Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kokemuksia kaasuautoista?
19.02.2023 |
Onko täällä kokemuksia kaasuautoista? Hyvät ja huonot puolet? Omat ajot ovat pääasiassa etelä-Suomessa, joten kaasuasemien loppuminen Oulun seudulle ei niin haittaa. Vähän ehkä mietityttää, kun automallissani kaasutankit vievät tilaa takapaksista, muutenkin pieni takaloota niin siitä osa menee kaasuihin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ostin tehdasvalmisteinen kaasuhybridin kolme vuotta sitten. Tankkauspaikat on työmatkan varrella, joten sen suhteen ei ole ongelmaa, mutta kaasutankkiin mahtuu kaasua vain 16 kiloa, joka riittää mun ajoilla reiluksi viikoksi, se voisi olla toisen mokoman isompi. Olen jutellut tankatessani yhden taksikuskin kanssa, joka sanoi, että joutuu käymään tankilla kolmesti päivässä. Eli siihen toiseen 16 kilon pulloon jos panostaisi, olisi vielä helpompi autoilla. Hinta on tonnin ja vähän päälle, niin en ole vielä aktivoitunut sen suhteen. Nykyisellään tuo pullo ei vie auton takakontista tilaa, se on suunniteltu hyvin.
Kaasun hinta on noussut kolmessa vuodessa reippaasti, alussa hinta oli 1,30€/kg, nyt biokaasun hinta on 1,8€/kg. Mun auto vie noin 5 kg/100 km, ajot on 90% kaupunkiköröttelyä. Kokonaisuutena olen kuitenkin tyytyväinen valintaani.