Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia oireita tulee jos ette ole saanut yöllä ollenkaan nukutuksi?

Vierailija
19.02.2023 |

seuraavana päivänä

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosina usein valvonut kolme yötä peräkkäin ja tilani on ollut sen jälkeen sellainen, että vastaa varmasti ihan kunnon humalatilaa. Yksi uneton yö menee, toinen tuottaa jo hankaluutta ja kolmas sitten aiheuttaa jo silkkaa työkyvyttömyyttä.

Nukun yleensäkin vähän, mutta tuo valvominen alkaa olla ongelma. Pää on tyhjää täynnä ja sekoilen hommissani. Onneksi en ole esimerkiksi ole kirurgi tai lentäjä. Tarpeeksi kyllä saan sotkua aikaan ihan muutenkin.

Vierailija
22/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava olo. Hermostuneisuus. Nopea syke, kylmä hiki. Paniikkikohtauksia tulee paljon. Jatkuva näläntunne.

Hengästyneisyys. Pää on raskaan tuntuinen, käsien ja raajojen vapina. Itkuisuus.

Olen sairastanut unettomuutta 20 vuotta ja nyt on muutama viikko ihme kyllä nukuttanut paremmin.

Tai yleensäkin tunnen, että minua nukuttaa. Ennen ei tuota nukuttamisen tunnettakaan ollut.

Pari vuorokautta meni valvoessa ihan tosta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla: nälkä, jano, ärsytyskynnys madaltuu, keho tuntuu olevan puolustusvalmiudessa ja jännittynyt, väsy, masentunut ja ruma olo.

Vierailija
24/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä, huonovointisuutta, päänsärkyä, ärtyisyyttä. Keskittymisvaikeuksia. 28 v

Vierailija
25/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopea syke ja hiki

Vierailija
26/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole nukkunut ollenkaan, olen väsynyt. Sellainen oire tulee. Jos olen nukkunut edes kolme tuntia, olen täysin toimintakykyinen. Toki nyt kun tätä uniongelmaa on kestänyt 20 vuotta, minulle on lisälyöntejä, huimausta, yleistä huonovointisuutta, aistiharhoja, toiminnallisia vatsavaivoja ja heikotusta. Mutta ne ei enää liity mitenkään siihen paljonko unta tulee yksittäisenä yönä.

Vierailija
27/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna seisoo jatkuvasti.👴

Vierailija
28/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama on turvoksissa ja vitututtaa.

Vierailija
29/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin yllätäen pitkällisen unettomuuden jälkeen sydämen vajaatoimintaan.

Vierailija
30/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöitä, kiukkuisuus, paniikkikohtauksia, levottomuus yms. Tosin ei nuo nyt ihan yhden huonosti nukutun yön takia tule.

Vierailija
31/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin yllätäen pitkällisen unettomuuden jälkeen sydämen vajaatoimintaan.

Voiko tämmöisestä parantua? Miten pitkään sinulla oli unettomuutta ja paljonko sait nukuttua?

Vierailija
32/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lievää satunnaista huimausta, aivosumua, kiukkua.

Vierailija
33/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia, kun vastapainoksi nukkuu päivällä.

t. yötyöläinen

Vierailija
34/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön nukkumattomuudesta ei vielä mitään erityisiä oireita tule. Väsymystä ja haukottelua lähinnä.

Vierailija
35/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky, huono olo, oksettaa, ripuli, tuntuu että aivot kuolee eli tavallaan tekee kuolemaa,

unisuus, huono keskittymiskyky ja siten tekee virheitä. Työpäivän jälkeen totaaliväsymys ja ei edes kykene syömään vaan nukkuu mieluummin. Pakko ottaa päikkärit iltapäivällä jotka pitkittyy seuraavaan aamuun

Vierailija
36/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä huonokuntoista väkeä, kun yhden yön valvomisella ovat jo ihan sekaisin ja melkein kuoleman partaalla. 

Vierailija
37/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas olo. Ajatus ei kulje ollenkaan. En pysty tekemään töitä, josen ole nukkunut ollenkaan. 4h riittää mutta 0 ei.

Vierailija
38/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuorokauden valvomisen jälkeen harhaluuloja.

Vierailija
39/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä huonokuntoista väkeä, kun yhden yön valvomisella ovat jo ihan sekaisin ja melkein kuoleman partaalla. 

Olenkin pian jo 40, joten kroppa ei kestää huonommin valvottuja öitä

Vierailija
40/54 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen opettaja, hektinen työ vie mennessään. Yleensä en työpäivän aikana muistakaan, että en ole nukkunut. Mutta kun tulen kotiin, olo on yhtäkkiä kuin olisi saanut lekasta päähän. Eli väsyttää älyttömästi. Semmoista se joskus on, minkäs teet.

Mä olen lääkäri, ja menen kyllä töihin, jos olen nukkunut 3-5 tunnin yöunet. Jos en ole nukkunut lainkaan tai nukkunut vain pari tuntia, pidän sairaslomapäivän.

Väsyneenä ihmiset tekevät enemmän virheitä. Lääkärinä sinun tulisi olla vastuullisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän