Jos saisit itse päättää, kuinka pitkä olisi työmatkasi?
Mikä olisi ihanteellinen kodin ja työpaikan välinen matka? Millä haluaisit matkan kulkea? Oletus on että koti ja työpaikka on eri rakennuksissa
Kommentit (35)
Minusta työpaikkoja pitäisi olla kaksi. Päivän aikana voi vaihtaa paikkaa. Toinen voisi olla tosi lähellä kotia, noin 30 metriä ja toinen noin 300 metrin päässä. Tällä matkalla voisi olla kauppa ja kuntosali.
Kävellen tai pyörällä kulkeminen olisi ideaali. Matka noin 1,5 km. Jos on yksi työpaikka.
6 metriä olisi kotitoimistolle matkaa mutta käyn toimistolla koska haluan sosiaalisia kontakteja ja liikkua ihmisten ilmoilla.
Edelliseen työpaikkaan oli kilometri, kävelin sen aina. Oli aika jees kun kotoa pystyi lähtemään 20 min ennen töiden alkua ja oli silti hyvissä ajoin perillä.
Toimistolle on matkaa peräti 150m. Just sopiva.
10 metriä, toi puolitoista on liian vähän. Haluaisin erillisen työhuoneen.
Asumme muutaman minuutin kävelymatkan päässä työpaikalta. Ihanteellista.
Muutaman metriä, olkkarista keittiön pöydän ääreen.
Tämä nykyinen 480 m on oikein sopiva. Kaupungintalo ei kuitenkaan kotiin näy, ei tuhraantui aikaa matkoihin, talvella kävelen, kesällä fillaroin.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman metriä, olkkarista keittiön pöydän ääreen.
Hyi, kun kotona tekee töitä, työhuone pitää olla.
Noin viisi km olisi ihannetyömatka. Voisi sötköttää pyörällä, nyt matka on 30 km suuntaansa. En jaksa/halua polkea ison tien varressa ilman valoja ja pyörätietä lumisateessa töihin.
10 min kävelymatka. Sellainen oli edelliseen työpaikkaani. Nykyään töihin menee noin tunti suuntaansa.
Mun työpaikka on kadun toisella puolella, työmatka n. 50m. Sanoisin, että aika passeli 😁
Vartin kävelymatka ois paras, 1-2km. Joka päivä tulee vähintään se 30min reipasta kävelyä, kauppa onneksi matkan varrella. Salille sama etäisyys, kävellen alkulämpö ja loppujäähdyttely, ei tuu paikat kipeeksi. Kävely best!
Kävellen 20 minuuttia olisi ihanteellinen matka.
Edellinen työpaikkani oli 11km päässä. Kesäisin oikein loistava pyörämatka (n. 30min suuntaansa), talvella toki suosin autoa.
Nyt työpaikalleni on pyörällä 7min, se menee kesät talven polkien.
Kävellen n. 15min on paras. Vaihtoehtoisesti niin, että aika kotiovelta lähtee bussi n. 10 min välein ja se menee aika työpaikan ovelle.
Työmatka ei saisi viedä liikaa aikaa. Joku 45min suuntaansa on jo 1,5h päivässä, mikä pidentää työpäivää 9,5h mittaiseksi käytännössä. Osa ei tietysti ajattele sitä näin, mutta itse koen matkat osaksi työpäivää.
Minulla 5 km, aika täydellinen. Riittävän kaukana, että siitä pääsee irti. Riittävän lähellä, että pyöräily on mukavaa.
Tuumasta toimeen.