Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt se on sitten nähty: raskaustesti VOI antaa väärän plussan.

Vierailija
21.11.2006 |

Lääkärini soitti mulle just, ja sanoi, että hcg-arvoni verikokeessa oli alle >2, eli siis sama kuin nolla, tuo >2 on se pienin ilmoitettava arvo. Verikoe otettiin pe (olin muussa yhteydessä lääkärissä), todella selkeän plustestin tein clearbluella keskiviikkona eli kaksi päivää ennen verikokeen ottoa. Verikokeessa olisi kuulemma pitänyt näkyä vielä jotain, vaikka olisi mennyt kesken ke tai to.

Eli kun sanotaan, että r-testit ovat 99% varmoja, niin ilmeisesti se yhden prosentin virhemahdollisuus on sitten sattunut mun kohdalleni. Enpä olisi ikinä uskonut, mutta näin vain on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon testit reagoivat, ja sen saman hormonin pitäisi näkyä verikokeissa. Verikokeissa siis nimenomaan mitataan se hcg-taso verestä.

Vierailija
2/6 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös kemiallinen tarkoita nimenomaan sitä, että " aineet" löytyvät niin verestä kuin virtsastakin, mutta ei sitten mitään muuta eli raskautta ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Ensi kerralla parempi onni.

Vierailija
4/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi hämmästynyt, että oikeasti voi testi näyttää plussaa vaikka verikoe nollaa, kun ainahan joka paikassa tolkutetaan että ei voi näyttää plussaa ellei ole raskaana. Lääkärin mukaan näitä kyllä sattuu joskus, mutta ei osannut tarkemmin sanoa onko kyseessä viallinen testi vai mistä se johtuu. Harmi kun ehdin heittää sen plussatestin kotelon jo pois, siinä olisi varmaan ollut joku eränumero. Olisi mielenkiintoista ollut ottaa yhteyttä valmistajaan ja kysyä missä vika. ap.

Vierailija
5/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin kahdella eri testillä plussan, pari päivää siitä kävin lääkärissä, jossa tehtiin sisätutkimus. Tutkimuksessa lääkäri huomasi selvät raskausmerkit eli vahvisti raskauden. Verikoe otettiin vielä varalta (monta keskenmenoa takana) ja yllätys yllätys hcg oli juuri alle tuon 2 eli verikokeen mukaan en ollut missään vaiheessa ollutkaan raskaana. Vuoto alkoi todella hurjana 2 viikkoa verikokeesta ja vuotoa jatkui 3 viikkoa aivan hirvittävän runsaana. Diagnoosi oli kemiallinen raskaus, johon testit olivat jostain ihmeen syystä reagoineet. Vuotta myöhemmin saimme ihanan tyttären=)

Vierailija
6/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä mitä vastaavat. ap