Miksi lotto/eurojackpot voittajat Suomessa aina "ylpeinä" kertovat jatkavansa päiväduuneissaan "tavalliseen tapaan"?????
Mua oikeasti suututtaa. Itselläni on niin paljon haaveita ja unelmia, että soittaisin ensitöikseni töihin, että en tule enää ja lähtisin toteuttamaan itseäni sen lisäksi, että maksaisin perheeni asuntovelat yms pois jne. En todellakaan monta miljoona taskussani enää raahautuisi työpaikalleni. Tekisin jatkossa sitten, vaikka välillä silloin tällöin jotain vapaaehtoistyötä vanhusten tai lasten parissa esimerkiksi.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi itsekästä! Rahaa taskut täynnä, mutta ei luovuteta työpaikkaa esim. köyhälle työttömälle, joka tarvitsisi sitä työpaikkaa.
Monia työpaikkoja ei niin vaan vapaudu sille köyhälle tuöttömälle (jolla ei yleensä mitään osaamista/kokemusta).
Nuorelle koulusta vastavalmistuneelle mä sitä ajattelinkin.
Jos ihminen on tyytyväinen elämäänsä, pitää työstään ja muutenkin sujuu ihan mukavasti, ei lottovoiton takia välttämättä tarvitse muuttaa mitään. Se mahdollistaa paljon asioita, mutta ei sen tarvitse merkitä sitä, että kaikki entinen jätetään.
Työ antaa ryhtiä päivään? Sitäkö pakko heräämistä vitutuksen kera lähetään joka päivä töihin, sekö antaa ihan ryhdin? En tee töitä, kun on säästöjä millä voin tehdä päivästäni paljon ryhdikkäämmän ilman työpäivän suunnattomia rasitteita.
Ei niitä päävoittoja oikeasti kukaan saa. Veikkaus keksii päästään noita tarinoita.
Itse muuttaisin heti pysyvästi Japaniin. M27
miksi ihmiset lottoa tekee jos ovat tyytyväisiä töihinsä ja muutenkin raha riittää.. ??
Saattaisin jatkaa ihan sosiaalisista syistä. Kaikki sukulaiseni, ystäväni ja perhetuttuni käyvät töissä. Jos minusta tulisi se lottovoittaja, se varmasti vaikuttaisi negatiivisesti näihin ihmissuhteisiin. Arki olisi niin erilaista, että pitemmän päälle puheenaiheet olisivat vähissä.
Jäisin kyllä aikaisemmin pois töistä vanhuuden kynnyksellä, mutta se on ihan eri asia. On sosiaalisesti ok jäädä eläkkeelle kunnollisen työuran jälkeen.
Miksi nämä edes lottoaa jos kerran voitto ei saa muuttaa elämää mitenkään?
Mulle raha edustaa vapautta. En todellakaan jäisi kaipaamaan mitään aikaisia herätyksiä tai auton ikkunoiden raaputtelua aamukuudelta, en työsähköposteja, tiimipalavereita, en ainuttakaan työkaveria ja vielä vähemmän esihenkilöitä.
Nauttisin suuresti siitä tunteesta että voin itse määritellä aikatauluni ja rytmini ilman velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse muuttaisin heti pysyvästi Japaniin. M27
Mahdoton tehtävä - jopa lottovoittajalle. Japani ei ota sinne ulkomaalaisia asukkaiksi.
Minulle tulisi paha dilemma nyt, jos voittaisin 40 miljoonaa. Olen viimeinkin löytänyt korkeakoulutustani vastaavan työpaikan useiden vuosien hakemisen ja satojen hakemusten jälkeen. En tosiaankaan suostuisi ottamaan lopareita, vaikka Lotossa voittaisin. Haluaisin edes kokemuksena tehdä oman alani työtä.
-maisteri
Kyllähän siellä jonkun aikaa voisi käydä että voisi leuhottaa työkavereille ja sitten haistattaa.
Koska täällä arvostetaan työmyyränä huhkimista yli kaiken. Tylsä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi erittäin itsekästä pitää palkkatyö jos saisi miljoonia. Työ ei maailmasta tekemällä lopu ja jos sitä työtä haluaa tehdä niin palkattomasti sitten vaan, kohteita kyllä löytyy. Minä mielelläni luopuisin työpaikastani että joku työtön saisi työtä ja toimeentuloa.
Aivan samaa mieltä kanssasi. Samaan kastiin kuuluvat myös eläkeläiset jotka ahneuksissaan roikkuvat töissä vuosia yli vaikka ei ole mitään annettavaa. Ärsyttävää itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi itsekästä! Rahaa taskut täynnä, mutta ei luovuteta työpaikkaa esim. köyhälle työttömälle, joka tarvitsisi sitä työpaikkaa.
Hetkinen, eli mielestäsi työpaikat ovat työntekijöitä varten eikä toisinpäin?
köyhä kirjoitti:
miksi ihmiset lottoa tekee jos ovat tyytyväisiä töihinsä ja muutenkin raha riittää.. ??
Suurimmalle osalle varmasti lähinnä hauska tapa, pientä jännitystä elämään. Eiköhän useimpien lottounelma ole lähinnä tyyliä maksisin asuntolainan pois, teettäisin keittiörempan, uusisin auton tai hankkisin uudet tekohampaat, kun entiset lonksuvat suussa.
Vierailija kirjoitti:
40 miljoonaa on niin paljon rahaa, ettei sitä kovin nopeasti käsitä.
Meillä on sijoitusasuntoja ja voisin jäädä työttömäksi.
Mutta on 3 lasta, jotka ovat päivisin koulussa, ei sitä hirveesti irtiottoja voi tehdä.Lomarahat muutan vapaitsi ja pyydän palkatonta. Mutta tietenkin haluan lapset menevät kesällä kesätöihin.
No sillä niistä pääsee eroon joka päivä.
Lapset pilaa kaikki hyvät asiat. Näin jälkeenpäin sanoisin että olisin mielummin lapseton ja matalapalkkainen kuin kolmen lapsen äiti miljoonaperijä.
Miljoonilla palkkaisin lapsille hoitajan ja suuntaisin ulkomaille yksin!
Vierailija kirjoitti:
No eivät varmaan oikeasti jatka töissä jos 40 miljoonaa voittaa. Joku 1,5 miljoonaa on eri asia, varsinkin jos on vielä nuori ja työelämää vielä edessä. Puolitoista milliä ei niin iso summa ole, että jonkun 30-vuotiaan kannattaisi jättää eläkekertymä tienaamatta.
Miksi suurten summien voittajat sitten sanovat jatkavansa töitä? No eivät halua vetää huomiota puoleensa. Jos sanoisivat että jippii se on soronoo, niin kaikki tietäisivät että tuo se voitti kun lopetti työt. Kun haastattelussa sanoo että jatkaa työntekoa ja sitten vaikka jää jonkun "vaivan" tai muun hyvän syyn takia pois jonkun ajan kuluttua, ei ihmiset niin helposti laske 2+2=4. Ihan itsesuojeluvaistoa on olla vaatimaton ja esittää julkisuudessa vain jotain sopivan pieniä juttuja toteutettavan.
Miksi sitä haastatellaan ja missä, jos kerran ei ole myöntänyt olevansa lottovoittaja?
Mä alkaisin matkustelemaan. Ei niillä ympäristönsuojelijoillakaan turhaan ole yksityislentokoneet.