Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joidenkin vähän vaikea tajuta vai??

Vierailija
21.11.2006 |

Tuosta päivähoitoasiasta... Onko joidenkin vaikea tajuta sitä, etteivät kaikki asu jossain kaupungissa tai edes taajamassa jossa on tsiljoona eri " kerhoa" lapsille? Tai puistoja joissa muita lapsia? Tai edes naapureita?

Me asumme oikeastaan keskellä " ei mitään" tällä hetkellä. Tässä pihassa kun ollaan niin emme KOSKAAN NÄE KETÄÄN MUITA IHMISIÄ! Puistoja tässä ei ole, lähin on 20 km päässä. Seurakunnan kerho on samaisessa paikassa eli 20 km sinnekin. Mutta mutta, pph löytyy 3 km päästä ja siellä pidän lapsiani 3 päivää viikossa vaikka itse olen kotona vauvan kanssa!! Tämä siksi että edes joskus tapaisivat muitakin lapsia!!!!

Kerhoon mulla ei tosiaankaan oo mahdollisuus ruveta kuskailemaan pari kertaa viikossa, jo matkoihin menee yli 1 h, eli ensin sinne, sitten kotia takas, sitten lapsia hakemaan taas ja sitten taas kotiin eli yhteensä 80 km päivän aikana ja matkoihin yhteensä yli tunti!!!

Järkevämpää on sitten mielestäni hyödyntää kunnan pph:a joka on lähellä ja jossa lapset ovat olleet jo pari vuotta. Sieltä löytyy tutut lapset.

EIVÄT KAIKKI ASU KAUPUNGISSA!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan tehdä töitä. Samalla saan omasta kotihoidontuen. Ei imetyksestä johdu ettei mitään ehdi vaan lähinnä kun pieni nukkuu eri aikaan ja kahdet unet ja roikkuu lahkeessa koko ajan tai sylissä. pph

Vierailija
2/22 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani pph:t ulkoilevat yhtä paljon kuin päiväkotilaiset. Ja askarteluakin on varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pelasti" se, että hänellä alkoi eskari nyt, kun olen äitiyslomalla. Muuten lapsi olisi turhautunut ihan täysin täällä kotona, kun ei kavereitakaan asu lähimmän kymmenen kilometrin säteellä. Ellei olisi tuota siunattua eskaria olemassa, olisin ihan taatusti vienyt lapsen hoitoon ainakin muutamana päivänä viikossa, jotta hän olisi saanut touhuta vertaisryhmässä.

Vierailija
4/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sillon kun miehellä on vapaata? Se riittää. Vaikka minkälaisessa korvessa asus. Miten se on niin vaikea tajuta?

Vierailija
5/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24, mies 25, lapsemme ovat 4v ja 2,5v. Vanhat ystävämme eivät ole vielä perhettä perustaneet, suurin osa on sinkkuja. Olemme molemmat vanhempiemme esikoisia, nuoremmilla sisaruksillamme ei ole vielä lapsia.

Kyllä me käymme kylässä, mutta emme lapsiperheissä, kun ei sellaisia tunneta. Ja meillä käy vieraita, mutta heillä ei ole lapsia.

Vierailija:

siis sillon kun miehellä on vapaata? Se riittää. Vaikka minkälaisessa korvessa asus. Miten se on niin vaikea tajuta?

Vierailija
6/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kaveri leipomassa. Toki lapsi pitkästyy jos äiti ei viitsi keksiä puuhaa.

Vierailija
7/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pujotella päiväkodissa helmiä nauhaan jne. Miksi eristätte lapset oikeasta elämästä ?

Vierailija
8/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan nyt ole vauvan kanssa yhtään aikaa tai mahdollisuutta askarrella vanhempien lasten kanssa mitään. Lapset tykkäävät kun saavat lähteä hoitoon. Minusta muutama päivä viikossa 5 h kerrallaan ei ole paha yhtään.

Meillä on täällä erittäin vähän ystäviä ja useimmat ihmiset täällä ovat vanhempia kuin me. Meillä ei juurikaan viikolla käy ketään vieraita ja tunnemme erittäin vähän lapsiperheitä, nekin harvat asuvat kaupungissa. Sitäpaitsi harva edes jaksaa lähteä illalla työpäivän päätteeksi meille ajamaan kaupungista.

Valitettavasti se nyt vaan on niin, että asumme tosiaan sellaisessa paikassa, jossa emme näe muita ihmisiä ellemme lähde jonnekin. Ja jos lähden tuonne lähimpään puistoon (20 km) niin ei siellä ikinä lapsia ole. He ovat PÄIVÄKODISSA!

En kyllä koe yhtään että olisin laiska. Päinvastoin! Haluan lapsilleni vain hyvää, mutta en näe siinä mitään hyvää että täällä kökimme päivät pitkät ilman mitään muuta seuraa. Hankala se on huonosti nukkuvan vauvankaan kanssa jatkuvasti ajella pitkin teitä seuraa etsien, kun se löytyy niin kätevästi tästä läheltä perhepäivähoidon muodossa.

ap

Vierailija
9/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, enkä käytä päivähoitopalveluita. Ihan uteliaisuuttani kyselen.

Vierailija
10/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas tänään on päiväkoti karmea paikka..

Vierailija
11/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huono vinkki. Onko täällä jollain jotain oikeita ajatuksia asiasta.

Vierailija
12/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kunnallinen hoito pitää lakkauttaa kokonaan. Joko tai. Kaikki me veroja maksamme.

Vierailija
13/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie lapsensa leikkimään kavereiden kanssa! Enkä usko että kukaan oikeasti sitä miletä onkaan. Kunhan vaan halutaan ärsyttää.

Enemmän käy sääliksi niitä lapsia jotka eivät näe kavereita, vaan ovat koko ajna äidin helmoissa.

itselläni vaan yksi (vielä vauva) mutta jos olisin ap:n tilanteessa, tai vaikka asuisin kaupungissa ja minulla olisi pieni huutava vauva ja yksi isompi lapsi, niin voi olla että veisin lapsen silti kerhoon tai päiväkotiin joinain päivinä vikkoos. HYvänä esimerkkinä siskoni tyttö joka käy 2kertaa viikossa, ja itse odottaa päiviä, että saa mennä muiden kanssa leikimään =) se on tervettä! ja kavereitakin löytyy kerhonkin ulkopuolelta!

Vierailija
14/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen joku ehdotti, että syrjäseuduilla äitien pitäisi itse olla aktiivisempia...eli siis vaikka maksamme veroja saman verran kuin muut muissa kaupungeissa (meidän kunnassa ei ainakaan yhtään vähempää..), niin niistä ei saisi hyötyä lainkaan. Jos kunta ei järjestä kerhotoimintaa, seurakunta ei sitä järjestä eikä myöskään mikää muu instanssi, niin vastuu jää äidille. Mun mielestäni vastuu on silloin myös kunnalla ja jos mitään vapaaehtoisia kerhoja ei pystytä tukemaan ja järjestämään niin silloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kunnallisen päivähoidon hyödyntäminen (kuten meillä, kaksi kertaa viikossa).

Noi kommentit tyyliin " äiti on laiska" jne. on niin supernaiiveja, että kertovat kyllä sanojastaan aika paljon ;). Lapsihan ei tarvitse pysyviä kaverisuhteita (jotka ovat hoidossa ollessa ehtineet kehittyä), ainoastaan äiti tarvitsee " vapaa-aikaa" ;). Itseasiassa haluisinkin kysyä, että eikö esim. kolmanneksi syntyneellä lapsella olekaan oikeutta kahdenkeskiseen aikaan äidin kanssa? Esikoisellahan se on luonnostaan, miksi sitten ei seuraavilla saisi sellaista aikaa silloin tällöin olla? Oi viisaat vastatkaa!

Vierailija
15/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v. kaipaa jo jonkin verran, joten siksi hyvä, että pääsee sinne leikkimään. Tosin vaihtoehtona on se, että menet lapsinesi leikkimään ulkoilun ajaksi sinne pph:lle? Ei ne lapset kummoista virikettä siellä hoidossakaan saa : )

t. pph

Vierailija
16/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat ottaa kaksi lasta mukaan jonnekin ja äiti jää yhden kanssa kotiin antaen samalla kahdinkeskistä aikaa.

Tuo päivähoitoasia on täällä pk-seudulla paha, kun talot on muutenkin täynnä ja sitten sinne viedään lapsia vain virikkeen takia ja itse ollaan kotona. Ei se päiväkoti ole mikään extreme paikka jossa koko ajan tehdään jotain luovaa

t. pph

Vierailija
17/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin siitä, että suurin osa pph:sta ei järjestä lapsille mitään virikkeitä!!!! Kotiäitinä olen seurannut 4 perhepäivähoitajaa ja 3 on ihan paskoja valittajia ja yksi oikea leikittäjä ja lapsien unelma. Mutta tosiaan, samaa mieltä siis siitä, että pph:t yleensäkin laiskoja keksimään lapsille virikkeitä.

Vierailija:

4v. kaipaa jo jonkin verran, joten siksi hyvä, että pääsee sinne leikkimään. Tosin vaihtoehtona on se, että menet lapsinesi leikkimään ulkoilun ajaksi sinne pph:lle? Ei ne lapset kummoista virikettä siellä hoidossakaan saa : )

t. pph

Vierailija
18/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin tai pph:lle, on hän laiska. Mutta jos hän vastaavasti vie kahdesti viikossa lapsensa kerhoon, se on iohan suotavaa...Ontuuko tämä logiikka jotenkin?

Aihe ei minua henkilökohtaisesti mitenkään kosketa, mutta mietinpähän vaan...

Vierailija
19/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät aina jaksa ulkoilla, katsovat videoita, syövät herkkuja ja lapset tappelevat keskenään... No vähän liioitellusti. Mutta en todellakaan veisi virikehoitoon lapsia pph:lle. Samanlaista kotielämää se on kuin kotonakin, ei mitään " varhaiskasvatusta!" .

Vierailija
20/22 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee kanssa " vertaistukea" . Ihmisiä joiden kanssa toimia ja kilpailla tasaveroisempana. Lapsi tarvitsee oikeutta olla lapsi. Irrationaalinen, tunteellinen ja oppia muilta lapsilta miten hänen oman ikäistensä kanssa tullaan toimeen.

Sekin on tärkeää, että lapset saa tapella toistensa kanssa. Lällätellä typeryyksiä, pahoittaa mielensä jne... olla lasten maailmassa ja samalla kuitenkin saada ystäviä, käydä synttäreillä, pelata sosiaalisia pelejä.

Ei elämisen taitoja loppujenlopuksi opita mamman helmoissa.