Miten olette tehneet valinnan minkä merkin ihonhoitotuotteita käytätte? Valinnanvaraa on liikaa!
Siis merkkejä on niin paljon, että en tiedä mitä sitten käyttää. Putsari, kasvovesi, kosteusvoide, seerumi, aurinkovoide....
Mitä käytätte ja miten olette päätyneet juuri näihin?
Kommentit (33)
Sanoisin että ihoni on rasvainen, aika paljon mustapäitä ja alkaa kiiltelemään herkästi, etenkin nenä. Toisaalta taas välillä iho tuntuu myös hieman kuivalta ja karhealtakin jos en ole kosteuttanut tarpeeksi, eli kai pintakuivuutta myös on?
Viime vuodet olen käyttänyt aika pitkälti vain jojobaöljyä tai jotain muita öljyjä, koska ne kosteuttaa niin hyvin ja meikkivoide levittyy tällöin helposti. Meikin puhdistukseen olen käyttänyt iltaisin näitä samoja öljyjä vain. Silmänympärysvoidetta joskus laitan, se on joku halpa merkki.
Olen 35-vuotias ja haluaisin alkaa satsata hieman enemmän ihonhoitoon. Ilmeisesti kasvoveden käyttö olisi suotavaa mikä on minulta jäänyt.
Täytyy vain koittaa vielä enemmän googlailla aihetta ja varmaan kauneusbloggaajatkin suosittelevat jotakin hyviä kokeilemiaan tuotteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että ihoni on rasvainen, aika paljon mustapäitä ja alkaa kiiltelemään herkästi, etenkin nenä. Toisaalta taas välillä iho tuntuu myös hieman kuivalta ja karhealtakin jos en ole kosteuttanut tarpeeksi, eli kai pintakuivuutta myös on?
Viime vuodet olen käyttänyt aika pitkälti vain jojobaöljyä tai jotain muita öljyjä, koska ne kosteuttaa niin hyvin ja meikkivoide levittyy tällöin helposti. Meikin puhdistukseen olen käyttänyt iltaisin näitä samoja öljyjä vain. Silmänympärysvoidetta joskus laitan, se on joku halpa merkki.
Olen 35-vuotias ja haluaisin alkaa satsata hieman enemmän ihonhoitoon. Ilmeisesti kasvoveden käyttö olisi suotavaa mikä on minulta jäänyt.
Täytyy vain koittaa vielä enemmän googlailla aihetta ja varmaan kauneusbloggaajatkin suosittelevat jotakin hyviä kokeilemiaan tuotteita.Ap
Kasvovesi todellakin on oleellinen osa ihonhoitoa! Todennäköisesti "rasvaisuus" ja mustapäät johtuvat pintakuivuudesta ja ihonhoidon laiminlyönnistä. Itse olen tykännyt suomalaisesta Unna Nordic -sarjasta.
Tutustu alkuun vaikka tähän postaukseen.
https://miiajohansson.com/2022/04/ihonhoidon-alkeet-nama-jokaisen-pitai…
Vierailija kirjoitti:
Itselle valinta on helppo, sillä en käytä mitään aloituksessa mainituista tuotteista. En ole koskaan käyttänytkään ja tuskinpa koskaan alan käyttämäänkään. Pelkkää rahan tuhlausta tuollaisten ostaminen on. Vettä saan kotini hanasta ja se riittää. Ihan nainen olen. Mikään ekohippi tai vastaava en myöskään ole, mutta suhtaudun erittäin kriittisesti koko kosmetiikkateollisuuteen ja vastaaviin tuotteisiin. En myöskään siis meikkaa, enkä omista yhtään meikkiäkään. Saippua, shampoo, suihkugeeli, hammasharja, hammastahna ja hiusharja riittävät tällaisista tuotteista itselleni pitkälle.
Hienoa! Tästä on hyvä jatkaa. Vielä kun oikein pinnistät niin ehkä hiffaat mitä aloituksessa kysyttiin.
Minä googlaan keskusteluita ja luen testejä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vain koittaa vielä enemmän googlailla aihetta ja varmaan kauneusbloggaajatkin suosittelevat jotakin hyviä kokeilemiaan tuotteita.Ap
Öljyt eivät kosteuta ihoa. Ihosi ilmiselvästi kaipaa kosteuttavia tuotteita, eli sinne öljyjen alle nyt edes kasvovettä, mielellään myös joku seerumi. Ja kosteuttajana paljon kehuttu hyaluronihappo voi sitten yksinään käytettyä aiheuttaa sen että iho kuivuu entisestään. Se sitoo itseensä kosteutta, jos se ei saa sitä ulkopuolelta alkaa se vetämään sitä itse ihosta ja mennään ojasta allikkoon. Eli esim hyaluroniseerumin kanssa aina lisänä kasvovesi.
vain luomua. iho on isoin elin ja kaikki melkein imeytyy, vain sellaista jota voisi myos melkein syoda
oljyja ei rasvoja iholla. en kayta meikkia ja ihoani ihaillaan. antioksidantteja sisaisesti kylla.
ainut kalliimpi se Luonkos putsari pala
Valikoin ainoastaan apteekista saatavia ihotautilääkäreiden suosittelemia tuotesarjoja. Minulla on ongelmallinen iho, aknea ja tosi kuiva iho. Aika pieneksi rajautuu siis valikoima näillä kriteereillä.
Tällä hetkellä La roche posay, siitä omalle akneen taipuvaiselle iholle effaclar-sarja. Puhdistugeeli, kasvovesi, seerumi ja kosteusvoide. Lisäksi silmänympärysvoide eri tuotesarjasta.
Vartalolle käytän apteekin perusvoiteita, miniderm, aqualan jne.
Olen aika allerginen joten en käytä koskaan luonnon kosmetiikkaa enkä hajustettuja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Valikoin ainoastaan apteekista saatavia ihotautilääkäreiden suosittelemia tuotesarjoja. Minulla on ongelmallinen iho, aknea ja tosi kuiva iho. Aika pieneksi rajautuu siis valikoima näillä kriteereillä.
Tällä hetkellä La roche posay, siitä omalle akneen taipuvaiselle iholle effaclar-sarja. Puhdistugeeli, kasvovesi, seerumi ja kosteusvoide. Lisäksi silmänympärysvoide eri tuotesarjasta.
Olen aika allerginen joten en käytä koskaan luonnon kosmetiikkaa enkä hajustettuja tuotteita.
Mitä ilmeisimmin nuo käyttämäsi tuotteet eivät ole sinulle sopivia, kun edelleen on "ongelmallinen iho, aknea ja tosi kuiva iho". Oletko varma, että sulla on oikeasti akne? Olisko mahdollista, että iho-ongelmat johtuu noista hurjan kuivattavista aknetuotteista? Teet nyt jotain väärin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ilmeisimmin nuo käyttämäsi tuotteet eivät ole sinulle sopivia, kun edelleen on "ongelmallinen iho, aknea ja tosi kuiva iho". Oletko varma, että sulla on oikeasti akne? Olisko mahdollista, että iho-ongelmat johtuu noista hurjan kuivattavista aknetuotteista? Teet nyt jotain väärin..
No sanotaanko näin että olen varma aknestani ja kaikenlaista on vuosien varrella kokeiltu.
Minulla on ollut akne 13-vuotiaasta saakka. Eli 20-vuotta. Olen käynyt ihotautilääkärillä useamman kerran, syönyt antibioottikuureja ja kerran isotretinol-kuurin nuorempana aknen ollessa vaikea. Olen käyttänyt lukuisia lääkärin määräämiä voiteita. Ja sitten taas välillä ollut kuukausia - vuoden ilman erityisiä aknen hoitotuotteita ja antanut epäpuhtauksien olla. Mm raskausaikana iho oli tosi hyvässä kunnossa.
Tällä nykyisellä hoidolla akneen taipuva on kohtuullisen rauhallinen, hyvässä kunnossa ja kosteutettu. Toki ikä on varmasti tehnyt tehtävänsä ja akne ei ole raju enää. Tuskin koskaan saavutan kovin tasaista ihoa. Mutta tällä hetkellä on hyvä hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täytyy sanoa vielä se että nämä nykyiset käyttämäni tuotteet eivät ole ollenkaan ihoa kuivattavia verrattuna niihin lääkevoiteisiin jota aknen hoitoon on käytetty. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öljyt eivät kosteuta ihoa. Ihosi ilmiselvästi kaipaa kosteuttavia tuotteita, eli sinne öljyjen alle nyt edes kasvovettä, mielellään myös joku seerumi. Ja kosteuttajana paljon kehuttu hyaluronihappo voi sitten yksinään käytettyä aiheuttaa sen että iho kuivuu entisestään. Se sitoo itseensä kosteutta, jos se ei saa sitä ulkopuolelta alkaa se vetämään sitä itse ihosta ja mennään ojasta allikkoon. Eli esim hyaluroniseerumin kanssa aina lisänä kasvovesi.
Kiitos vinkeistä Juu tosta hyalunorista olen myös lukenut, joten sellaisen seerumin tai kasvovoiteen voisin hankkia. :) Ap
Ei kaikkien tuotteiden tarvitse samaa merkkiä olla. Minimalistinen ihonhoito on parasta, ihotyypin ja tarpeiden tunnistaminen. Tuotteetn incin tutkiminen.
Kosmetologi suosittelee sitä tuotesarjaa, jota hän itse hoitolassaan myy. Ei välttämättä ole oikeasti sinulle hyvä ja sopiva ollenkaan. Eli älä nyt ainakaan sitä suositusta kuuntele.