Millaiseen kesätyöpaikkaan 23 v yliopisto-opiskelija voi päästä, jos aikasempaa työkokemusta ei vielä ole?
Hakemuksia tullut lähetettyä muutamia joka vuosi, ei ole vielä tärpännyt. Ehkä liian passiivinen on tullut tähän mennessä oltua, mutta kertaakaan ei ole tullut edes vastausta toisesta päästä. Rahatilanne on nyt sellainen, että töihin on melkein pakko päästä tulevaksi kesäksi. Millaisiin paikkoihin työntekijöitä ylipäätään otetaan, jos kerran pulaa heistä on? Vai menevätkö kaikki paikat lukioikäisille teineille, ja ilman kunnollista CV:tä ollaan jo valmiiksi turmion tiellä?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Hae opettajan sijaisuuksia
Tämä, opettajan sijaisuuksia on kesällä hyvin tarjolla, koska opettajilla on pitkät kesälomat.
Vaikka leipomoon sämpylöitten pussittajaksi.
Hyvä palkka, 15,50 €/h. Helppo työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet aikaisemmin ollut kesätöissä?
- Ei aikaisempaa työkokemusta
Tuossahan se aika selvästi on sanottu.
23-vuotias eikä koskaan ollut kesätöissä, uskomatonta. Oma lapseni on 24v ja ollut kesätöissä 15 vuotiaasta asti joka kesä. Puistotöissä, mansikoita pakkaamassa ja myymässä, huoltoyhtiössä, kaupassa, raksalla.
Sinulle tekisi hyvää joutua työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-alalla on pulaa työntekijöistä, johonkin kesäravintolaan pääsee ilman työkokemusta, samoin kauppoihin tarvitaan työvoimaa kesälomia tuuraamaan.
Usein vaativat hygieniapassin
Tässä on vielä hyvin aikaa järkätä passit kuntoon. Eikä ne ihan älyttömästi edes maksa. Jos omat rahat tiukilla, niin ehkä vanhemmat haluaisi sponsoroida.
Miten 23v ei ole aikaisempaa työkokemusta??
Itse jaoin lehtiä jo 12v ja tein kesätöitä niillä seteleillä tai missä sai ian naurettavan palan, mutta työtä kuitenkin ja olin lukiossa osa-aikaisena siivoamassa.
Jostain vuokrafirmasta saattaisi saada, mutta niiden kanssa pitää olla varovainen, koska niillä on tapana kusettaa.
Jos rahat on loppu eikä helposti myytävää omaisuutta ei kertakaikkiaan ole, voi saada toimeentulotukea. Muistaakseni kuitenkin toimeentulotuessa lasketaan opintolaina tuloksi, vaikkei sitä ottaisi.
Asialliset kesätyöt löytynevät tavalla tai toisella koulun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23-vuotias eikä koskaan ollut kesätöissä, uskomatonta. Oma lapseni on 24v ja ollut kesätöissä 15 vuotiaasta asti joka kesä. Puistotöissä, mansikoita pakkaamassa ja myymässä, huoltoyhtiössä, kaupassa, raksalla.
Miten sä ajattelit, että tämä sun ylimielisyytes ja lällätykses auttaa tässä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Itse jaoin lehtiä jo 12v ja tein kesätöitä niillä seteleillä tai missä sai ian naurettavan palan, mutta työtä kuitenkin ja olin lukiossa osa-aikaisena siivoamassa.
Nyt ei eletä 60-lukua, eivätkä 12-vuotiaat ole saaneet jakaa lehtiä aikoihin. Kaikilla ei myöskään ole sellaisia vanhempia, joiden suhteita voisi hyödyntää.
Itse siivosin junan vaunuja paria vuotta vanhemapana yliopsito-opiskelijana, jolla kyllä tuossa vaiheessa oli jo työkokemusta mm kerrossiivojana olosta hautausmaalta ja mainospostin jaosta. Olin iloinen kun saatoin yliopisto-opiskelijana haaveilla, että saattaisin myöhemmin saada mahdollisesti parempia töitä ja nämä työt olisivat heille, joilla ei olisi esim. koulutuksensa tai suhteidensa puolesta juurikaan mahdollisuutta suunnata myöhemmin muualle.
nämä on taas näitä 23v jotka kuvittelee pääsevänsä toimijohtajaksi suoraan koulusta tekemättä mitään sitä ennen Tuohon ikään moni on jo tehnyt 10v kesäisin tai koulun ohella töitä.
Otan osaa, olet rekryssä siellä pohjalla, koska kataotaan laiskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae opettajan sijaisuuksia
Kesäksi? Ei ehkä se varsinainen sesonkiaika.
Varhaiskasvatukseen?? Siellä tarvitaan aina lomittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse siivosin junan vaunuja paria vuotta vanhemapana yliopsito-opiskelijana, jolla kyllä tuossa vaiheessa oli jo työkokemusta mm kerrossiivojana olosta hautausmaalta ja mainospostin jaosta. Olin iloinen kun saatoin yliopisto-opiskelijana haaveilla, että saattaisin myöhemmin saada mahdollisesti parempia töitä ja nämä työt olisivat heille, joilla ei olisi esim. koulutuksensa tai suhteidensa puolesta juurikaan mahdollisuutta suunnata myöhemmin muualle.
Kerrossiivooja hautuusmaalla 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha tuommoisiin hanttihommiin on tuhlata aikaansa. No duunari pysyy duunarina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei eletä 60-lukua, eivätkä 12-vuotiaat ole saaneet jakaa lehtiä aikoihin. Kaikilla ei myöskään ole sellaisia vanhempia, joiden suhteita voisi hyödyntää.
En ole elänyt 60-luvulla, että selitä mitä haluat Lehdillä tarkoitin mainoksia Lehdenjaosta en tiedä.
Ei se muutama hakemus oikein riitä kun samoista paikoista tosiaan kilpailee lukiolaiset, amk-opiskelijat ja yliopisto-opiskelijat jos siis puhutaan tällaisista peruskesätöistä kuten kaupan kassa, kahvilat, siivoustyö jne. Toki jos omalta alaltasi on mahdollista saada kesätyötä jostain alemman tason tehtävistä niin niihin kannattaa ehdottomasti hakea koska sinne ei ehkä pääse muiden alojen opiskelijat ja hakijoita on heti vähemmän. Jos on numeroa johon soittaa niin keksi hakuprosessin aikana joku kysymys ja soita niin ehkä jäät paremmin mieleen. Kannattaa myös huomioida, että tosi moniin paikkoihin haku on jo nyt auki tai jopa mennyt eli ei voi jättää huhti-toukokuulle hakemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedoksi vaan, että nykyänänkin saa 13v jakaa mainoksia. Tarkastin tuon juuri, saatoin ehkä olla juuri täyttänyt 13v.
Vierailija kirjoitti:
nämä on taas näitä 23v jotka kuvittelee pääsevänsä toimijohtajaksi suoraan koulusta tekemättä mitään sitä ennen Tuohon ikään moni on jo tehnyt 10v kesäisin tai koulun ohella töitä.
Rekrypellet ovat turhia portinvartijoita, jotka harjoittavat näennäispsykologista puoskarointia. Rekrypellet pitäisi viedä keskitysleirille.
Vierailija kirjoitti:
Siellä duunariportaassa ehkä kilpaillaan siitä kuka on tehnyt eniten hanttihommia. Kunnon töihin toi polku tuskin johtaa
Kesäksi meillä otetaan ensin ne jotka on tehnyt tuntityötä talvella