Laskujen maksu kun toinen on kotona
Olen töissäkäyvä äiti ja mieheni on kotona lastemme kanssa hyvin pienellä tulolla. Hänellä on kuitenkin pörsissä paljon rahaa (vanhaa perintörahaa) 100 000 euroa. Minun palkkani ei riitä perheemme pakollisiin kuluihin (lainat,kauppa, laskut), vaan olen joutunut käyttämään säästötilini rahoja kattaaksemme menomme. Säästönikin alkavat olla nyt lopussa. Mieheni ei suostu ottamaan euroakaan pörssistä kuluihimme, vaaan vaatii minut elättämään hänet, koska hän on kotona lasten kanssa. Mielestäni tämä ei ole reilua, vaan hänen tulisi ottaa kohtuullinen osa rahaa pörssistä kuluihimme niin kauan kuin hän on kotona.
Mitä mieltä te olette? Onko mieheni käytös teistä reilua? Ehdotuksia mitä tehdä?
Kommentit (30)
Miksi hän on kotona jos ei yhdet tulot riitä edes pakollisiin menoihin?
Säästöjen käyttäminen elämiseen ei ole kyllä hyvä pitkän tähtäimen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Säästöjen käyttäminen elämiseen ei ole kyllä hyvä pitkän tähtäimen ratkaisu.
Varsinkaan minun säästöjen, t. ap:n mies
Pitää varmaan muuttaa halvempaan asuntoon
Lopeta säästötilisi käyttö. Vaihtakaa halvempaan asuntoon. Osta vähemmän ja halvempaa ruokaa. Pienentäkää sähkön käyttöä jne.
Jos tämä ei sovi kotona olevalle niin hän lähtee myös töihin tai käyttää omia säästöjään. Ei kait teillä muuta vaihtoehtoa ole.
Eli kulut pienemmiksi tai tulot isommiksi.
Kai tiedät, että noista pörssirahoista saa osinkoja? Eli miehelläsi on laskennallisesti noin 400 €/kk pääomatuloja kotihoidontuen tms. lisäksi. Kai näitä pääomatuloja käytetään perheen yhteisiin kuluihin?
Lapset päiväkotiin ja mies töihin kotoa laiskottelemasta.
Ota lisä työ sillä kyllä meidän Demarienki pitää saada jotain sinun taskusta kahmittua
Avasin tämän ketjun ihan uteliaisuudesta, että minkä ihmeen takia toisen lasnäolo häiritsee laskujen maksamista.
Tässä nyt keskeinen kysymys on, että onko miehen työpanos kotona tarpeellinen. Jos pienin lapsi on liian pieni päiväkotiin tai mies pystyy tarjoamaan parempaa varhaiskasvatusta kuin päiväkoti, niin sitten voi olla järkevää elää jonkin aikaa velaksikin, edellyttäen että miehellä on työpaikka minne palata.
Mutta jos mies makoilee ja lapset katsovat telkkaria, miehen paikka on töissä tai työnhaussa.
Trolli, oikeasti ap on kotona oleva äiti, joka ei haluua mennä töihin ja viedä lapsia päiväkotiin. Vikisee tuossa, kun mies ei kuluta perintöään.😂
Mitä tuloja miehellä on? Kotihoidontuki, työttömyyspäiväraha, eläke vai mitä? Jotainhan se jostain saa.
Vierailija kirjoitti:
Kuolette sitten nälkään kun sinunkin säästösi on loppu
emme jää kaipaamaan
Se miehesi on menettänyt nuo perintörahat "pörssipelissä" eikä kehtaa myöntää sitä. Pyydäppä nähdä sijoitusten arvolaskelma.
Jos mies ei halua käyttää omia säästöjään niin ei pidä sinunkaan ap. Sitten elätte tosi säästeliäästi.
Vierailija kirjoitti:
Trolli, oikeasti ap on kotona oleva äiti, joka ei haluua mennä töihin ja viedä lapsia päiväkotiin. Vikisee tuossa, kun mies ei kuluta perintöään.😂
Trolli, oikeasti ap on työtön mies, joka vihaa naisia, koska ne ei elätä sitä ja anna toosaa.
Itse sain aikoinaan karenssissa olleena työttömänä vähän perintöä. En saanut siis yhtään rahaa yhtään mistään ja jouduin käyttämään työn perinnön peruselämiseen. Ärsytti kyllä suuresti kun rahattomana olisin saanut edes toimeentulotukea. Yritin kyllä ehdottaa sukulaiselleni, että avaisi noita varten uuden tilin nimiinsä, jota saisin sitten käyttää. Juu, petoshan tuo olisi ollut, eikä sukulaiseni suostunut. Olisi vaan pitänyt nostaa tuo käteisenä, mutta en älynnyt tuota tuolloin, enkä halunnut useampaa tuhatta euroa käteisenä kotiini. Nopeastihan nuo rahat sitten kuluivat kun eläminen piti niillä maksaa.
Kuolette sitten nälkään kun sinunkin säästösi on loppu