Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskivertoälykäs, voisitko kuvitella seurustelevasi heikkolahjaisen kanssa?

Vierailija
19.02.2023 |

Vastaava älykkyysero on huippuälykkään, eli Mensan jäsenyyteen yltävän älykkyyden ja keskiverron välillä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tarviiko selittää.

Vierailija
2/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. En jaksa tyhmiä juttuja ja että aina sais selittää kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viehätyn ihmisistä, jotka ovat itseäni älykkäämpiä. Nykyinen mieheni on superälykäs, samoin oli edellinen ihastukseni. Jotain he ovat kuitenkin minussa nähneet, kun ovat vaivautuneet kanssani keskustelemaan.

Vierailija
4/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Oon lopettanut tapailusuhteita ehdottomasti eniten juuri siitä syystä, että toinen on tyhmempi kuin vasemman jalan saapas.

Vierailija
5/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kerran kokeilin suhdetta vähä-älyisen miehen kanssa. Seksi oli ihan hyvää, mutta en vaan voinut jatkaa suhdetta.

Vierailija
6/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Minulla on netflix intoleranssi, eli ei onnistuisi suhteilu hieman vähemmän älykkään kanssa.

Vierailija
7/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että on näinkin monta vastausta, kun eikös kaikki palstailijat ole keskimääräistä älykkäämpiä.

Vierailija
8/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Viehätyn ihmisistä, jotka ovat itseäni älykkäämpiä. Nykyinen mieheni on superälykäs, samoin oli edellinen ihastukseni. Jotain he ovat kuitenkin minussa nähneet, kun ovat vaivautuneet kanssani keskustelemaan.

Olet miehellesi just se heikkolahjanen. On siis ok miehellesi. Mutta itse et vuorostasi huoli itsellesi samaa älykkyysosamäärien eroa toiseen suuntaan? Siis että olisit se viisampi suhteessa.

Vierailija
9/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tällöin seurustelua esim. jonkun eduskunnan tai hallituksen edustajan kanssa?

Vierailija
10/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin relevatimpi kysymys kuin kysymys vähemmän kouluttautuneesta kumppanista. Koulutuksen puute ei tarkoita vähä älyisyyttä.

Mutta kysymykseen sanoisin, että olisi varmaan pakko tyytyä vähemmän älyiseen, sillä itseäni älykkäämpiäkään naisia ei ole tullut kohdattua.

Vierailija
11/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet miehellesi just se heikkolahjanen. On siis ok miehellesi. Mutta itse et vuorostasi huoli itsellesi samaa älykkyysosamäärien eroa toiseen suuntaan? Siis että olisit se viisampi suhteessa.

How the turn tables 🤣

Samat vastaavat varmasti, että ei voisi seurustella pienempituloisen kanssa, mutta ihan ok, jos toinen tienaa enemmän.

Vierailija
12/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. En halua parisuhteeseen puoliholhottavan kanssa vaan aikuisen, riittävän kypsän ihmisen. Heikkolahjaisilla on usein vaikeuksia mm. syy-seuraussuhteiden hahmottamisessa ja ihan perustason arjenhallinnassa. Myös luonne on monilla epämiellyttävä. Alhainen älykkyysosamäärä näkyy helposti matalaotsaisuutena, joka asiasta suuttumisena (kun ei ymmärrä jotain, niin välitön reaktio on suuttuminen) ja tilannetajuttomana päänaukomisena. Moni tykkää nälviä ja ojentaa toisia, vaikka itse ovat kuin peuroja ajovaloissa tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
13/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heikkolahjainen ja voisin kuvitella seurustelevani jonkun mensa-tyypin kanssa.

Vierailija
14/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista että tällä palstalla puhutaan älykkyydestä. 🤣

Vierailija
15/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mensaan kuuluva mies, enkä ennen Mensan testiä pitänyt itseäni keskivertoa älykkäämpänä, mutta nuoruuttani takautuvasti katsoessani huomaan seurustelleeni jo tuolloin ainoastaan keskivertoa selvästi älykkäämpien naisten kanssa. Olen aina viehättynyt sellaisista naisista, jotka elävät aivan tavallista elämää, mutta jotka kuitenkin kykenevät keskustelemaan syvällisiä, ymmärtämään monimutkaisiakin kokonaisuuksia ja jotka tekevät elämässään valintoja omien sisäisten pohdintojensa tuloksena. He ovat niitä, joilta löytyy aina loogiset perustelut omille valinnoilleen, ja siksi tällaisten ihmisten elämä myöskin pysyy useimmiten tasapainossa. He ottavat vastuun omista valinnoistaan ja pyytävät herkästi anteeksi loukattuaan muita, sen sijaan että syyttäisivät muita omista virheistään. Mielestäni korkea älykkyysosamäärä korreloi monilla naisilla myös hyvän empatiakyvyn kanssa (huomiona kuitenkin, ettei valitettavasti kaikilla - vastaan on tullut niitäkin, jotka käyttävät älykkyyttään hyväksi kieroilussa ja siinä, että saavat aina selitettyä syyt virheistään jonkun muun niskoille).

En kestäisi olla parisuhteessa sellaisen kanssa, joka ei kykene syvällisiin keskusteluihin ja joka tekee äkillisesti isoja ratkaisuja osaamatta perustella niitä. Kokisin elämäni yksinäiseksi ja turvattomaksi tällaisen naisen vierellä. Arvostan sitä, kun oma nykyinen puolisoni tekee sellaisiakin valintoja, jotka poikkeavat valtavirran tekemistä valinnoista, ja perustelee ne valinnat niin hyvin, ettei kukaan enää niiden perusteluiden jälkeen väitä hänen toimineen väärin. Samoin arvostan sitä, että valintoja tehdessään hän ottaa tarvittaessa minunkin näkemykseni ja perusteluni huomioon. Tässä parisuhteessa puolin ja toisin myrkyllisimpiä ovat sellaiset tilanteet, joissa toinen tekee jotain isoa osaamatta perustella valintaansa, ja niitä tilanteita meille onneksi tulee todella harvoin ja niistä keskustellaan jälkikäteen paljon. Ei siis tarvitse pelätä ikäviä yllätyksiä. Mutta emme tee julkisesti mitään numeroa älykkyyksistämme, puolisoni minuakin vähemmän kun ei suostu käymään edes Mensan testissä, ja sanoo pitävänsä itseään tollona. Itse kuitenkin näen hänessä valtavaa potentiaalia ties mihin, ja ihmisen joka todella ajattelee asioita hyvinkin älykkäästi. Arki toimii hyvin, mutta tuskin toimisi silloin jos jompi kumpi olisi ihan oikeasti täysi tollo esimerkiksi raha-asioissa, omien menojensa mielivaltaisessa sopimisessa ilman mitään kommunikointia, ihmissuhteissa siten että meillä menisi toistuvasti välit poikki eri ihmisten kanssa, tai työasioissa siten että toisen olisi tehtävä kahta eri työtä, kun toinen hoitaisi omansa niin huonosti että saisi yksistään tämän vuoksi kenkää töistä. Ja olisi myös todella yksinäinen olo, jos joutuisi viettämään aina vain yksinään aikaa syvällisten pohdintojen kanssa ilman, että toisesta saisi minkäänlaista keskustelukaveria.

Vierailija
16/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Muistan kun jo peruskoulussa yläasteella oli tuskaa yrittää kuunnella luokan tampioiden juttuja edes 15 minuutin välitunnin ajan. En halunnut olla tekemisissä, ei vaan jaksanut.

Mieheltä vaadin älyä, haluan että pystyn katsomaan miestäni ylöspäin älyllisyydessa, viisaudessa.

Vierailija
17/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironista että tällä palstalla puhutaan älykkyydestä. 🤣

Ironista että y h y y -mies roikkuu "vajakkien" ja "velatätien" palstalla 7 - 23 vuodesta toiseen.

Vierailija
18/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoa merkittävästi älykläämpänä on vaikea löytää kumppania, koska löytyy vain niitä, jotka on vähemmän älykkäitä kuin itse, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Siellä toisessa suunnassa ei ole ketään. Helpompaa on keskiverroilla. Suhde ei voi olla tasavertainen, jos on liian iso ero ajatuksenjuoksun nopeudessa.

Vierailija
19/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tykkää mansplainata ja minä olen ilmeisesti sopiva yleisö siihen. Minä taas en jaksa selittää asioita itseäni tyhmemmille, vaan toivon että ihmiset tajuaisivat asiat itse.

Mutta kun lähdetään miehen kanssa metsäretkelle, niin arvaapa kumpi eksyy.

Vierailija
20/34 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska nykyinen mies on hyvä isä ja luotettava puoliso. Minulla on laaja ystäväpiiri jos haluan käydä älykästä keskustelua, muttei sitä jaksa aina.