Oletko joskus tehnyt virallisen älykkyystestin? Oliko tulos yllätys?
Saitko testistä odotettua paremman vai huonomman tuloksen?
Kommentit (43)
Olen tehnyt ja sen mukaan olen sangen älykäs, mikä hämmästytti kyllä.
Antavat hyviä tuloksia ihmisille joilla ei ole tunneälyä ja se on tärkeintä älyä.
Sain paremman tuloksen kuin luulin.
tarkoittako ap virallisella testillä mensan testiä? valtio ei ole osallisena mensan jutuissa, joten siitä ei voi käyttää sanaa virallinen.
Olen tehnyt enkä selvinnyt erityisen hyvin.Itse asiassa olen aina jättänyt kesken.En vaan ymmärrä niitä kuvioita... Silti olen hyvin menestynyt elämässä.
Vierailija kirjoitti:
En mensan testiä, mutta kerro silti hauskan tarinan asiaan liittyen:
Olin yläasteella, en muista mikä oppitunti se oli mutta opettaja halusi kaikkien tekevän netissä jonkun älykkyystestin. Olin tylsistynyt eikä asia kiinnostanut yhtään ja naputtelin niitä kuvio-juttuja sattumanvaraisesti vilkaisemattakaan niitä. Sitten ruudulle pamahti tulos. En muista mikä se oli tarkalleen, mutta taisi hipoa niitä maksimirajoja. Taakseni hiippaillut opettaja haukkoi henkeä ja oli niin näkyvästi ällistynyt että muitakin luokkatovereita kerääntyi katsomaan. Näin minut (jonka kouluarvosanat olivat 6-7 tienoilla) leimattiin piileväksi neroksi.
En koskaan kehdannut kertoa kenellekään, että en tehnyt testiä oikeasti vaan napsuttelin tuurilla oikeat vastaukset....
Sattumoisin en ole halunnut kokeilla, mikä älykkyysosamääräni olisi oikeasti. Sen tiedän tekemättäkin että mikään nero en todellakaan ole :D
Netissä olevat testit eivät ole luotettavia. Kun olen niitä tehnyt, niin olen saanut tuloksia että olisin keskivertoa älykkäämpi. Joten tuosta voitaan päätellä etteivät ole luotettavia.
En tiedä onko olemassa "virallista testiä". Mensan testi on suuntaa antava ja sillä pystytään testaamaan suhteellisen luotettavasti yksilön älykkyyttä verrattuna keskiarvoon. Suomessa testiin osallistuneiden määrä on pieni. Itselleni tulos ei ollut yllätys.
Olen joskus tehnyt jonkin testin. Pistemäärää en enää muista, hieman keskimääräistä parempi se oli. En silti pidä itseäni mitenkään normaalia älykkäämpänä. Kielellisesti olen kai melko lahjakas, mutta esimerkiksi matematiikka on minulle täysin ylivoimaista jos mennään yhtään tavallista yhteen- ja vähennyslaskua pidemmälle.
Olen myös hidas. Kaikki ahaa-elämykset tulevat minulle aina viikon myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
tarkoittako ap virallisella testillä mensan testiä? valtio ei ole osallisena mensan jutuissa, joten siitä ei voi käyttää sanaa virallinen.
On se psykologin arvio
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tehnyt jonkin testin. Pistemäärää en enää muista, hieman keskimääräistä parempi se oli. En silti pidä itseäni mitenkään normaalia älykkäämpänä. Kielellisesti olen kai melko lahjakas, mutta esimerkiksi matematiikka on minulle täysin ylivoimaista jos mennään yhtään tavallista yhteen- ja vähennyslaskua pidemmälle.
Olen myös hidas. Kaikki ahaa-elämykset tulevat minulle aina viikon myöhässä.
niin siis jos se oli hieman keskimääräistä parempi, niin se on normaali
kaikkien normaalien tulos ei ole 100 vaan siinä on alue! 85-115
Ei ollut yllätys. Tulos oli hieman parempi kuin luulin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut yllätys. Tulos oli hieman parempi kuin luulin.
Paradoksi?
Mulle tehtiin älykkyystesti opiskelijoiden työnhakutoimistossa. Sen mukaan 2,5% väestöstä on älykkäämpiä kuin minä. Olin kyllä puulla päähän lyöty. Testin tehnyt psykologi oli innoissaan.
Ihminen ei ole numero
se on reikä
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehtiin älykkyystesti opiskelijoiden työnhakutoimistossa. Sen mukaan 2,5% väestöstä on älykkäämpiä kuin minä. Olin kyllä puulla päähän lyöty. Testin tehnyt psykologi oli innoissaan.
outoa
Nuo kyllä testaa paljon älykkäämpiäkin
Aikamonille tehty älykkyystesti armeijassa
En ole tehnyt missään "virallisessa" yhteydessä äo-testiä. Mutta aikoinaan tein netissä jonkun todella laajan testin. Aikaa meni varmaan lähemmäs tunti ja loppupään kysymyksiin en jaksanut vastata. Tulos oli jotain päälle 150. Muistaakseni 152-157. Hiljattain tein huvikseni lyhyemmän testin netissä ja sain tulokseksi noin 140. Eiköhän näillä pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "virallista" älykkyystestiä, koska älykkyyttä voi katsoa niin monelta eri kantilta. Ei ole mitään yksittäistä asiaa mikä tekisi ihmisestä "älykkään" pelkästään.
Esim ihminen joka on hyvä matematiikassa, voi monen mielestä olla todella "älykäs", mutta hän voi olla vain älykäs siinä. Muuten ei tajua mitään maailmasta.
Päättelyyn pystyvä looginen ihminen ei tajua mitään maailmasta?
Uskotko tuohon itsekkään?
Varmaan moni tehnyt sen. Kysyttiin onko kukaan tehnyt virallista testiä