ihmisten ilmoilla pystyä olemaan.

Vierailija
8/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalanpalveluksia ja messuja näytetään nykyään myös YouTubessa, seurakunnasta riippuen.

Ja siellä paikanpäällä saa messuista olla ihan rauhassa tai kukaan ei ala väkisin juttelemaan. Voithan lähteä kesken tilaisuuden pois, jos ahdistaa liikaa.

Vierailija
9/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskohan on sinun ja jumalan välinen asia.

Vierailija
10/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä saarnoja ja muita touhuja katsoa netistä. Eikö Yleltäkin tule joka viikko jumalanpalvelus?

Vierailija
11/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Voit olla uskossa ilman seurakunnassa käyntiä. Mutta haluatko tiettyyn aivopesulahkoon, kuten eri uskonnot, se voi vaikuttaa kaukaakin. Olisi mahdollista sen sijaan uskoa itseensä, etsiä korkeinta itse eli hyvyyttä ja valoa. Ei siis mene muiden yläpuolelle manipuloimaan tai kontrolloimaan, vaikka hyvät tavat pidetään yllä. Ja valita hyvä jumala jos rukoilee tilaa puhdistaakseen tms. Mikä tahansa jumala lahkoissa, voi olla hyvä-paha jumala, sitä ei koskaan tiedä. Pitää olla aika tarkka näissä asioissa. 

Vierailija
12/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikäli haluat uskoa älä mene mihinkään järjestäytyneen uskonnon tilaisuuteen.

Näissä sinulle tarjotaan ainoastaan uskontoa.

Vierailija
13/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun pelastuksesi kiinni kirkoista ja seurakunnista. Jeesus oli puolestasi myös synagoga-aktiivi. Kaikki mitä sinulta puuttuu on Kristuksessa, joka on sinun enemmän kuin mielellään.

Ainoa kerta raamatussa kun Jumalalla oli kiire? Kun tuhlaajapoika lähti kohti kotia, isä JUOKSI vastaan. Tämä on Jumalan asenne meitä kohtaan.

Vierailija
14/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on mahdollista. Usko on henkilökohtainen asia - sinun ja jumalan/jessen välillä. 

Jos haluat kuulla myös sanaa, niin eikö ykköseltä tule sunnuntaisin jumalanpalvelus? Samaten varmaan radiostakin. Sillä tavoin voit osallistua turvallisesti kotoa.

En tiedä. En ole itse uskovainen, mutta tuollaiset tuli mieleen.

Vierailija
15/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat saatanan juoni Jumalan ja ihmisen välissä.

Uskonnot erottavat ihmisen Jumalasta.

Vierailija
16/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, mutta paniikkihöiriö ei ole syynä. Minä en  kestä epävireistä uskontohumppamusiikkia, en kerta kaikkiaan pysty kuuntelemaan esimerkiksi helluntaiseurakuntien musiikkiesityksiä. Sama koskee muutakin ns. vapaata seurakuntatouhua.

Jos olisi seurakunta, jonka ohjelmaan ei kuulu ollenkaan musiikki, se voisi sopia minulle parhaiten.

Kuuntelepa vaikka tubesta hakusanalla 

"Toccata, Adagio, and Fugue in C Major BWV 564"

- aika ovelaa keljuilua Bachilta (keljuilua, iloa ja surua samassa; näin minä sen tulkitsen).

Vierailija
17/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Vierailija
18/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelepa vaikka tubesta hakusanalla 

"Toccata, Adagio, and Fugue in C Major BWV 564"

- aika ovelaa keljuilua Bachilta (keljuilua, iloa ja surua samassa; näin minä sen tulkitsen).

No Bach on viides evankelista, mutta missä jumalanpalveluksissa soitetaan Bacia kuin korkeintaan alkusoitossa tai loppumusiikissa.? Kyllä minä klassista hengellistä musiikkia kestän kuunnella ja paljon kuuntelenkin. Ei siihen seurakuntaa tarvita.

Vierailija
19/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Eri, mutta tuossa on pointti. Jeesus huusi ristillä *Se on täytetty!*

Uskonnot sanelevat mitä ihmisen pitää tehdä ja olla tullakseen jumaluuden hyväksymäksi.

Kristinuskon keskeinen väittämä on: *Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi ja sydämessäsi uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.*

Tähän pelastukseen mahdun minäkin kurja syntinen, jonka synneistä ei loppua tule tässä maailmassa. Ihmiset, menkää Jeesuksen luo!

Vierailija
20/53 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama juttu. Kiertotienä käytän sitä, että käyn niissä Seppo Juntusen Elvistä ja rukousta-illoissa, aina kun tarpeeksi lähelle tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän