Äikästä
Ollakseni luullakseni tahtoakseni... mitä nää oli?
Kommentit (11)
Allatiivipas!
Otappa kirja esiin ja etsi itse! Kaikki oppi alkaa siitä että osaa etsiä tietoa!
Post it lapulle kirjoitat ensin taivutusmuodon ja siihen jonkin sana. Liimaat johonkin missä menet niitten kautta, vaikka peiliin...lue joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
positiivisuffeli
se on posetiivisuffeli
Vierailija kirjoitti:
Allatiivipas!
Otappa kirja esiin ja etsi itse! Kaikki oppi alkaa siitä että osaa etsiä tietoa!
Post it lapulle kirjoitat ensin taivutusmuodon ja siihen jonkin sana. Liimaat johonkin missä menet niitten kautta, vaikka peiliin...lue joka kerta.
- kirja?
- niitti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
positiivisuffeli
se on posetiivisuffeli
Suffeli suffeli, se on niitä pätkiä pussissa, suffeli joo, karkkia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allatiivipas!
- kirja?
- niitti?
Perhana, en muistanut ettei enää ole kirjoja!
Niitti-eikun miitti jos sitä tarkoitat. Niitten perusmuoto on "nii" eiku ne...eiku....kekä tietää!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allatiivipas!
- kirja?
- niitti?Perhana, en muistanut ettei enää ole kirjoja!
Niitti-eikun miitti jos sitä tarkoitat. Niitten perusmuoto on "nii" eiku ne...eiku....kekä tietää!?
Varsinkin nuorten taiteilijoiden haastatteluissa useimmin toistuva sana on niinku.
Ei tämä ole huono paikka kysyä jotain äidinkielen asiaa, kun täällähän kielipoliisit tunkevat korjaamaan vain tavallisia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
https://peda.net/jyvaskyla/palokankoulu/oppiaineet/%C3%A4idinkieli/
Oikeestiko kysyt täältä??