Minkälainen ihminen juo perjantaina alkoholia
Eikö sitä voisi joskus olla perjantaina selvinpäin, huomenna olisi paljon pirteämpikin.
Kommentit (45)
Hyvä kysymys. Toisilla ihmisillä on tarve käyttää alkoholia, koska siitä tulee hyvä olo nousuhumalan ajaksi. Jotkut ihmiset eivät nauti tuosta samalla tavalla, ja heillä ei luonnollisesti ole samanlaista tarvetta. Toiset ihmiset saavat kiksejä vaikka uhkapeleistä tai tappelemisesta. Heillä on tarve hakeutua tuollaisiin tilanteisiin. Toiset vaan hiihtää. Jos perjantain alkoholinkäyttö ei aiheuta muille ikävää fiilistä tai vielä pahempaa, niin en näkisi, että se kuuluu kenellekään ulkopuoliselle. Jos siitä aiheutuu terveysongelmia (mikä on ajan mittaan varsin todennäköistä), niin todennäköisesti kaikki ovat siitä täysin tietoisia ja jos aikuisia, niin joutuvat siitä myös itse vastuun ottamaan. Jos ei tuota tajua, niin ei se sivusta neuvominenkaan todennäköisesti auta.
Vierailija kirjoitti:
Minä 36v mies teen pitsaa ja päälle pari lonkeroa. Mukava koti-ilta netflixin parissa 👍
Teetkö alusta asti itse pizzan?
No sellainen ihan tavallinen kuten minä.
Olen tehnyt näin jo 38 vuoden ajan, ei ole sen kummemmaksi muuttunut. Aina välillä en juo perjantaisin tai minään muunakaan viikonpäivänä mitään alkoholia, välillä juon. Tänään kävin jo saunassa, kun alkoi loma, ja join siellä yhden lonkeron. Kohta aion katsoa voice of Finlandia ja juon pari lasia punaviiniä. Sopii hyvin sen salaatin kaveriksi, mitä juuri tein.
Millainen ihminen sitä kyselee?
Mies teki eilen siskonmakkarasoppaa, joka oli tänään vielä parempaa. Join olutta sen kanssa ja nyt rentoudun sohvalla. Menen hyvissä ajoin nukkumaan ja heräilen huomenna ilman herätyskelloa.
Tällainen lastesi kanssa päivittäin työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Tällainen lastesi kanssa päivittäin työskentelevä
Juurikin näin, punkkupullo korkattu ja koulussa oon töissä
Tänään kunnon kännit ja huomenna naidaan aamusta iltaan, aaah näitä viikonloppuja
Minä olen ihan selvinpäin viikonlopun ja seuraavan kuukaudenkin. Alkoholi aiheuttaa pahaa joka paikassa. Väkivaltaa ja elämän hallinnan menettämistä. Alkoholin myyntiä pitää rajoittaa niin että sitä myytäisiin vain yhtenä päivänä viikossa.
Joskus tekis ja toisinaan sitten taas ei.
Jaettiin punkkupullo ja ruokaa miehen kanssa. Vatta täynnä, pää ei. Tuo määrä ei tunnu huomenna missään. Parin tunnin päästä olisin ajokunnossa. Loppuillan lekottelen. Olo on rento.
Kiltti mies kirjoitti:
Minä olen ihan selvinpäin viikonlopun ja seuraavan kuukaudenkin. Alkoholi aiheuttaa pahaa joka paikassa. Väkivaltaa ja elämän hallinnan menettämistä. Alkoholin myyntiä pitää rajoittaa niin että sitä myytäisiin vain yhtenä päivänä viikossa.
Sellaiset traumat siellä. Tsemppiä.
Sellanen joka ei juo jo maanantaina! Jos ette perjantaihin jaksa ryyppäämisen kanssa odottaa niin ryypätkää jo maanantaina!
Tavallinen ihminen saattaa joskus juoda perjantaisin alkoholia. Stressaantunut tai addiktoitunut ihminen juo joka perjantai alkoholia. Olin stressaantunut ja ehkä addiktoitunut, mutta ratkaisin ongelman, joka aiheutti stressiä. Tänään en juo alkoholia, koska en sitä juuri nyt tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kunnon kännit ja huomenna naidaan aamusta iltaan, aaah näitä viikonloppuja
Ui saakeli se tuntuu darrassa hyvältä.
Aika monenlainen. Kaupassa kun kävin, hyvin monella oli alkoholia kassajonossa. Joillain pari tölkkiä, monilla isompi pakkaus.
Niistä parista ei ole mitään haittaa huomiseen päivään. Antaahan monet lapsillekin karkkia kerran viikossa, vaikkei se ole terveyden kannalta mitenkään hyväksi (mutta ei haitaksikaan).
Uskon jopa, että useimmat juo ne pari annosta juurikin pe, eikä esim la. Työviikon jälkeen haluaa vaan olla ja hieman rentoutua. La jos on saanut päivän esim ulkoilla ja viettää aikaa ystävien kanssa, tehdä muita mieluisia asioita, ei kaipaa enää alkoholia siihen.
Ne enemmän juovat ovat sitten omia ryhmiään.
Minun tietojeni mukaan perjantaina juovat alkoholia useimmiten sellaiset ihmiset joilla sitä on. Tarviiko sitä edes udella?
P.S. Minulla ei ole nyt alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Minä 36v mies teen pitsaa ja päälle pari lonkeroa. Mukava koti-ilta netflixin parissa 👍
Taitatko pizzan reunat ylös ettei lonkero valu?
Its kupittelen whiskyä ja syön kanansiipejä.
Täällä Espanjassa varmaan suurin osa juo päivittäin jotakin alkoholia. Eivät olleet kuullu tipattomasta tammikuusta...
Joisin jos olisi mitä juoda.