Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Porvoon sairaalasta?

21.11.2006 |

Elikkäs h-hetki lähenee ja synnyttämään olen menossa Porvoon sairaalaan. Oliskos kellään kokemuksia kyseisestä paikasta? Kiitos jo etukäteen..

akk83 39+3

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan ok. tosin aluksi minulle sattui vanhemmanpuolinen nuiva kätilö. Mutta työvuoro vaihtui kesken synnytyksen, ja sitten sujuikin on paremmin. harvoi sanotaan sairaalaruuasta mitään, mutta minusta ruoka oli hyvää...

Vierailija
2/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse synnytin tammikuussa, ja mielestäni henkilökunta oli ihan ok. toki jokainen on erilainen, mutta saimme tukea ja kannustusta paljonkin. lääkärit voivat olla mitä ovat, toivottavasti sattuu kokenut teille! mutta ei pahaa sanottavaa ollenkaan!! :) tsemppiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisemme syntyi Porvoossa 2005 ja minulla on kokemusta kätilöistä, lastenhoitajista, lääkärieistä ja lastenosastosta tuolta ajalta aika paljon. Kätilöt olivat mukavia ja mut otettiin erittäin hyvin huomioon ja kanssani keskusteltiin paljon asioista. Saimme myös hyvää ohjausta niin kätilöiltä kuin lastenhoitajilta kuin lastenosaston työntekijöiltä vauvan hoitoon liittyvissä asioissa. Synnytykseni oli kiireellinen sektio, koska vauva ei liikkunut, häntä uhkasi hapenpuute ja mulla oli raskausmyrkytys, joka selvisi vasta pari pv. myöh. Lääkärit eivät aikailleet missään toimissaan mun ja vauvan suhteen ja mut pidettiin hyvin ajan tasalla. Sain olla yksin huoneessani koko 6pv, jonka sairaalassa vietimme. Olin sektioäiti ja leikkauspotilaat pidetään mielellään erossa muista infektioiden jne. takia. Lisäksi vauvani oli lastenosastolla, joten olin yksin eikä mua haluttu " kiusata" laittamalla huoneeseeni vauvan kanssa oelvia äitejä.

Toisen vauvamme oli myös tarkoitus syntyä Porvoossa, mutta rv29+6 tilanne muuttui ja olin tarkkailussa Porvoon sairaalassa pre-eklampsian eli raskausmyrkytyksen vuoksi. Kätilöt ja hoitajat olivat ihania, mutta vuorossa ollut lääkäri oli kylmähkö ja tyly ja mulle jäi paha mieli. ylilääkäri, jonka myös tapasin tilanteeni takia, oli pätevän ja hyvän ja mukavan oloinen. olosuhteiden pakosta mut siirrettiin NKL:lle ja tyttäremme syntyi siellä kuolleena. Jälkikäteen oli keskustelu Porvoossa lääkärin ja kätilön kanssa, jotka mua hoitivat Porvoossa. Se keskustelu hoidettiin erittäin hyvin ja lääkäri oli tajunnut itsekin käytöksensä aiheuttaneen pahaa mieltä. Hän pyysi sitä anteeksi ja oli iloinen, että olimme halunneet vielä tavata hänetkin kaikesta huolimatta.

Mulla/meillä on vain positiivista sanottavaa ko sairaalasta ja tämänkin vauvan haluaisin synnyttää Porvoossa, mutta valiettavasti mulla ei taida olla siihen mahdollisuutta.

Charlotte ja poika 05/05, tyttöenkeli 03/06 ja masuasukki rv 25+3

Vierailija
4/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että siellä ei aina olisi anestesialääkäri ollut heti saatavilla ja olisi joutunut odottamaan, tai jäänyt jopa saamatta.

Esikoisen sain naistenklinikalla ja olen miettinyt, menisinkö sinne vai Porvooseen. Itsehän sen saa päättää kuulemma. Tuntuisi tutulta ja turvalliselta mennä sinne Naistenklinikalle, kun siellä kaikki pelasi hyvin ja ihmiset oli ystävällisiä (paitsi synnytyksessä ollut kätilö, hänestä jäi kuva kidutuskammion pääarkkitehtina, mutta se ei ehkä oikeasti ollut tämän ihmisen vika ollenkaan.)

Vierailija
5/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul ei itelläni ole kokemusta mutta sisko synnytti molemmat Porvoossa vaikka toisen tullessa asui Vantaalla, eli sisko tykkäsi ainakin. Mun mielestä oli hienoo et vastasyntyneistä otettiin siellä lehteen kuvat (itäväylään) , semmosta ei taida muissa olla. :)

Muutenki vaikutti tosi kodikkaalta sairaalaksi, harmi etten ite voi siellä synnyttää.