Olen 31v nainen ja sain tietää että minua on luultu 17-18 vuotiaaksi.
Äitini kaverit on luulleet ketkä ei ole tienneet ikääni. Luulleet että hänellä 17v tyttö. Mistä voi johtua, olemuksesta vai kasvonpiirteistä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Äitis on jo vanhus, samoin kaverinsa. Vanhuksille kolmikymppinen ja kakskymppinen näyttää ihan samalta, varsinkin jos on vähänkään näössä vikaa , mitä usein vanhuksilla on.
Mun äippä on 50, ei vanhus.
Todennäköisesti olet hoikka ja pukeudut kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitis on jo vanhus, samoin kaverinsa. Vanhuksille kolmikymppinen ja kakskymppinen näyttää ihan samalta, varsinkin jos on vähänkään näössä vikaa , mitä usein vanhuksilla on.
Mun äippä on 50, ei vanhus.
50-vuotias on vanhus
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olet hoikka ja pukeudut kuin teini.
Olen hoikka, ja pukeudun yleensä tummiin farkkuihin ja huppariin.
Minua luultiin myös teiniksi kolmikymppisenä. Ehkä pyöreät kasvot ja hontelo olemus.
Kyllähän se palstan 55-vuotiaskin on vuosikaudet mennyt "kevyesti kolmevitosesta".
Vierailija kirjoitti:
Minua luultiin myös teiniksi kolmikymppisenä. Ehkä pyöreät kasvot ja hontelo olemus.
jepmulla on noi. Lisäksi olen pälyilevä ja pelokas.
No mä oon 40 ja remppamies kysyi, onko vanhemmat kotona, kun avasin oven. Että tiiä näistä. 😂
Syy voi olla olemuksessa, tyylissä, kasvojen kokonaisvaikutelmassa, hiuksissa, äänessä. Ja ihmiset kiinnittävät toisissaan huomiota joskus hämmästyttävän erilaisiin asioihin. Sekin vaikuttaa, miten läheltä toisen näkee ja minkälaisessa valaistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Syy voi olla olemuksessa, tyylissä, kasvojen kokonaisvaikutelmassa, hiuksissa, äänessä. Ja ihmiset kiinnittävät toisissaan huomiota joskus hämmästyttävän erilaisiin asioihin. Sekin vaikuttaa, miten läheltä toisen näkee ja minkälaisessa valaistuksessa.
No mua myös aina tytötellään, jopa ihan samanikäiset. Miksi en mene koskaan "naisesta"? ONko se loukkaavaa?:/
Sama juttu tyttãreni kanssa. Sitä se down syndrooma teettää.
Moi, mulle myytiin vielä 31 vuotiaana joukkoliikenteessä lastenlippua. Onhan näitä. Enkä ole edes lyhyt (178cm nainen), mutta ilmeisesti ns.lapsenkasvoinen. Kyllä vielä 42 vuotiaana töissä ihmiset luuli 25 vuotiaaksi ja olivat kovasti ylemmyyden tuntoisia minua kohtaan. Nyt ikää 48v. Luultavasti näytän nyt nelikymppiseltä. Vaikka kylläkin viime kuussa 35 vuotias miespuolinen työkaveri luuli minua samanikäiseksi milleniaaliksi. Joo, en käytä muotivaatteita tai muutenkaan ole 'teini'. Ilmeisesti kallonmuotoni ja kasvoni olevat hieman lapselliset enkä ole ryppyinen tai roikkuva. Luonteeltani en ole mitenkään turhantärkeä vaan aika leppoisan ystävällinen ja välitön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mua myös aina tytötellään, jopa ihan samanikäiset. Miksi en mene koskaan "naisesta"? ONko se loukkaavaa?:/
Sama. Ja lässyttävät äidillisesti, sitten närkästyvät eivätkä meinaa uskoa että ovatkin itse nuorempia. Joskus on pokkaa alkaa lässyttämään heille sen jälkeen.
Ahaa, täällä jälleen nuoriksi luultujen kilpa-ajot ja kilpailu siitä, ketä on luultu nuorimmaksi. Onneksi voin kertoa, että mua on luultu alaikäisenä 10-15 vuotta oikeaa ikääni vanhemmaksi.
Miksiköhän ihmisillä on tarve arvioida toisen ikää ja vieläpä sanoa se ääneen.
Olen suunnilleen samanikäinen ja minua luullaan aina 15-vuotiaaksi. Jos kerron ikäni, niin syytetään että valehtelen. "Et voi mitenkään olla 33."
Minuakin, 55-vuotiasta miestä luullaan usein max. 30-vuotiaaksi. Viime viikonloppunakin 24-vuotias naishenkilö tuli flirttailemaan minulle yökerhossa, hämmästyi kun kerroin oikean ikäni. Pääsin hänen kanssaan sänkyyn
Minua taas usein pidetään miehenä. No, minulle yli 50- vuotiaalle naiselle se nyt on ihan se ja sama, onko miesoletettu vai naisoletettu, kunhan saan oikeudenmukaisen palkan ja muun kohtelun.