Mä olen varmaan sitten Pampers-äiti
Luin eilen tuota "ekoäidit"-ketjua ja huomasin, että taidan olla "Pampers-äiti" tän AV:n luokittelujen mukaan :( Aikaisemmin olin luullut olevani suht normaali äiti. Lapsi nyt 1,5-vuotias ja käytetty koko ajan kertakäyttövaippoja, lapsi oli osittaisimetyksellä eli saanut sekä rintamaitoa että tuttelia. Saanut kaupan soseita ja nyt tietenkin normaalia ruokaa. Nukkunut koko ajan omassa vuoteessa meidän vuoteessa kiinni (yhä edelleen). Vauvatarvikkeet ja -vaatteet ostettu uusina. Lapsi kotihoidossa tähän asti ja nyt aloitti perhepäivähoitajalla. Tosin itse menin töihin jo lapsen ollessa 9 kk.
Silti pidän itseäni ihan "normaalina" äitinä: lasta pidetty tosi paljon sylissä, saa hellittelyä ja rakkautta tosi paljon. Lähipiirin mielestä jopa pidetty lasta "vauvana" (liiankin) pitkään. Muutenkin asutaan normaalissa asunnossa, yksi vanha auto löytyy, mutta paljon käytetään julkisia. Ollaanko me siis todellakin jotenkin epänormaaleja?
Kommentit (4)
älä nyt vaan sinäkin ala luokittelemaan itseäsi mihinkään "kastiin":-) Sehän oli ihan kärjistettyä, lähinnä huulenheittoa, eikä kertisvaippojen käyttö sinua huonoksi äidiksi tee! kunhan et vain rupea suu vaahdossa paasaamaan omaa erinomaisuuttasi, se se vasta on ärsyttävä, hahhaa :-)
Ja ihan tavallinen olen. Eiköhän jokainen saa olla mitä haluaa.. Mä ainakin tykkään tehdä asiat niin ettei kallistuta mihinkään äärilaitaan vaan puhtaalla maalais(kaupunkilais)järjellä mennään.
tilastotietoa, mutta etkohan ole just normaali "perusaiti" :-)