Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea kokemus päiväkodin työkokeilusta

Vierailija
20.02.2023 |

Onko muilla hurjia kokemuksia palkattomista työkokeiluista?

Itse olin taannoin palkattomassa työkokeilussa päiväkodissa. Kuulin tuolloin pariltakin sijaiselta, että päiväkodeissa on yleensä niin toksinen meininki, että he tahallaan tekevät pelkkiä pätkiä, ettei tarvi jäädä mihinkään myrkylliseen paikkaan kärsimään.
Tuossa paikassa oli älyttömän ilkeä henkilökunta, missään ei opastettu ja paikan päätäti, lastentarhanopettaja, joka oli oman ikäiseni, muuttui jotenkin oudosti ekan päivän jälkeen minulle tosi ilkeäksi. Ajattelin, että sillä on pakko olla joku persoonallisuushäiriö, koska se oli todella tasapainottoman oloinen. Muut työntekijät oli kuppikunnissa. Kun tulin kahville keittiöön, minun vieressäni supistiin ja naurettiin mulle, siis aikuiset ihmiset. Huudot sain mm. siitä, kun laitoin kerran evässalaattiini paikan yhteistä salaatinkastiketta päälle. Se ei kuulemma kuulunut minulle.
Itsenäisesti tein paljon, mm. vahdin lapsia päiväunilla jne. Ulkoilun aikana sain olla pihalla yksin, kun tädit juoruili keskenään ja puhe lakkasi ja porukka hajaantui jos yritin liittyä seuraan.
Lopetin kuukauden jälkeen ja pomo silloin harmitteli, että pitääkö mun jo lähteä!? Eka kerta kuukauden aikana kun sain yhtäkään kiitosta tai tsemppiä. Olin vielä ennen tuota elätellyt haaveita lastenhoitajan työstä, mutta oli niin hirveä kokemus et päädyin täysin toiselle alalle.
Onko muilla hirveitä kokemuksia palkattomista työkokeiluista?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen ohi. Olin opiskeluun kuuluvassa työharjoittelussa terveydenhoitoalalla. Tosi huonosti sain siellä mitään ohjausta. Mut käskettiin seuraamaan yhtä toimenpidettä kun se oli jo puoliksi tehty. Muutaman päivän kuluttua käskettiin tekemään se toimenpide. En tiennyt mitä menetelmää ja välineitä tässä paikassa käytettiin koska en ollut päässyt seuraamaan sitä alusta asti. Jouduin kysymään. Myöhemmin menin kahvihuoneeseen. Siellä yksi hoitaja joka istui selin oveen eikä nähnyt mun tulevan sisään selosti suurella äänellä kuinka olen jo niin pitkällä opinnoissani enkä edes sitä juttua osannut tehdä, ihan kelvoton opiskelija. Ei huomannut kun tulin sisään ja kuulin mollauksen. Siinä sitten selitin asiallisesti että toimenpide voidaan tehdä tavalla x, y tai z enkä tiennyt millä menetelmällä se tehdään täällä. Koko kuukauden harjoittelujakso oli tällaista. Ei neuvoja tai opastusta ja olisi pitänyt tietää talon tavat. Ja sitten lytättiin ja lujasti. En ymmärrä miksi naiset kohtelevat toisiaan niin huonosti.

Vierailija
42/49 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle toksista:

Lastentarhan johtajatar (amerikkalainen) antoi 17 lapselle (ikä 1-4 v) 5 vko:n ajan HORMOONIA, nukuttaakseen heidät tarhassa!

Daycare worker charged after allegedly giving melatonin to children without parental consent - The Daily Reporter - Greenfield Indiana

https://www.greenfieldreporter.com/2023/02/13/daycare-worker-charged-af…

ITSE KÄSITN KESKUSTELU KÄYDÄN KOKEMUKSISTA PÄIVÄKODIT SUOMESSA.EI USA TAI MIKÄÄN MUUKAAN VALTIO?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vanhemmat tajuaisivat olla valittamatta turhista ja olettamasta että haluan jutella heidän kanssa esim työpäiväni jälkeen.

Ja pitäisivät ne sairaat lapsensa kotona eikä toisi niitä meille tartuttamaan kaikki muut!!!!! Annas olla jos me mokataan kerran niin heti kilisee pomon puhelin mutta osa vanhemmista kuvittelee että he voi tehdä puolestaaN mitä vaan!!!!

Mahatautiset tuodaan seuraavana päivänä jo hoitoon kun herrajestas, muuten pitäisi itse olla oman lapsensa kanssa!!!!

Tämä riepoo tässä työssä ylicoimaisesti eniten!!!

Tai että vanhemmat lomailee mutta lapset tulee silti meille!!!

Vinkkinä , niitä lapsia ei ole jokaisen pakko tehdä.

Vierailija
44/49 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä päiväkodissa 90-luvun alussa. Silloin vain lastentarhanopettajilla oli koulutus. Pienten ryhmässä mentiin lasten ehdoilla, eikä kukaan korottanut ääntänsä. Huoneet oli sisustettu pienillä huonekaluilla. Jouduin äskettäin sodionomin ja lähihoitajan apuriksi päiväkotiin. Lähihoitaja karjui seimilapsille ja minulle, ilman syytä. Huonekalut olivat korkeita syöttötuoleja ja täkyinä vielä korkeat ikkunalaudat, joista lapset putoilivat. Hirveä metakka, lähihoitaja karjui ja lapset itkivät. Pihalla minut yritettiin pakottaa kantamaan pienimpiä, kun 90-luvulla heidät olisi laitettu omiin rattaisiin. Kehitys on mennyt taaksepäin ja lastentarhanopettajiakaan ei enää ole. Keskeytin työharjoittelun ja säälin lapsia siinä päiväkodissa.

Vierailija
45/49 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihana päiväkoti. Vaihtuvuus on olematonta ollut 10 vuoden aikana. Olisiko 2 uutta hoitajaa tullut sinä aikana. Kaikki hoitajat on tuttuja vuosien varrelta sekä lapsille että vanhemmille. Tietävät perheet, kyselevät kuulumisia, muistavat lasten asiat ja lapset kohdataan niin upeasti. Tekevät älyttömästi kaikkea aktiviteettia tavallisten päivien ohessa. Metsäretkistä luisteluun, jumppapäiviä usein, kirjastoreissuja, puistoretkiä, uintia, hiihtoa, museossakin juuri kävivät, tiedepäiviä, käsitöitä, leivontapäiviä, pulkkailua, makkaranpaistoa, hassuttelupäivää jos jonkinlaista. Henkilökuntaa näkee myös usein yhdessä vapaa-ajalla ja se kyllä välittyy yleisestä tunnelmasta, että viihtyvät yhdessä. Mikä lottovoitto tämä päiväkoti onkaan <3 Ja ihan kunnallinen päiväkoti kyseessä. Lapset on aina viihtyneet!

Missä kunnassa? Tulen heti teille

Vierailija
46/49 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kuinka 9 eurolaiset kelpaa melkein mihin tahansa työkokeiluun ilman päivääkään alan koulutusta. Tosin jos rehellisiä ollaan niin kuka tahansa normaali ihminen osaa hoitaa/vahtia lapsia ilman erityistä koulutusta.

9 eurolla voi kokeilla mitä tahansa työtä, eikö se ole just sen kokeilun tarkoitus että katsotaan mikä ala kolahtaa. Jos mikään

Vierailija
47/49 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kuinka 9 eurolaiset kelpaa melkein mihin tahansa työkokeiluun ilman päivääkään alan koulutusta. Tosin jos rehellisiä ollaan niin kuka tahansa normaali ihminen osaa hoitaa/vahtia lapsia ilman erityistä koulutusta.

9 eurolla voi kokeilla mitä tahansa työtä, eikö se ole just sen kokeilun tarkoitus että katsotaan mikä ala kolahtaa. Jos mikään

Tänään leikkauksessa avustaa pena pitkäaikaistyötön. Hän on meillä työkokeilussa. Annappa pena potilaalle vähän lisähappea hän näyttää tarvitsevan sitä.

Vierailija
48/49 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus nuorena työharjoittelussa päiväkodissa. Aivan kaamea ala. Miten sinne ajautuukin niin paljon ilkeämielisiä aikuisia, jotka haukkuvat lapsia ja heidän vanhempiaan (varsinkin äitejä) selän takana. Sen huomasin, että mitä kauniimpi äiti, niin sitä enemmän sai puukkoa selkäänsä.

Hoitajia ei aina kiinnostanut ulkona vahtia lapsia. Sen hoitivat opiskelijat ja muut harjoittelijat. Oli ilmeisesti kiinnostavampaa juoruta ringissä.

Olisin kaivannut enemmän neuvoja kasvatuksellisiin tilanteisiin, mutta välillä tuntui, että ei hoitajat itsekään noudattaneet hyviä kasvatusmetodeja. Esimerkiksi kaikki ei kohdelleet lapsia tasavertaisesti.

Tuo työharjoittelu kirkasti sen ajatuksen, että ei koskaan kasvatusalalle. Puistattaa vieläkin näiden vuosien jälkeen, kun tuo harjoitteluaika putkahtaa mieleen.

Vierailija
49/49 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin työkokeilussa.

Päiväkoti oli yhden järjestön ylläpitämä.

Sieltä on pelkkää hyvää sanottavaa. Ilmapiiri oli leppoisa, lasten kanssa keskusteltiin, askarreltiin ja retkeiltiin.

Oli satujen lukua ja musisointia. Lapset olivat rauhallisia ja kohtelivat toisiaan hyvin.

Henkilökunta ja johtaja avoimia, helposti lähestyttäviä.

Hyvä paikka sekä lapsille että henkilökunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän