Hei nelikymppinen, kuinka kauan aiot jatkaa työelämässä?
Yhteiskunta tarvitsee rahaa ja käsipareja. Vastaa pliis jos olet nelikymppinen?
Minkä ikäiseksi aiot jatkaa työelämään osallistumista?
Miten rahoitat elämäsi, jos aiot lopettaa työnteon ennen eläkeikää?
Kommentit (19)
Siihen asti kun terveyttä riittää. Ei mulla oikein ole muutakaan tekemistä.
Olen hyvässä asemassa, ja haluan käyttää mahdollisuuttani vaikuttaa työolojen ja -tapojen parantamiseen.
Riippuu terveydestä ja jaksamisesta. Hyvin voisin nyt nelikymppisenä kuvitella tekeväni ainakin osa-aikaista työtä vielä 70-vuotiaana. Minulla on asiantuntijatyö, joka on kiinnostavaa eikä ole fyysisesti raskasta.
Siihen asti kun saa täyden eläkkeen. Eli onko se jotain 67 vuotta?
Äitini odotti eläkkeelle pääsyä jostain nelikymppisestä. Pääsi nyt eläkkeelle sitten pari vuotta sitten. Sen jälkeen on istunut sohvalla ja katsonut tv:tä. Mistään ohjelmista ei tykkää, mutta istuu siinä kaikki päivät ja katsoo ja valittaa. En nyt tiedä kannattiko tuota odottaa monta kymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Siihen asti kun saa täyden eläkkeen. Eli onko se jotain 67 vuotta?
68 v mulla, tällä hetkellä. Todennäkösesti siirtyy eteenpäin kun lähenee.
Kaksi työkaveria jäi eläkkeelle 65v, toinen kuoli 67v ja toinen 69v joten eivät ehtineet juuri nauttia eläkkeistään joten luultavasti en itse viitsi olla eläkeikään asti.
Olisi tavallaan kiva mennä saappaat jalassa mutta luulen että mukavuudenhalu voittaa jo ennen kuin 60 on mittarissa
Säästöillä ja sijoituksilla elelen kunnes ne loppuu. Tai ehkä siirryn yksityiseksi varainhoitajaksi? Day trader 💩
Viimeistään 55 vuotiaana myymme suomesta kaiken ja muutamme Espanjan asunnolle viettämään eläkepäiviä ja matkustellen.
toivottavasti mahdollisimman pian
Det att någon annan behöver frukten av mitt arbete är helt ointressant. En sämre motivation än att få betala skatter finns inte. Därför arbetar man nog, men inte i Finland. Det sker inte i detta liv. För egen räkning arbetar man säkert så länge som man är klar i knoppen och som någon betalar för det man får gjort.
Skaffa er jobb som ni trivs med och märk att hela frågan blir irrelevant då arbetet blir ett hobby. Senare kan man byta hobby om något annat behagar mera.
Aloittelen vasta kunnolla työuraa tässä 38 vuotiaana nyt. Ajattelin 70 vuotiaaksi tehdä palkkatyötä.
Jos haluan, vaikka lomailla kunnolla muutaman kuukauden niin otan lopputilin. Ei töissä ole mikään pakko joka vuosi olla.
Näillä näkymin 50 -vuotiaana, kun sijoitukset elättävät. Eivät ruhtinaallisesti, mutta elättävät kuitenkin. Mieluummin vähillä tuloilla kuin nykyisessä, kaoottisessa työelämässä. T: Valtiolla työssä
Ehkä noin 55 vuotiaaksi jos jaksan, epäilen, että terveydelliset syyt tulevat väliin. Elelen sitten tuilla kuten muutkin loiset.
Jos on terve ja hyvässä kunnossa, niin miksei voisi olla osa-aikatöissä vaikka 70+ ikäiseksi saakka.
Sanoma hoi, saisiko tän softan kuntoon noiden väliviivojen suhteen?
50-vuotiaana
60 vuotiaana jne
Olen nyt 43 ja aion jatkaa vielä 10 vuotta. Säästöön menee 3000e/kk eli elelen sitten säästöillä etelä-euroopassa.
Minä en ole koskaan työelämään edes päässyt. Ja nyt kun ikää on yli 40 vuotta niin luultavasti en tule sinne ikinä pääsemäänkään. En siis ikinä aloita edes.
Ei itselläni ole mikään kiire pois töistä. Toivottavasti mahdollisimman pitkään voin olla.