Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus tehnyt virallisen älykkyystestin? Oliko tulos yllätys?

Vierailija
18.02.2023 |

Saitko testistä odotettua paremman vai huonomman tuloksen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään "virallista" älykkyystestiä, koska älykkyyttä voi katsoa niin monelta eri kantilta. Ei ole mitään yksittäistä asiaa mikä tekisi ihmisestä "älykkään" pelkästään. 

Esim ihminen joka on hyvä matematiikassa, voi monen mielestä olla todella "älykäs", mutta hän voi olla vain älykäs siinä. Muuten ei tajua mitään maailmasta. 

Vierailija
2/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä kun kysyy niin kaikkien vastanneiden kuuluis testituloksien mukaan olla mensassa.

Sama kun joskus kysytään palkkoja, kaikki vastanneet ansaitsee yli 5tonnia kuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein älykkyystestin samalla, kun harrastin seksiä vakipanon kanssa. Tulos oli 69, enkä ollut yllättynyt.

Vierailija
4/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "virallista" älykkyystestiä, koska älykkyyttä voi katsoa niin monelta eri kantilta. Ei ole mitään yksittäistä asiaa mikä tekisi ihmisestä "älykkään" pelkästään. 

Esim ihminen joka on hyvä matematiikassa, voi monen mielestä olla todella "älykäs", mutta hän voi olla vain älykäs siinä. Muuten ei tajua mitään maailmasta. 

Miten sellaista yleisälykkyyttä voi mitata? Mitä itse olen huomannut, niin usein myös ne yhdessä asiassa älykkäät/lahjakkaat ovat sitä muissakin asioissa. Toki löytyy myös näitä yhden asian miehiä ja naisia.

Vierailija
5/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi eri virallista testiä. Toisen mukaan olin erittäin älykäs eli mensan tasoa (psykologien virallinen menetelmä) ja toisen mukaan selvästi keskitasoa älykkäämpi, mutta en mensan tasoa. Kyseessä oli hyvin erilaiset tilanteet.

Vierailija
6/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöstä kun kysyy niin kaikkien vastanneiden kuuluis testituloksien mukaan olla mensassa.

Sama kun joskus kysytään palkkoja, kaikki vastanneet ansaitsee yli 5tonnia kuussa

Hmm.

Vierailija
7/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sellaista yleisälykkyyttä voi mitata? Mitä itse olen huomannut, niin usein myös ne yhdessä asiassa älykkäät/lahjakkaat ovat sitä muissakin asioissa. Toki löytyy myös näitä yhden asian miehiä ja naisia.

Minulle ainakin lukiossa jäi sellainen vaikutelma, että matikassa hyvät olivat yleensä vähän huonompia kielissä ja toisin päin. Myös veljeni on matikkanero, mutta kielissä keskitasoa ja minulla on taas toisin päin.

Vierailija
8/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mensan testiä, mutta kerro silti hauskan tarinan asiaan liittyen:

Olin yläasteella, en muista mikä oppitunti se oli mutta opettaja halusi kaikkien tekevän netissä jonkun älykkyystestin. Olin tylsistynyt eikä asia kiinnostanut yhtään ja naputtelin niitä kuvio-juttuja sattumanvaraisesti vilkaisemattakaan niitä. Sitten ruudulle pamahti tulos. En muista mikä se oli tarkalleen, mutta taisi hipoa niitä maksimirajoja. Taakseni hiippaillut opettaja haukkoi henkeä ja oli niin näkyvästi ällistynyt että muitakin luokkatovereita kerääntyi katsomaan. Näin minut (jonka kouluarvosanat olivat 6-7 tienoilla) leimattiin piileväksi neroksi.

En koskaan kehdannut kertoa kenellekään, että en tehnyt testiä oikeasti vaan napsuttelin tuurilla oikeat vastaukset....

Sattumoisin en ole halunnut kokeilla, mikä älykkyysosamääräni olisi oikeasti. Sen tiedän tekemättäkin että mikään nero en todellakaan ole :D

Vierailija
9/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äö on joku 60 joten ei yllättynyt.

Vierailija
10/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mensan testiä, mutta kerro silti hauskan tarinan asiaan liittyen:

Olin yläasteella, en muista mikä oppitunti se oli mutta opettaja halusi kaikkien tekevän netissä jonkun älykkyystestin. Olin tylsistynyt eikä asia kiinnostanut yhtään ja naputtelin niitä kuvio-juttuja sattumanvaraisesti vilkaisemattakaan niitä. Sitten ruudulle pamahti tulos. En muista mikä se oli tarkalleen, mutta taisi hipoa niitä maksimirajoja. Taakseni hiippaillut opettaja haukkoi henkeä ja oli niin näkyvästi ällistynyt että muitakin luokkatovereita kerääntyi katsomaan. Näin minut (jonka kouluarvosanat olivat 6-7 tienoilla) leimattiin piileväksi neroksi.

En koskaan kehdannut kertoa kenellekään, että en tehnyt testiä oikeasti vaan napsuttelin tuurilla oikeat vastaukset....

Sattumoisin en ole halunnut kokeilla, mikä älykkyysosamääräni olisi oikeasti. Sen tiedän tekemättäkin että mikään nero en todellakaan ole :D

Tämä ei voi pitää paikkaansa. Tuskin kukaan opettaja tuollaista pistäisi lapsia edes tekemään.

Vierailija
11/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kehitysvammainen?

Vierailija
12/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kehitysvammainen?

olen

Vierailija
13/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wais testit on tehtynä. Riippuen älykkyyden lajista normi älykäs tai huomattavasti keskivertoa älykkäämpi. 

Vierailija
14/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on niin paljon erilaista.

Vierailija
15/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin lukiossa jäi sellainen vaikutelma, että matikassa hyvät olivat yleensä vähän huonompia kielissä ja toisin päin. Myös veljeni on matikkanero, mutta kielissä keskitasoa ja minulla on taas toisin päin.

Ei pidä yleisesti paikkaansa. Yleensä parhaat toisessa ovat myös erittäin hyviä toisessa.

Vierailija
16/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pojot sain- mutta en ole "testiuskovainen" enkä pidä sellaisia kovin älykkäinä. Joten eipä ne hyvät pojot paljoa merkkaa.

Vierailija
17/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt. Uskoisin kuitenkin saavani kohtuullisen hyvät pisteet, koska olen menestynyt erinomaisesti opiskeluissani matemaattis-luonnontieteellisellä alalla, puhun kuutta kieltä, ja erityisesti, äitini on testattu älykkääksi, ja kaksi poikaani. Toinen liittyi Mensaan, toinen ei, mutta molemmat saivat riittävän tuloksen. Olen nainen, ja älykkyys periytyy äidin kautta, joten on kohtuullinen todennäköisyys, etten saisi ainakaan huonoa tulosta.

Vierailija
18/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole huomannut samaa, en koulussa, enkä työelämässä.

Vierailija
19/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku tällainen olettamus.

Vierailija
20/43 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt mensan nettitestin. Se antoi tuloksen 132. En tiedä olinko oikeastaan yllättänyt. Olen huomannut, että omaksun tietoa paremmin kun suurin osa, joten oletin että se liittyy pikkusen keskivertoa parempaan älykkyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi