Mikä maa olisi paras maa 50-vuotiaalle asua, missä maassa arvostetaan tämän ikäisen työkokemusta
Olen ajatellut muuttaa Suomesta pois, täytyisi löytää vain maa missä arvostetaan 50+ ihmisten työkokemusta ja maksetaan kunnon palkkaa. Suomessa ei tällaista ole tällä hetkellä, tuskin asiat tulevat muuttumaan.
Kommentit (18)
Perusta oma firma. Tiedän todella monta 40-70 vuotiasta, jotka ovat perustaneet vankan työkokemuksen ympärille firman ka menestyneet heti. Itse olen 49 vuotias yrittäjä, enkä voisi edes ajatella meneväni toisen leipiin. Firmani pärjää näin yhden naisen yrityksenä tosi hyvin ja tyytyväiset asiakkaat ovat paras mainokseni.
Jos saat USA:han viisumin, niin sinne. Vielä vanhemmallakin iällä ja vailla edes kovin kovaa työkokemusta voi työllistyä.
Englanninkielinen maa tai kansainvälinen ympäristö? Vai saksankieli? Muu? Mitä kieltä et halua puhua tai haluat. Jos etsit luontoa ja rauhaa, sekin pitää huomioida. Ei liikaa aurinkoa vai sisällä paossa paahteelta? Usein eri maassa pitää olla viilennys ja lämmitys kunnossa.
Kannattaa huomioida että on erilaista asua "liian suuressa" paikassa kuin pienemmässä. Rikollisuus ja liikenne, paloturvallisuus kannattaa katsoa aina. Vedenlaatu ja onko ympäristössä myrkkyjä. Entä vesistö, jos ei ole kuivan maan ihmisiä.
USAssa ja Venäjällä on vanuksetkin töissä. Yhteinen piirre näille maille on sosiaaliturvan puute.
Korjattu
Vierailija kirjoitti:
USAssa ja Venäjällä on vanhuksetkin töissä. Yhteinen piirre näille maille on sosiaaliturvan puute.
korjattu
Samaa mietin ja tiedän ainakin viisi muuta jotka pohtii muuttoa. DI, KTM, RF-suunnittelija insinööri ja pari hoitsua. Sveitsi voisi olla fiksuin, mutta olisi kiva tietää mitä muut ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin ja tiedän ainakin viisi muuta jotka pohtii muuttoa. DI, KTM, RF-suunnittelija insinööri ja pari hoitsua. Sveitsi voisi olla fiksuin, mutta olisi kiva tietää mitä muut ajattelevat.
Olen itsekin miettinyt Sveitsiä. Siellä on hyvät palkat, puhdas ympäristö, kaunis luonto. Olen matkaillut Sveitsissä useamman kerran, täytyypä alkaa laittamaan asiaa kuntoon. Suomi ei kiinnosta nykyisellään, tämä maa on kuopassa, ihmiset vain köyhtyvät vaikka käyvät töissä, ei mitään järkeä asua täällä enää.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi on kallis maa. Kannattaa huomata että siellä verojen jälkeen käteenjäävästä palkasta maksat itsellesi pakollisen sairausvakuutuksen. Kun huomioidaan todella kovat elinkustannukset ylimääräistä ei jää sen enempää kuin Suomessakaan.
Ruandassa ja Burundissa arvostetaan vähän vanhempia työntekijöitä. Mainioita maita.
Ja Etelä-Sudan on myös hyvä maa.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat USA:han viisumin, niin sinne. Vielä vanhemmallakin iällä ja vailla edes kovin kovaa työkokemusta voi työllistyä.
Oisko siistiä pakata supermarketissa ostoksia siihen saakka että kaatuu saappaat jalassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin miettinyt Sveitsiä. Siellä on hyvät palkat, puhdas ympäristö, kaunis luonto. Olen matkaillut Sveitsissä useamman kerran, täytyypä alkaa laittamaan asiaa kuntoon. Suomi ei kiinnosta nykyisellään, tämä maa on kuopassa, ihmiset vain köyhtyvät vaikka käyvät töissä, ei mitään järkeä asua täällä enää.
Osaat siis myydä ja palvella asiakkaita saksaksi tai ranskaksi?
No kuule missään ei haluta mummeleita ja papparaisia työpaikoille. Jumittavat, sairastavat, ärhentelevät eivätkä enää opi mitään. Se on yleismaailmallista. Eläkkeelle vaan!
Riippuu tietenkin siitä, minkälaisesta työstä sinulla on työkokemusta.