Yosa-kauravalmisteet ja maitoallergia
Hei!
Kirjoittelinkin tuolla aiemmin pojastamme, jolla (10 kk) todettiin maitoallergia viikko sitten. Siitä lähtien olen ollut maidottomalla dieetillä, imetän siis vielä. Pojan ruokahalu on parantunut ja esim. poskien iho ei enää helota. Muutenkin poika on tyytyväisemmän oloinen, vaikka mikään " känkkis" ei koskaan ole ollutkaan .Olen varmaan ihan vainoharhainen näiden ruoka-aineiden kanssa, mutta haluaisin kysyä maitoallergikoiden äideiltä ovatko lapsenne syöneet Yosa-kauravalmisteita? Tuoteselosteessa ei mielestäni ole mitään, mikä voisi olla haitaksi. Hapanmaitotuotteita kun ei voi nyt antaa, ja poikaa selväsi kyllästyttää syädä esim. aamuisin sitä iänikuista puuroa. Yosat toisivat mukavaa vaihtelua ja olen ymmärtänyt, että soijajogurtteja tms. soijavalmisteita ei saisi antaa alle kaksivuotiaalle. Onko teillä sama tieto?
Mamurska
Kommentit (3)
Toki niissä on ties mitä valmistusaineita, mutta jos pelkkä maitoallergia, niin silloin ei mitään ongelmia. Soija-yosaa (eikä muita soijatuotteita) meillä ei syödä, kun tyttö allergisoitui soijalle kun testatttiin nutri-soijaa. Mutta onhan tuo soija-allergiakin yksilöllistä, eli hyvin voi teille sopia!
Luomu Yosat
valmistetaan luomukaurasta, luomuhedelmistä ja
luomumarjoista.
SOYosa on soija-kaura tuoteperhe, johon kuuluvat raikkaat juomat ja probioottiset jogurttimaiset soija-kauravälipalat.
Itselläni on alle 2-vuotias maitoallergikko, jolle YOSAT ovat suurta herkkua! Ensimaistelut olivat reilun vuoden ikäisenä. SOYOSA-tuotteita emme ole edes kokeilleet, allergialääkäriltä saimme aikoinaan ohjeet välttää soijatuotteita. En kylläkään muista oliko se ikäkysymys vai oliko siinä jokin muu syy. Ilman soijaakin pärjäämme hienosti enkä ole jaksanut asiaa selvittää..
http://www.bioferme.fi/index.php?kieli=1