Eläkevakuutus kotiäidille?
Olen virallisesti kotiäiti, siis en työtön, en kotihoidontuella - ts. ilman mitään tuloja tai tukia. Voinko ottaa eläkevakuutuksen kuitenkin (ts. voiko mieheni kustantaa sen, kun tuloja ei minulla ole), ja millainen kannattaisi ottaa? Onko kellään kokemuksia?
Kommentit (3)
Haluan eläkkeellä ollessanikin nauttia mukavasta elämästä. Toki säästämme muutenkin ja harrastamme sijoitustoimintaa, mutta olen niin turvallisuushakuinen, että haluan varmistella aikaa jolloin ei enää muuta työmahdollisuutta ole.
ja ajttelin nostaa sen nyt 70e/kk. On se ihan hyvä juttu kun nyt kakskymppisenä ehtii pienellä kuukausisummalla kerryttämään itselleen kivan eläkkeen tässä vuosien kuluessa. Itse olen myös kotiäitinä ja juuri sen vuoksi itselleni säästän. Ja saahan sen verovähennyksiin.
Ja mulle ainakin sanottiin, että jos kuolen niin omaisille menee kaikki säästämäni rahat ( lapsilleni siis ), joten hyvään tarkoitukseen menee joka tapauksessa, vaikken itse niistä pääsisis eläkepäivilläni nauttimaan. Lapsiini ja lastenlapsiini ne olisin varmaan kuitenkin suureksi osaksi sitten tuhlannut :)
Mutta kannattaa toki tarkkaan katsoa, että mistä paikasta sen eläkevakuutuksen ottaa, kun jokapaikassa on vähän erilaiset ehdot yms.
Mutta itse suosittelen kyllä säästämistä:)
Itsekin harkitsin, mutta en sitten kuitenkaan ottanut. Kuolemantapauksessa perikunta ei saa kaikkia rahoja, mitä olet säästänyt, vaan korvaus saattaa olla reilusti pienempi.
Sen vuoksi en itse halua eläkevakuutusta ottaa.