Miten ihmiset nykyään kuuntelevat cd-levyjä? Onko teillä soitinta?
Olen pitkään ollut vain Youtuben / Spotifyn varassa (kummatkin ilmaisena) mutta nyt haluaisin ostaa suosikkibändini kaikki 3 levyä mutta rupesin miettimään onko järkeä? Ei meillä ole kuin vanha pleikkari jolla pystyy kuuntelemaan cd-levyjä, äänentoisto tv:n kautta. Toisaalta haluaisin nimenomaan kannattaa tuota lempibändiäni jonka levyt olisi kyllä LP:lläkin saatavana mutta olisiko se iso, kannattamaton projekti alkaa keräillä noita sekä soittimen hankinta? Äh, vaikeaa.
Kommentit (72)
Mulla on CD:itä tosi paljon, ehkä 600-700, mutta ne ovat kaapissa. Musiikin kuuntelen joko Spotifysta tai sitten olen ripannut levyt koneelle (flac-tiedosto).
Vinyylilevyjä on ehkä 250 ja niitä varten on LP-soitin.
CD:itä voisi tietysti kuunnella bluray-soittimellakin. DVD- ja bluray-levyjäkin omistan edelleen satoja.
En todellakaan luovu fyysistä levyistä, koska kaikkea ei saa netistä ja sitä paitsi niin leffat kuin musiikitkin voivat kadota suoratoistopalveluista.
On mulla Playstationien lisäksi muutaman vuoden vanha Sonyn kannettava radiokasetti-cd soitin jolla joskus kuuntelen cd-levyjäni. Yksi 90-luvun Sharp matkaradiokin on jossa on cd-soitin, mutta se takkuilee niin ettei levyjen soitosta tule mitään, arvelisin jonkin muovirattaan haljenneen iän myötä laserin asennelmassa, jonka pitäisi liikkua kiskoja pitkin hyvin tasaisesti.
Läppärikin on vielä sen verran vanha että siinä on polttava dvd asema, joskus olen sillä poltellut audio cd levyjä ja mp3 levyjä, tuo Sony soittelee siis mp3 levyjäkin.
Autossakin on vielä cd-soitin, vaikkakin lisänä myös aux ja usb liittimet.
Ihan on edelleen käytössä niin kasettisoitin, cd -soitin sekä levysoitin vinyyleille.
Mulla lempicd:t sutossa, ja kuuntelen työmatkoilla aamuisin.,
Vierailija kirjoitti:
Mulla lempicd:t sutossa, ja kuuntelen työmatkoilla aamuisin.,
Autossa siis
Junttielmerit kuuntelevat musansa netistä ja vieläpä sinä versiona kuin palvelu pakottaa. Maksat kuukausimaksua saamatta mitään omaksi. Palveluntarjoaja määrittää sen mitä kuuntelet. Suosikkilevysi voi olla jonain päivänä poissa sieltä. Mistä te urpot muuten kuuntelette sitä pakotettua renkutusta josta maksatte, mutta ette koskaan omista? Kai nyt jokaisella on kunnon viritinvahvistin ja vehkeet? Jos ei, niin se on seuraava täysjunttiuden merkki. Levyjen (niin cd kuin vinyyli) omistaminen on herkkua ja naurankin kunnon pilkkanaurua suoratoisto-orjille!
Tietokoneella on cd/dvd-asema ja autossa cd-soitin. Tietokoneelta kuuntelen tiedostomuotoista musiikkia. Joskus kuuntelen autossa cd-levyjä mutta en kovin usein kun yhdelle levylle mahtuu niin vähän musaa ja levyjäkin joutuu vaihtelemaan jos ei halua kuunnella huonompia biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Multa löytyy cd-soitin ja cd-levyjä, mutta mulla ei ole milloinkaan aikaa kuunnella niitä.
Lapsena tuli kuunneltua, mutta nykyään youtubesta on helpompi ja nopeampi toistaa musiikkia.M30
Miten se on helpompaa ja nopeampaa? Jos jotain, niin hitaampaa ja karmea äänenlaatu.
Vierailija kirjoitti:
Junttielmerit kuuntelevat musansa netistä ja vieläpä sinä versiona kuin palvelu pakottaa. Maksat kuukausimaksua saamatta mitään omaksi. Palveluntarjoaja määrittää sen mitä kuuntelet. Suosikkilevysi voi olla jonain päivänä poissa sieltä. Mistä te urpot muuten kuuntelette sitä pakotettua renkutusta josta maksatte, mutta ette koskaan omista? Kai nyt jokaisella on kunnon viritinvahvistin ja vehkeet? Jos ei, niin se on seuraava täysjunttiuden merkki. Levyjen (niin cd kuin vinyyli) omistaminen on herkkua ja naurankin kunnon pilkkanaurua suoratoisto-orjille!
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Denonin vahvistin, johon liitetty Denonin CD-soitin ja Dualin levysoitin sekä pari isoa lattiakaiutinta. Kuuntelin säännöllisesti suunnilleen 1 CD-levyn iltapäivisin ja minulla on myös laaja kokoelma LP-levyjä. Olen tottunut kuuntelemaan kokonaisia albumeja yksittäiseltä bändiltä tai artistilta enkä vain yksittäisiä kappaleita. Muuten seuraan musiikkia YouTuben kautta mm. muusikoiden haastatteluja.
Eli suomeks sanottuna sulla on stereot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa löytyy cd-soitin ja cd-levyjä, mutta mulla ei ole milloinkaan aikaa kuunnella niitä.
Lapsena tuli kuunneltua, mutta nykyään youtubesta on helpompi ja nopeampi toistaa musiikkia.M30
Miten se on helpompaa ja nopeampaa? Jos jotain, niin hitaampaa ja karmea äänenlaatu.
Niin erityisesti Youtuben äänenlaatu on aivan hirveä. Ja karu totuus on, että kaikki musiikit häviää lopulta sieltä tuubista ja suoratoistoista. Minulle on jo käynyt näin, yksi suosikkialbumeistani, jota kuuntelin jatkuvasti vuosien ajan, hävisi kuin pieru saharaan kaikista suoratoistoista, fyysistä levyä ei saa mistään, kun sitä ei kai ole koskaan julkaistukaan.
Mulla on niin perinteinen cd-soitin kuin kannettavakin olemassa. Niillä kelpaa kuunnella. Myös autossa on cd-soitin. Levyjä ehkä 200.
Mulla on tän tyyppinen:
https://www.amazon.de/dp/B0BHSW68H7/ref=sspa_dk_detail_3?pd_rd_i=B0BHSW…
On vuosia toiminut ihan hyvin, tosin harvoin kuuntelen tai katselen.
DVD-soittimella voi kuunnella, niitä on 2. Lisäksi vanha pöytäkone, jossa on asema. Uuden emolevyssä ei ole edes IDE-liitäntää.
Vierailija kirjoitti:
Vanha stereosydeemi yhä käytössä ja jossa mukana cd soitin. Toimii yhä moitteetta vaikka ikää +30v
Omani ostin vuonna -86 jälkeenpäin ehkä -89 CD osion vaihtajalla. Kuittikin tallessa vielä 7600mk.
Pystyy vaikka nauhoittamaan omia biisejä musiikin päälle. En ole kyllä tohtinut sillä muita kiusata että itse laulaisin.
Meillä on CD-levyjä noin 400 ja vinyylejä toinen mokoma. Jos kuuntelen musiikkia, haluan että äänentoisto on kunnollista. Ostin uuden levysoittimen pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on CD:itä tosi paljon, ehkä 600-700, mutta ne ovat kaapissa. Musiikin kuuntelen joko Spotifysta tai sitten olen ripannut levyt koneelle (flac-tiedosto).
Vinyylilevyjä on ehkä 250 ja niitä varten on LP-soitin.
CD:itä voisi tietysti kuunnella bluray-soittimellakin. DVD- ja bluray-levyjäkin omistan edelleen satoja.
En todellakaan luovu fyysistä levyistä, koska kaikkea ei saa netistä ja sitä paitsi niin leffat kuin musiikitkin voivat kadota suoratoistopalveluista.
Minullakin on huomattava kokoelma CD- ja LP-levyjä sekä DVD- ja Blu-ray-levyjä, joilta löytyy omia suosikkielokuvia ja tv-sarjoja. Viimeksimainittujen varten minulla on tv:hen liitetty Blu-ray-soitin. Minulla on mm. kaikki Game of Thronesin 8 kautta DVD-levyinä. Nehän muistuttavat omasta henkilöhistoriasta ja joskus on mukava tehdä semmoinen teemakuuntelu- tai teemakatseluviikko musiikin tai elokuvien perusteella.
Tämä on sellainen villi arvaus mutta sanoisin että ihmiset kuuntelevat nykään CD-levyjä CD-soittimella ihan kuten ennenkin.
Kokeilin juuri että siitä ei lähde mitään ääntä jos sen laittaa vaan pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Denonin vahvistin, johon liitetty Denonin CD-soitin ja Dualin levysoitin sekä pari isoa lattiakaiutinta. Kuuntelin säännöllisesti suunnilleen 1 CD-levyn iltapäivisin ja minulla on myös laaja kokoelma LP-levyjä. Olen tottunut kuuntelemaan kokonaisia albumeja yksittäiseltä bändiltä tai artistilta enkä vain yksittäisiä kappaleita. Muuten seuraan musiikkia YouTuben kautta mm. muusikoiden haastatteluja.
Eli suomeks sanottuna sulla on stereot.
Ns. nykynuoriso ei välttämättä tiedä mitä stereot ovat kun he näkyvät kulkevan kuulokkeet korvilla ja kuuntelevat musiikkia lähinnä kännykän kautta.
Lapsena tuli kuunneltua, mutta nykyään youtubesta on helpompi ja nopeampi toistaa musiikkia.
M30