Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lotto/eurojackpot voittajat Suomessa aina "ylpeinä" kertovat jatkavansa päiväduuneissaan "tavalliseen tapaan"?????

Vierailija
20.02.2023 |

Mua oikeasti suututtaa. Itselläni on niin paljon haaveita ja unelmia, että soittaisin ensitöikseni töihin, että en tule enää ja lähtisin toteuttamaan itseäni sen lisäksi, että maksaisin perheeni asuntovelat yms pois jne. En todellakaan monta miljoona taskussani enää raahautuisi työpaikalleni. Tekisin jatkossa sitten, vaikka välillä silloin tällöin jotain vapaaehtoistyötä vanhusten tai lasten parissa esimerkiksi.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottpvoittajana voisin satuilla ihan mitä tahansa kyselijöille

Vierailija
122/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalainen voittaa 90 miljoonaa eurojackpotista niin kertoo...

" Töitä en jätä ja nyt voi ostaa lauantaimakkaraa juuston lisäksi leivänpäälle. Ja auton voi vaihtaa 2010 Toyota Corollaan..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kerran kirjoitti palstalle miten duunikaveri on niin hieno kun on miljonääri ja käy silti päivätöissä. Sain alapeukkuja kun kirjoitin siitä miten tällainen tyyppi vie työpaikan sellaiselta joka oikeasti tarvitsisi sitä. Jännä että nyt ollaankin sitten tätä mieltä.

Vierailija
124/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään joka viihtyisi työssään niin paljon ettäkö sitä tekisi vaikkei tarvitsisikaan, lienee "motivoivaa propagandaa" tällaset jutut.

Vierailija
125/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden lottovoittajan joka voitti useamman miljoonan. Jatkoi työssään kuten vaimonsa. Onhan se voitto paljon heidän elämäänsä helpottanut. Sijoittanut rahojaan, auttanut läheisiään, tehnyt hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
126/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän työstäni, niin siksi jatkaisin töissä lottovoitosta huolimatta. Toki eläkkeelle jäisin aikaisemmin, kun nyt pääsen aikaisintaan vasta 67-vuotiaana. Voisin jättää työelämän jo 55-60 vuotiaana. En haaveile mistään matkustelusta, kesämökistä, veneestä, omakotitalosta, ym. Olen kotona viihtyvä, niin ostaisin isomman kerrostaloasunnon ja sisustaisin sen sisustussuunnittelijan avulla. Loikoilisin uudessa asunnossa, uudella tyylikkäällä sohvalla, uusissa ja laadukkaissa olovaatteissa, valkoisia tulppaaneja pöydällä, mukillinen teetä, Radion sinfoniaorkesterin näytöstä katsellen. Ihana mielikuva. <3

Vierailija
127/141 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on kivaa. Mulla ei ainakaan ole suuria unelmia, jotka veisi paljon rahaa. Lähinnä toive siitä, ettei rahasta (rahattomuudesta) tarvitsisi stressata.

Eikä se muutama miljoona paljoa ole, jos sillä aikoisi helpottaa koko loppuelämää sekä läheisten taakkaa myös. Tai itse ainakin maksaisin vanhempieni ja sisarusteni velat.

Vierailija
128/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ole kuin muutama jotka on tuollaisia haastatteluja antanut. Useimmin lottovoittajista ei kuulu mitään julkisuuteen voiton jälkeen. Mikäon ihan turvallista ja järkevääkin. 

Vierailija
129/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suomessa on niin liian pienet jättipotit.

Vierailija
130/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden yli 10 miljoonaa voittaneen. Lopetti työt, osti kalliin asunnon Eiranrannasta, matkusteli, "nautti"elämästään. Huomasi sitten, ettei hän miljoonistaan huolimatta kuulu Eiranrantaan, muutti maalle, osti metsäkoneen ja on nyt yksinyrittäjänä.

Mää ostaisin metsäkoneen ja ajelisin sillä kauppoihin ja baariin. Kai sillä saa stadissa ajella. 

Vierailija
131/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. Siis IKINÄ tekisi nykyistä työtäni sekuntiakaan, jos voittaisin jonkun ison summan. 

Sammakko häär! Niin lähtisin valonnopeutta työpaikastani ihan sillä mikeosekuntilla, kun saisin tietää voittaneeni vaikkapa 100000 euroa. Se riittäisi eläkeikääni reilusti säästellen suu säkkiä myöten. Mammonas en.palvo mutten tjötänikään. Teen tätä vain täysin pakosta, ettei tule nälkä. Harrastella tykkään sitten sitä ja hätä mitta sehän ei olekaan työtä. Esim. Patikointi raikkaassa ilmassa komeissa maisemissa vaikka tunteja on ihan mieltä piristävä juttu. Vaikka jalkoja särkisi päiviä sen jälkeen. Melkein kaikki muu ok. Muttei työnteko. Se joutavaa vapaa ajan tuhlaamista.

Vierailija
132/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo puhelimen ennustava tekstin syöttö on muuten kansa seikka, jonka voisi päästää eläkkeelle tässä jo ennen sitä miljoona voittoakaan!! Tana! Tyyppi 131 kirjoitti...

Vierailija
133/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin ihan mielelläni työtäni myös lottovoiton jälkeen, mutta mieluiten osa-aikaisena tai mahdollisesti yrittäjänä jolloin voisi itse valita projektit joihin lähtee mukaan.

Monelle tuntuu olevan vaikea ymmärtää että kaikki ihmiset eivät vihaa työtään vaan työ voi olla mielekästä, motivoivaa ja kiinnostavaa. 

Lisäksi harva on kunnolla ajatellut sitä, että jos ei käy töissä niin mihin sitten aikansa käyttäisi. En usko että kukaan olisi pitkässä juoksussa onnellinen tyhjäntoimittajana.

Ja kolmas juttu on se, että lottovoitto ei aina edes riitä siihen että voisi heittäytyä oloneuvokseksi. 

Jos voittaisin vaikka 2 miljoonaa niin kun siitä maksaisi velat pois, ja käyttäisi 10% lähipiirin taloudelliseen auttamiseen, niin jäljelle jäisi noin 1,6 miljoonaa. Lottovoittajana olisi kiva päivittää nykyinen kämppä uudehkoon okt:oon, siihen menisi noin 200t ja lisäksi hankittaisiin haaveiltu kesämökki (100t) ja vaihdettaisiin auto kerrankin uuteen ja laadukkaaseen, vaikkakaan ei mitenkään ökyyn (50t).

Näiden jälkeen olisi rahaa jäljellä 1.25 miljoonaa. Jos haluaisi elää pääomatuloilla niin tuo summa toisi vuodessa noin 50-70t tulot. Kun se jaetaan kahdelle aikuiselle niin nettona saisi kuukaudessa käteen noin 1750€. Ei kuulosta sellaiselta summalta jolla eletään lottovoittajan elämää, matkustellaan ja kulutetaan

Toinen vaihtoehto olisi alkaa käyttää itse pääomaa elämiseen. Olemme puolison kanssa nelikymppisiä, joten rahojen pitäisi riittää noin 35 vuodeksi. Kun jakaa tuon 1.25 miljoonaa koko ajalle niin rahaa olisi käytössä yhtä henkeä kohden huikeat 1488€/kk.

Olen laskeskellut että vähintään 5 miljoonaa pitäisi voittaa jotta voisi elää ns lottovoittajan elämää.

Vierailija
134/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo penskana alkaneesta työaivopesusta on vaikea tai jopa mahdoton päästä eroon varsinkin jos omien aivojen käyttö on vaikeaa

Vierailija
135/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muissa maissa näitten rahapelin suhteen tilanne sama kuin Suomessa, eli siis paikallislehdet, isomman puoleisetkin kuten esim. Turun Sanomat, kertovat aina uutisena jos jonnekin lehden levikkialueen kuntaan on osunut jokin isompi voitto. Kuten esim. nytkin: Jokerista kaksi miljoonaa Maskuun!

Aha!

Vierailija
136/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellu sen niin, että en irtisanoutuisi heti vaan jonkun ajan päästä. En halua täällä pienellä paikkakunnalla, että kukaan sais tietää mun lottovoitosta. Lainat maksaisin heti pois kaikki.

Vierailija
137/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tajuavat sen, että työ antaa arkeen ryhtiä?

Töissä käydään rahan takia. Jos saisin ilmaiseksi sen 2000 euroa minkä saan palkkaa kuukaudessa, en tietenkään vaarantaisi itseäni vaarallisessa työssäni.

Vierailija
138/141 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin pois päivätyöstäni, mutta jatkaisin sivutyössäni, josta tykkään kovasti. Päivätyönikin on ihan ok, mutta aikataulullisesti liian rajoittavaa. 

Vierailija
139/141 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju, pidetään se hengissä!

Vierailija
140/141 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa on kun on massia. Töissä toki jatkaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi