Mies ei suostu lasten osoitteen siirtoon
Eli erotaan, mies jää nykyiseen kotiimme asumaan. Meillä kolme lasta 12-15v. Mies sanoo että lasten osoite on ja pysyy nykyisessä osoitteessa, eli ei siirry minun mukana.
Haluaa tehdä kiusaa. Kontrolloida minua ja elämääni niin kauan kun mahdollista.
Yksi lapsista on sanonut että voisi haluta olla viikko-viikko, yksi ei halua säännöllisiä tapaamisia isänsä kanssa, vaan omien sanojensa mukaan kävisi kun huvittaa isän luona (välit huonot) ja kolmas on puhunut että asuisi minun luona ja kävisi isällä vaikka joka toinen vkonloppu.
Mies ei tiedä tätä.
Mitä minä voin tehdä? Kyseessä super hankala ihminen jonka kanssa en jaksaisi riidellä yhtään.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Isä ilmoitti, että ei suostu tulemaan lastenvalvojalle. Aikoo sanoa, ettei ole tarvetta asiat sovittu keskenään.
Eli, käräjät taitaa olla luvassa.Tekee myös kaikki ositusasiat yms tosi hankalaksi. Ei halua mun saavan mitään.
Siinähän ne sitten menee samoilla tulilla niin lasten muutto, huoltajuus ja ositus. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, "varaton" kun olet.
Vierailija kirjoitti:
Isä ilmoitti, että ei suostu tulemaan lastenvalvojalle. Aikoo sanoa, ettei ole tarvetta asiat sovittu keskenään.
Eli, käräjät taitaa olla luvassa.Tekee myös kaikki ositusasiat yms tosi hankalaksi. Ei halua mun saavan mitään.
Mitä ihmettä miehen päässä liikkuu.
Koko ero on rankka asia niin aikuisille, mutta erityisesti lapsille.
Tällä toiminnallako mies kuvittelee saavansa lapset puolellensa. Minusta nyt ennen käräjiä olisi lasten aika kertoa isällensä mielipiteensä asumisjärjestelyistä.
Minusta se aika silti sinne lastenvalvojalle ja miehelle todistettavasti kutsu sinne ja jos mies ei sinne tule, niin et voi sille mitään. Ja jos mies yrittää sanoa, että asiat sovittu niin sinä sanot, että eihän mitään ole sovittu. On Sinulla sitten näyttöä käräjille, että yritit sopia asioita lastenvalvojaa myöten.
Ihme mies kyllä, luulisi että haluaisi omien lasten takia asiat saada jotenkin inhimillisesti järjestymään. Ymmärrän, että on tapauksia jossa äiti yrittää viedä lapset kokonaan, mutta tässä kyllä äiti yrittää antaa isälle mahdollisuuden olla lasten kanssa, haaste on myös se, että lapset eivät koe halua asua isän kanssa.
Eli, käräjät taitaa olla luvassa.
Tekee myös kaikki ositusasiat yms tosi hankalaksi. Ei halua mun saavan mitään.