Onko epänormaalia ettei halua nousta aikaisin koska päivästä tulee muuten liian pitkä?
Laitan lapset aamulla kouluun ja menen sen jälkeen takaisin nukkumaan. Herään kun lapset tulevat kotiin n. klo 14-15 aikoihin. Sitten juon kahvit ja asennoidun päivään. Nukkumaan menen joskus kolmen pintaan yöllä. Yöllä on mukavampi tunnelma. Aamun kirkkaus on kamalaa ja ajatus siitä että pitäisi olla iltaan asti hereillä on vastenmielinen. Olen pitkällä lomalla tällä hetkellä.
Kommentit (22)
Lieneekö masentunut? Kuulostaa masentuneen puheelta, ettei halua herätä päivään.
Oletko masentunut? Miksi et mene töihin?
Eihän päivän pituus riipu siitä milloin herää. Jos menee aikaisemmin nukkumaan aikaisen herätyksen jälkeen niin sama määrä tunteja on päivässä kuin jos herää myöhään ja valvoo pitkään. Toisin sanoen mitä haluat vältellä sillä, että sinun pitää selitellä itsellesi pitkään nukkumistasi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko masentunut? Miksi et mene töihin?
Ei kai sitä nyt töihin voi mennä kun kotona on paljon mukavempaa makoilla. Yöt voi valvoa ja päivät nukkua samalla antaa muiden kärsiä päivän kirkkaudesta. Kyllä suoraan sanoen vituttaisikatsella tuollaista menoa jos olisin puoliso tai lapsi ja koulusta tullessa yksi homehtuu siellä yöpaita päällä aamukahvia juoden.
Eikö sulle riittäisi, jos nukkuisit päivällä 2 tunnin päiväunet?
Masentuneena tein samaa. Tosin menin illallakin kohtuu ajoissa nukkumaan. Mitä enemmän nukkui sen vähemmän tarvi ajatella mitään. Lääkitys oli myös tähän omiaan kun väsytti niin paljon että pystyin nukkumaan 16-20h vuorokaudesta.
Hei, olet masentunut. Pyydä lääkäriltäsi masennuslääkkeitä.
Kannattaa myös käydä kävelyillä ja syödä terveellisesti - terveellisiä rasvoja ja täysviljatuotteita. Kasvikset ja marjat jne.
Itse viisikymppisenä onnistun joten kuten nukkumaan aina klo 22-07, ja se oli siinä.
Valohan on hieno asia. Sitä vain niin harvoin on kunnolla.
Mä en tuollaista kumppania katselisi, joka makaisi vaan kotona ja heräisi päivään saapuessani töistä kotiin. Lapsikin saisi huonoja vaikutteita tuollaiselta oman elämänsä laiskiaiselta.
Itse olen ollut kerran työttömänä ja silloinkin vietin säntillistä arkea. Aamulla herätys ja läppärin piti olla viimeistään kello kymmenen auki työpaikkojen etsimistä varten.
Jos nukun joinakin viikonloppu aamuina puoli yhdeksään asti, niin tuntuu se todella myöhäiseltä. Minulle tuo ei ole enää aamua, vaan aamupäivä.
kyllähän metatyöt väsyttää ja ne on paljon enemmän kuin mitä mies koskaan tekee.
Miksi aina lässytetään tuosta masennuksesta. Miksi ei voi todeta rehellisesti, että ihminen on laiska, joka mieluummin makaa kotona kuin käy töissä.
Mä teen samaa. Yöllä on rauha, voi eristäytyä kaikesta. Päivällä maailma tunkee tietoisuuteen liikaa.
Älä välitä näiden kansankynttilöiden ylemmyydentuntoisesta henkselinpaukuttelusta, pääsevät tuntemaan itsensä paremmaksi, joten tavallaan tulee tehtyä päivän hyvä työ. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä teen samaa. Yöllä on rauha, voi eristäytyä kaikesta. Päivällä maailma tunkee tietoisuuteen liikaa.
Älä välitä näiden kansankynttilöiden ylemmyydentuntoisesta henkselinpaukuttelusta, pääsevät tuntemaan itsensä paremmaksi, joten tavallaan tulee tehtyä päivän hyvä työ. :)
Kuule ilman meitä tunnollisia kansankynttilöitä ei teillä olisi tukiaisia ostaa edes p*skapaperia.
Se ylemmyydentunto asiasta on aivan suotavaa ja normaalia, sillä mä ainakin mieluummin käyn töissä ja maksan veroja kuin makaisin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä näiden kansankynttilöiden ylemmyydentuntoisesta henkselinpaukuttelusta, pääsevät tuntemaan itsensä paremmaksi, joten tavallaan tulee tehtyä päivän hyvä työ. :)Kuule ilman meitä tunnollisia kansankynttilöitä ei teillä olisi tukiaisia ostaa edes p*skapaperia.
Se ylemmyydentunto asiasta on aivan suotavaa ja normaalia, sillä mä ainakin mieluummin käyn töissä ja maksan veroja kuin makaisin kotona.
No hyvä, että sulla on asiat hyvin ja oikein.
Kuinka moni teistä tunnollisista reippailijoista menee nukkumaan kolmelta yöllä ja herää aamuseitsemältä? Ihmisillä on erilaisia rytmejä. En itsekään tykkää herätä aikaisin.
Mun mies haluais aina valvoa aamuyöhön ja nukkua yli puolen päivän. Useimmiten tekeekin niin, koska tekee puolet työajasta yötyötä. sillä on puolet aamuvuoroja ja ne on ihan yhtä tuskaa.
Välillä mua on ottanu päähän ku miestä harvoin saa vapaapäivinä mihinkään liikkeelle ennen klo 14. toisaalta on siitä etuakin, se on aikanaan valvonu vauvojen kans kaikki yöt ja hoitanu lasten yöherätykset aina. Nyt kun lapset on isompia niin siinäkö nukkukoot miten tykkää. Itsekin nukun vapaapäivinä sillon kun haluan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän päivän pituus riipu siitä milloin herää. Jos menee aikaisemmin nukkumaan aikaisen herätyksen jälkeen niin sama määrä tunteja on päivässä kuin jos herää myöhään ja valvoo pitkään. Toisin sanoen mitä haluat vältellä sillä, että sinun pitää selitellä itsellesi pitkään nukkumistasi?
Ap on samoja, jotka luulevat valoisan ajan olevan pidempi jos olisi aina kesäaika. Ja varmaan myös luulee veronpalautuksia valtion lahjaksi.
Miten hoidat lasten loma-ajat, kun eivät ole päivisin koulussa?
On