Moikkaatko, jos näet ns. siviilissä jonkun työelämästä kohtaamasi henkilön?
Kaupoilla käydessä joku naisihminen parin lapsen kanssa moikkasi iloisen oloisesti kun katsoi kohti ja ilmeisesti tunnisti jostain. Nyökkäsin vain takaisin, kun ei ole tapana moikkailla ihmisiä juurikaan. En tunnistanut henkilöä aivan heti.
Itse vain häkellyin hieman, koska itse olen ns. siviilissä enemmän yksinäisyyteen taipuvaa mallia ja olen tottunut siihen, että erityisesti oman ikäiset naiset ja nuoremmat ovat yleensä kylmiä ja tylyjä.
M37
Kommentit (48)
Kyl moikkaan tai nyökkäysmoikkaan. Mut yleensä juoksen kaupassa sellasta kyytiä, etten huomaa ketään.
Muita kyllä, mutta en tietenkään potilaita, elleivät itse ensin tervehdi.
Oon nainen ja naiset jättää moikkaamatta mua. :D Viimeksi bussissa, kun oon joskus sijaistamassa toisessa toimipisteessä, useasti jutellut yhden nuoren naisen kanssa, aina kun hän näkee mut bussissa hän kääntää pään nopeasti pois, tai sitten katsoo muttei sano mitään. Jos joskus istun lähelle, pysähtyy ennen mua pysäkillä pois. :DDD huhhuh.
Miehet moikkailee, myös tuntemattomat. :)
Nykyisessä työssäni en moikkaa, koska ammattini sellainen ettei ihminen usein halua tulla yhdistetyksi minuun.
Aiemmassa työssäni kaupan kassalla oli hauskaa, että minua moikattiin ensin vapaalla. Monta kertaa sain kuulla yöelämässä, kuinka olen sen kaupan x kassa :D
Moikkailen mieluummin vähän tuntematonta kuin jättäisin moikkaamatta jotakuta, joka mielestään tuntee minut. Tervehdys ei maksa mitään ja tuottaa enemmän hyvää mieltä kuin pahaa. En ole lainkaan estynyt enkä ujo eikä työni ole lainkaan sellaista, että minun tuntemistani pitäisi hävetä.
Tottakai moikkaan, olisi todella epäkohteliasta olla tervehtimättä kollegaa tai yhteistyökumppania vapaa-ajalla. Muutama viikko sitten oli kyllä Prismassa hieman kiusallista, kun törmäsin siellä kollegaani, jonka kanssa päädyimme paneskelemaan pikkujouluissa. Olimme molemmat puolisoidemme kanssa ruokaostoksilla ja voin sanoa, että ei tuntunut kovin mukavalta tämä
kohtaaminen. Tervehdittiin kyllä, mutta jatkettiin sitten molemmat matkaa hyvin nopeasti.
Ilmiselvä lapanen tuo mies. Itse en kestä tuollaista munattomuutta. Jos ei kerran ole mitään salaista viritystä meneillään, niin miksei voi vaimon nähden moikata. Vaimolla myös todella vakava mustasukkaisuusongelma. Sääliksi käy ja pisteitä ei ropise tälläisille. En pystyisi enää töissäkään olemaan normisti tekemisissä tyypin kanssa, joka ei kehtaa minua tunnustaa tuttavakseen kadulla. Tulisi itsellekin halpa ja nuhjuinen olo.