Kätilö paikalla hetken aikaa
Kommentit (20)
Itse en tee ultraääniä, vierestä olen katsonut tuhansia, mutta en osaisi määrittää sukupuolta.
klö
olen 29- vuotias kolmen tytön äiti, tytöt syntyneet -97, -99. ja- 01. Nyt kuumeilen neljättä, ehkäisyn jätimme kuukausi sitten pois :) edelliset raskaudet menneet loistavasti, synnytyksissä ei mitään häikkää ja palautunut olen aina nopeasti. Olen erittäin terve ja ammattinani on liikunta. Nyt haluaisin kuitenkin kysellä että mitä ammattilaiset ajattelevat neljättä tekevästä? onko syytä pelätä esim. kohdunlaskeumaa tai muuta kamalaa tapahtuvaksi, kun näin minua ovat pelotelleet " ei ammattilaiset" rivi-ihmiset:(( Ja kuinka pian on suositus siihen että synnytyksen jälkeen saa alkaa harrastaa liikuntaa ja kuinka pitkälle sitä saa raskaana ollessa harrastaa? lajeina spinning ja jumpissa lähinnä pump? KIITOS
Onnea vaan tulevalle mahdolliselle raskaudelle, ei mitään syytä ettetkö voisi saada vielä useampiakin lapsia ilman ongelmia.
Loppupuolella raskautta ja synnytyksen jälkeen jälkitarkastukseen saakka on syytä välttää lajeja, jotka aiheuttavat tärinää, siis erilaiset hyppelyt ym. Muuten kaiken sujuessa normaalisti ei liikunnalle ole estettä ja palautuminenkin sujuu paremmin.
klö
ja mukavaa joulunodotusaikaa...
T: kolmen tytön äiti:))
Onko oikeasti vaikutusta " kolmella S:llä" synnytyksen kotikäynnistämiseen?
Eli Seksi, Siivous ja Sauna?
Entä onko spermassa oikeasti jotain, joka edesauttaa kohdunsuun pehmenemistä ja synnytyksen käynnistymistä?
Onko muita tapoja, (tehokkaita sellaisia) jouduttaa synnytystä? Vai onko nää kaikki vaan urbaanilegendaa ja turhaa vouhotusta?
Kiitos, olenkin jouluihminen. Harmi vaan, kun osa siitä menee töissä.
klö
Sain keskenmenon syyskuun 26.päivä. Jälkivuoto kesti viikon. Sen jälkeen emme käyttäneet ehkäisyä, joten saatoin siis tulla raskaaksi. Neljän viikon päästä keskenmenosta alkoi niukka ruskea vuoto. Viikko tästä tein positiivisen raskaustestin. Vuoto muuttui kolmen viikon päästä punaiseksi ja raskaustesti edelleen positiivinen. vuoto kesti kaikkiaan 24 päivää. Olin gynellä ja kohtu todettiin tyhjäksi..
Haluaisin tietää oliko tämä toinen keskenmeno heti perään? Siis kun r-testi oli positiivinen 7 viikkoa kekenmenon jälkeen ja se oli alkuaskauden keskenmeno(silloinkin kun testasin sain vain todella haalean plussan. )
Jos synnytyksen aika jo oikeasti alkaa olla, voivat kyseiset ässät käynnistää jo muutenkin pian alkavan synnytyksen. Yliaikaisella ei ole mitään haittaa kokeilla niitä, mutta jos on jo väsynyt raskauteensa ja haluaisi synnyttää jo viikolla 38, ei kannata edes kokeilla.
klö
Spermassa on samoja prostaglandiineja, joita käytetään synnytyksen käynnistämiseen.
klö
tekevätkö ihmiset vielä niin sanottuja " suurperheitä" esim. neljättä, viidettä? monennenko lapsen synnytyksen olet sinä hoitanut?siis mikä on ollut " enkkasi" ?
Ajattelisin, että kyseessä oli toinen alkuraskauden keskenmeno peräkkäin. Tuskin testi olisi positiivinen ollut enää ekasta keskenmenosta.
klö
Mulla kaikki raskaudet on menneet yli, ja viimeinenkin synnytys käynnistyi vasta yli viikon lasketun ajan jälkeen. Tällöin supistukset olivat jo alkaneet, mutta saivat lisäpontta seksistä.
t. 9
niin itsekkin ajattelin.. gynekologi sanoi vain että kukaan ei voi varmasti sanoa,oliko se keskenmeno vai oliko edellisestä keskenmenosta jäänyt jotain... ehkä halusi etten ajattele asiaa..
Kohdunkaula on pehmeä ja lyhentynyt 1,5cm:n
Niin osaatko sanoa kauan menee synnytyksen alkamiseen? Nyt rv 36+ ja olen uudelleen synnyttäjä.
Kivuttomia supistuksia tulee päivittäin.
Tekevät toki. Tunnen muutamia 15-18 lapsen perheitä työni puitteista, itse en omaa " enkkaani" muista, pitkästi yli 10 kuitenkin.
klö
Hyvinkin voi mennä laskettuun aikaan, jopa ylikin. Normaali kohdunsuun tilanne uudelleensynnyttäjällä noilla viikoilla.
klö
Kuinka monesti olet mukana auttamassa maailmaan perheensä neljättä / viidettä jäsentä? Ja ovatko ne synnytykset yleensä (siis keskimäärin) helpompia kun ensimmäiset tai toiset synnytykset?
Kiitos vastailuista!
sanoppa sinä nyt sitten asian nähneenä, miltä näyttää esim 5. lapsen äiti? onko hän hampputukkainen, ylilihava, ja " sieltäkin" kuin atomipommin jäljiltä? tämä on asia joka usein herättää kiistaa...
Sanotaanko että viikottain hoidan jonkun 4 tai 5 synnytykset, eivät mitään harvinaisuuksia ole eikä kätilöt ym hoitohenkilökunta ajattele heistä mitään erkoisempaa, elleivät sitten ole mitään sosiaalitapauksia huostaanottoineen tms. Myöskään ulkoisesti ei voi päätellä monettako lasta joku on saamassa.
klö
Riippuu sairaalasta ja sen resursseista. Kyllä " meillä" ainakin saa.
klö