Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun vauvoja ei ole suunniteltu??

Vierailija
21.11.2006 |

Moni kaverini on suunnitellu vauvojansa aika tarkkaan; on työasiat tietyssä vaiheessa, isompi koti hankittu yms ja sitten ne on vielä ajoittanut raskauden niin, että vauva on syntynyt heidän toivomanaan aikana (keväällä). Heillä on ollut onni matkassa, kun kaikki on mennyt toivotulla tavalla (ei siis ongelmia raskaaksi tulon kanssa/lapsettomuutta).

Tuota touhua seuratessa tuli mieleen, että kukaan ei varmasti tieten tahtoen ajoita vauvan saantia niin, että vauva syntyy joulun aikaan!? Vai? Kuitenkin sitten tulee tämä joulu - syntymäpäivä -ongelma.

Kärjistäen: jouluvauvat yllätysvauvoja??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se ainakin oli aivan sama. Ei tullut mieleenkään laskelmoida minkään asian takia.

Vierailija
2/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllätysvauvoissa sun mielestä jotakin hävettävää kun yrität sitä noin provosoida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen. Meitä on niin moneksi.

Vierailija
4/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan voinut laskelmoida, että heti kerasta tulisin raskaaksi ja että lapsi syntyi juuri uudenvuoden aattona. Mutta ei tosiaan mikään yllätysvauva ollut.

Vierailija
5/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoin miehelleni, että en haluaisi, että meidän lapsi syntyy joulukuussa. Siis ollenkaan joulukuussa, selkeästi marraskuussa tai sitten mielummin tammikuussa. Syystä, että ei olisi aina luokkansa nuorin ja lapsuus muutenkin jäisi lyhyemmäksi kuin muiden. En siis varsinaisen joulun takia tätä suunnitellut.

MUTTA kun kovin haluttu lapsi ei vain alkanut kuulua, ei enää tullut mielenkään, että pari kiertoa olisi jätetty yrittämättä joulukuun vuoksi! Kunhan vain saataisi lapsi. Niinpä sitten meidän lapsi syntyi joulukuussa!

Minä sain kokea, että lapsi ei suunnitella niitä saadaan! Ja kovin olen meidän lapsesta kiitollinen.

Vierailija
6/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtasesti (olen juhannusvauva; toinen samanlainen tilanne ;) olen myös ajatellut, ettei kukaan tämmöistä tilannetta kellekkään soisi. Ainakaan omalle lapselle!!

Vierailija
7/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan ei ole kamalasti suunniteltu tai tähdätty tiettyyn aikaan syntyväksi.

Vierailija
8/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä musta on pahempaa olla maalis- huhtikuun vaihteen vauva. Ilmiselvä juhannusyön tulos!

Mitä PAHAA siinä on? Meidän lapsi sai alkunsa juhannuksena ja syntyi maaliskuussa. Toivottu, odotettu ja rakastettu lapsi. Selitähän mitä pahaa siinä on???

Vierailija
9/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se paljon mitään merkitse onko syntynyt marras- vai joulukuussa kun ero on silloin muutama viikko...

Vierailija:

ja sanoin miehelleni, että en haluaisi, että meidän lapsi syntyy joulukuussa. Siis ollenkaan joulukuussa, selkeästi marraskuussa tai sitten mielummin tammikuussa. Syystä, että ei olisi aina luokkansa nuorin ja lapsuus muutenkin jäisi lyhyemmäksi kuin muiden. En siis varsinaisen joulun takia tätä suunnitellut.

MUTTA kun kovin haluttu lapsi ei vain alkanut kuulua, ei enää tullut mielenkään, että pari kiertoa olisi jätetty yrittämättä joulukuun vuoksi! Kunhan vain saataisi lapsi. Niinpä sitten meidän lapsi syntyi joulukuussa!

Minä sain kokea, että lapsi ei suunnitella niitä saadaan! Ja kovin olen meidän lapsesta kiitollinen.

Vierailija
10/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän joulukuusta sen juhlallisuuden takia. Syntymäpäivänäni jaetaan Nobeleita ja on YK:n ihmisoikeuksien päivä. Itsenäisyyspäivästäkin vielä toivutaan. Hyvin harvoin olen saanut yhdistettyjä syntymäpäivä- ja joululahjoja, tosin niinkin on käynyt. >:(

Joulukuu on hieno kuu, mutta vahinko olen minäkin, täytyy " myöntää" . :D

Vierailija
11/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vähintään pari, kolme kuukautta pitäisi yritellä. Niinpä tuli loppuvuoden vauva. Tuossa ap:n logiikassa on se aukko, että aika harva pystyy täsmäajoittamaan raskauden alun, ainakaan luomukonsteilla.

Vierailija
12/12 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyä tammikuun alusta alkaen ensimmäisellä vuosipuolikkaalla. Olimme vähän malttamattomia ja jätimme ehkäisyn pois jo edellisen kierron lopussa. Esikoisen ja kolmosen kanssa oli la joulukuun puolivälissä. Esikoinen kyllä syntyi vasta tammikuun alussa, mutta kolmas sitten jo joulukuun loppupuolella. Keskimmäinen oli ainoa, joka meni ihan nappiin, la helmikuun alussa.