Kuinka usein käyt vessassa? Onko normaalia käydä tunnin välein pissalla?
Kommentit (16)
Riippuu kenestä kyse.
Terve AIKUINEN käy korkeintaan kahden tunnin välein ellei ole juonut paljon.
Lapsi? Aikuinen? Vanhus?
Taitaa olla yksi lukemattomista rokottamattomuuden riesoista?? :O
On normaalia jos juo vettä päivän aikana.
En käy noin usein. Ehkä kolmen tunnin välein.
Kannattaa mennä sokerirasituskokeeseen.
Käyn vähintään tunnin välein, siis ihan jatkuvasti. Varmaan yliaktiivinen rakko.
Lapsen kaveri yökylässä. En tiedä kuinka usein käy yleensä. Minun silmiin tuo pistää. Omani käyttäisin lääkärissä.
Ap
Terveydenhuollon käyttämä mitta on että max kahdeksan kertaa vuorokaudessa on vielä normaalia, sen ylitse ei. Eli läpi koko päivän jos pissattaa tunnin välein, ei ole normaalia. Sen sijaan voi aivan hyvin olla, että jos esim. aamupäivän aikana juo paljon kahvia ja sitten on lounas ruokajuomineen, että alkupäivän käy pissalla tunnin välein ja muutoin harvemmin.
Jos olet jostain syystä hermostunut, niin pissan liruttelu usein on yksi purkukeino mutta vain silloin tällöin.
Verensokerin mittaaminen terveyskeskuksessa olis varmaan paikallaan, jos tuo on tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kaveri yökylässä. En tiedä kuinka usein käy yleensä. Minun silmiin tuo pistää. Omani käyttäisin lääkärissä.
Ap
Jos häntä jännittää se yökyläily ja purkautuu tuolla tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vinkkaa vanhemmille.
Ei ole normaalia.
Mahdollisia syitä:
1) Virtsatietulehdus
2) Diabetes
3) Pieni rakko(synnynnäinen vaiva)
4) Liiallinen nesteen nauttiminen
5) Kofeiinia tai hiilihappoa sisältävät juomat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos häntä jännittää se yökyläily ja purkautuu tuolla tavoin?
Niin. Voi olla. Pitää sanoa äidilleen. Hyvä kai se on tarkistaa vaikka ei mitään olisikaan.
Ap
No en nyt osaa sanoa tarkkaa määrää, mutta paljon harvemmin kuin kerran tunnissa.