Apua kaivataan, tilitoimiston virhe
Mikä on tilitoimiston vastuu tapauksessa kun ovat palkasta pidättäneet vähemmän mitä ulosottoon on tilitetty? Itsellä loppui työt vuoden loppuun ja nyt tuli tuommonen ilmotus sähköpostiin, että pitäisi maksaa puuttuva osa vaikka tilitoimisto tehnyt laskuvirheen, kyllä kyrsii kun muutenkin tulee kädestä suuhun elettyä. Onko tietoa kellään?
Kommentit (45)
Kenelle se pitäisi siis maksaa? Takaisin yrityksellekö? UO:han on tuossa käsittääkseni saanut jo rahansa.
Viimekädessä vastuu on sinulla, yrittäjällä. Itse olet kirjanpitäjän valinnut ja palkannut ja hänen tekemänsä työn hyväksynyt. Kyse on sinun kirjanpidosta, eikä kirjanpitäjän kirjanpidosta.
Palkkoja voidaan korjata jälkikäteen suuntaan jos toiseen. Miksi se menisi niin, että vain palkansaajalla olisi oikeus saada saatavansa takautuvasti.
Siis sinä olet yrittäjä, tilitoimisto maksanut työntekijäsi ulosottoon tuhat euroa, mutta vähentänyt palkasta 400 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on maksettava, myös sinulla on vastuu tarkistaa tilinauhasi ja reagoida, jos siinä on virheitä. Palkanlaskija on ihminen, joten inhimilliset virheet ovat mahdollisia.[/quote
Tilinauhassa ei ole mitään vikaa vaan ovat firman tililtä maksaneet liikaa ulosottoon. Enhän mie firman tiliin pääse käsiksi että mistä näkisin sen. Onhan tuo kumma jos eivät töitään osaa tehdä ja jälkeenpäin tullaan vaatimaan rahoja omasta virheestä. Sama kun minä rakennan sinulle talon ja parin kuukauden päästä se romahtaa ja joudut ite vastuuseen siitä koska palkkasit minut rakentamaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Palkkoja voidaan korjata jälkikäteen suuntaan jos toiseen. Miksi se menisi niin, että vain palkansaajalla olisi oikeus saada saatavansa takautuvasti.
On kyllä tosi kiva kun toisten tunaroinnista pitää kärsiä. On se kumma jos ei osaa edes oikeen laskea vaikka nimenomaan siitä maksetaan. Ja ne rahat meni ulosottoon, eikä minun omalle tilille. Mitään iloa siitäkään ollut
Ei voi periä lisää. Tai jos perivät, tilinauha on myös laitettava uusiksi. Mitään erillistä maksua ilman tilinauhan korjausta ei pidä tehdä. Tilitoimiston moka, joka heidän pitäisi selvittää ulosottotoimiston kanssa.
Ulosoton sivuilla on maksukieltolaskuri. Sieltä olisit voinut tarkistaa, onko palkanlaskija laskinut oikein.
Ulosotolle joudut maksamaan, se on ihan selvää.
Tilitoimiston kanssa voisit ehkä keskustella, voisivatko he korvata virheensä sinulle.
Jos oikein ymmärsin, niin tulkinnanvarainen juttu. Jos palkka on maksettu tilinauhan mukaisesti, niin tällöin lähtisin kyllä siitä olettamasta, että sinulle ei ole maksettu liikaa palkaa, vaan virheen korjaaminen on tilitoimiston ja työnantajasi välinen. Rinnastuu nähdäkseni tilanteeseen, että esim ennakonpidätys olisi tehty liian pienenä, jolloin olisit nähdäkseni velkaa verottajalle, et työnantajallesi. Varmuudella en osaa kuitenkaan sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton sivuilla on maksukieltolaskuri. Sieltä olisit voinut tarkistaa, onko palkanlaskija laskinut oikein.
Tilitoimiston kanssa voisit ehkä keskustella, voisivatko he korvata virheensä sinulle.
Ei. Siis maksoivat ulosottoon liikaa firman tililtä ja nyt minä joudun maksamaan sen puuttuvan osan takaisin firman tilille, koska tilitoimisto laski väärin.
Vierailija kirjoitti:
Viimekädessä vastuu on sinulla, yrittäjällä. Itse olet kirjanpitäjän valinnut ja palkannut ja hänen tekemänsä työn hyväksynyt. Kyse on sinun kirjanpidosta, eikä kirjanpitäjän kirjanpidosta.
Luetun ymmärtäminen ei tainut olla vahvimpia puolia sinussa. En ole yrittäjä, vaan firman työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen ei tainut olla vahvimpia puolia sinussa. En ole yrittäjä, vaan firman työntekijä
Tarkoitatko kirjanpitäjällä palkanlaskijaa? Vai mitä oikein horiset?
Oishan se pitänyt arvata että täältä turha tulla kysymään yhtään mitään. Toinen puoli ei ymmärrä lukemaansa ja toinen puoli ei muuten vaan tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko kirjanpitäjällä palkanlaskijaa? Vai mitä oikein horiset?
Kyllä. Juuri sitä horisen.
Vaikutat tosi fiksulta. Ihme että olet ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on maksettava, myös sinulla on vastuu tarkistaa tilinauhasi ja reagoida, jos siinä on virheitä. Palkanlaskija on ihminen, joten inhimilliset virheet ovat mahdollisia.[/quote
Tilinauhassa ei ole mitään vikaa vaan ovat firman tililtä maksaneet liikaa ulosottoon. Enhän mie firman tiliin pääse käsiksi että mistä näkisin sen. Onhan tuo kumma jos eivät töitään osaa tehdä ja jälkeenpäin tullaan vaatimaan rahoja omasta virheestä. Sama kun minä rakennan sinulle talon ja parin kuukauden päästä se romahtaa ja joudut ite vastuuseen siitä koska palkkasit minut rakentamaan sen.
eli MAKSAT PUUTTUVAN OSAN YRITYKSELLE SEURAAVASSA PALKASSA ELI PIDÄTTÄVÄT PUUTTUVAN OSAN. Suosittelen maksamaan eli suostumaan ed.asiaan. Koska työnantajallekin ulosottoon tilittämäinen ei ole mitään herkkua, teetättää lisätyötä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilitoimiston kanssa voisit ehkä keskustella, voisivatko he korvata virheensä sinulle.Ei. Siis maksoivat ulosottoon liikaa firman tililtä ja nyt minä joudun maksamaan sen puuttuvan osan takaisin firman tilille, koska tilitoimisto laski väärin.
eli maksat yritykselle takaisin liian vähän pidätettyä palkanosaa. näitä sattuu sun kuuluu olla itse valppaana.
Tämä on niitä virheitä, joka on korjattava heti, kun virhe huomataan. Ymmärsinkö oikein, että sait aikaisemmin vähän liikaa rahaa. Valitettavasti olet itse maksuvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rakentaessa se menee kyllä just noin, vastuu on aina viimekädessä rakennuksen omistajalla.
Kyllä se on maksettava, myös sinulla on vastuu tarkistaa tilinauhasi ja reagoida, jos siinä on virheitä. Palkanlaskija on ihminen, joten inhimilliset virheet ovat mahdollisia.