Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisen tilin plussat ja miinukset?

Vierailija
21.11.2006 |

Ollaan mietitty miehen kanssa, jos otettaisiin käyttöön yhteinen tili, johon tulisi kummankin palkka ja josta sitten maksettaisiin menot. Erikseen on sitten säästötili, johon ei tällä hetkellä erityisemmin rahaa kerry, kun opiskelen suurimman osan ajastani enkä ehdi olla töissä.

Mutta siis onko yhteinen tili hyvä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt maksetaan kaikki puoliks ja loput omat rahat kumpikin käyttää mihin käyttää.

Vierailija
2/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, ei tarvitse koskaan miettiä miltä tililtä maksetaan.

Ei tarvitse ynnäillä saldoa, kun puhutaan siitä paljonko on rahaa.

Meillä järjestely on toimiva, kun kummallakin on samanlainen tapa käyttää rahaa (=vastuullinen) ja pelisäännöt on selvät esim. isoissa ostoissa ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään yhteinen tili? Meillä on ihna suhteen alusta asti ollut yhteinen tili, jonne kumpikin laittaa kuussa jonkun summan varojensa mukaan. Siltä tililtä maksetaan kaikki talousmenot (ruoka, lapsen vaatteet etc) ja muuten kummallakin on oma tili, jota käyttää sitten henkilökohtaisiin " hömpötyksiin" . Oikeudenmukainen ja muutenkin hyvä systeemi.

Vierailija
4/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on omat tilit sekä lisäksi yhteinen käyttötili, jolle siirrämme tarpeen vaatiessa rahaa. Sieltä maksetaan suurin osa laskuista ja ruokaostokset. Omilla tileillä olevat rahat saa käyttää omiin menoihin ja oman halun mukaan. Me nyt ei olla kumpikaan kovia tuhlailemaan, joten sen suhteen ei ole ollut ongelmaa. Yhteisellekin tilille siirrellään ihan miten sattuu, ei välttämättä aina samaa summaa/samassa suhteessa tuloihin nähden. Toimii meillä oikein hyvin, koskaan ei ole ollut rahasta sanomista!

Vierailija
5/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä osaa muuta kuvitellakkaan. Mitään miinuksia ei meidän tapauksessa ole ollut, tosin rahastakaan ei ole ollut koskaan uupelo. Yhteiset rahat kyllä vaatii kaksi samanoloista " kuluttajaa" .

Vierailija
6/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menee kaikki rahat ja sieltä menee kaikki laskut yms. Hyvin toimii!

Kumpikin ollaan vastuullisia rahankäyttäjiä, muttei mitenkään pihejä. Saldo on tiedossa molemmilla, laskut maksetaan eräpäivinä (=ei anneta kertyä). Jos jompi kumpi haluaa jotain isompaa (yli 100 euron arvoista) siitä puhutaan etukäteen ja mietitään onko meillä varaa.

Vierailija
7/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan enkä keksi yhtä ainoata huonoa puolta siitä, pelkästään hyviä.

Kahdesta erillisestä tilistä en sitten taas löydä kuin yhden ainoan hyvän puolen; jos toinen kuolee on omaan tiliin täysi käyttöoikeus, muuten tuossa järjestelyssä on pelkkiä miinuksia.

Vierailija
8/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen säästötili, johon molemmat siirtelemme ylimääräistä rahaa lomamatkoja ym. varten, mutta koska sieltä tehdään harvoin nostoja ja niistä keskustellaan etukäteen se ei aiheuta päänsärkyjä. Sen sijaan en tosiaankaan haluaisi käyttötiliksi yhteistä.

Vierailija
9/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimen haltija vastaa yrityksestään koko omaisuudellaan. En halua, että minunkin rahani ovat siinä mukana.

Vierailija
10/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kumpikaan kovia törsäämään. En keksi mitään miinuksia.

Vierailija
11/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla oma ja yksi yhteinen tili. Meillä molemmilla omat tilit ja näin hyvä.

Mä oon nähny muutaman pariskunnan joilla yhteinen tili. Toinen pupliso aina kyttää ja kyselee " mikäs toi k-kaupan 34euron ostos on?" ja toisella taas kävi erotilanteessa niin että ukko tyhjensi tilin ja lähti tavaroidensa + rahojen kanssa uuden naisensa luo. Kiva varmaan jättää ex ja neljä lasta ilman rahaa.

Vierailija
12/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v oltu naimisissa ny ja hyvin on toiminu tämä käytäntö. Kaikki raha-asiat hoidetaan yhteistuumin ja kaikista hankinnoista päätetään yhdessä. Yhteen hiileen puhaltamalla se avioliittokin toimii. Kun kaikki on yhteistä niin mistään ei tarvitse riidellä.

Vierailija
13/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

molemmilla oma ja yksi yhteinen tili. Meillä molemmilla omat tilit ja näin hyvä.

Mä oon nähny muutaman pariskunnan joilla yhteinen tili. Toinen pupliso aina kyttää ja kyselee " mikäs toi k-kaupan 34euron ostos on?" ja toisella taas kävi erotilanteessa niin että ukko tyhjensi tilin ja lähti tavaroidensa + rahojen kanssa uuden naisensa luo. Kiva varmaan jättää ex ja neljä lasta ilman rahaa.

Minä en ainakaan keksi mitään miinuksia 14

Vierailija
14/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhteistä tiliä. Molemmilla siis oma tili, mutta minulla on kortti mieheni tilille ja rinnakkais-Visa. Minun tililtäni menevät kaikki lainanlyhennykset ja miehen tiliä käytetään käyttötiliä.

Yhtä yhteistä tiliä en haluaisi sen takia, että jos esim. matkoilla toinen lyö automaatilla tunnuslukunsa väärin, niin se on sitten siinä. Meillä kävi kerran näin ja miehen Visa oli sitten poissa käytöstä seuraavaan päivään. Onneksi minulla oli oman tilini Visa, joka toimi normaalisti, muuten oltaisiin oltu lirissä.

Nykyään, kun netin kautta pystyy siirtelemään rahoja tililtä toiselle vaikka monta kertaa päivässä, en pidä yhtä tiliä tarpeellisena.

Vierailija
15/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi olla yhteiset rahat, mutta erilliset tilit? Meillä minä olen kotona lasten kanssa, ja hoidan laskut netissä miehen ja omalta tililtäni. Rahat ovat siis yhteisiä.

Vierailija
16/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat tilit ja molemmat ollaan pihejä. Rahaa jää säästöön tosi hyvin kun molemmat säästää itselleen.

Meillä erilliset tilit toimii siksi että meistä toinen on innokas pitämään keskinäistä kirjanpitoa.

Vierailija
17/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, kun toinen on jossain muualla kuin kotona? Tai hävittää korttinsa jossain Nairobissa? Sitten suljetaan se ainoa tili nostoilta ja kotona toinen ja lapset ihmettelevät, milläs nyt ruokaa ostetaan.

Vierailija:

7v oltu naimisissa ny ja hyvin on toiminu tämä käytäntö. Kaikki raha-asiat hoidetaan yhteistuumin ja kaikista hankinnoista päätetään yhdessä. Yhteen hiileen puhaltamalla se avioliittokin toimii. Kun kaikki on yhteistä niin mistään ei tarvitse riidellä.

Vierailija
18/18 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paitsi että ollaan oltu yhdessä 8v :-) Muuten ihan sama juttu! Kaikki on tosiaan yhteistä ja nauretaan sille kun kaikissa pariskuntien top riidan aiheissa raha on aina ykkösenä. Me ei ihan rehellisesti olla kertaakaan riidelty rahasta, muista asioista kylläkin. Eikä meillä koko ajan ole ollut edes hyvä rahatilanne vaan välillä on ollut tosi tiukkaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän