Ansiosidonnainen ja uuden työn aloitus
Osaako joku kertoa voinko hakea viimeisen pätkän päivärahaa heti ensi viikolla kun uusi työsuhde alkaa vai pitääkö odottaa kuun vaihteeseen ja hakea tältä kuulta soviteltuna? Olin aiemmin kokonaan työtön, uusi työ ei ole kokoaikainen, mutta kuitenkin yli rajan ettei ole oikeutta soviteltuun päivärahaan.
Kommentit (6)
Juuri näin tarkoitin. Itse vain ajattelin kokoaikatyönä sen 37,5h ja mun tuleva soppari on 30h eli juuri 80€ siitä täydestä :)
Kiitos vastauksesta!
Oho ehkä kuitenkin % tohon edelliseen.. Ap
Et kai sinä enää mitään soviteltua tarvitse hakea, joten työttömyys päättyy siihen päivään kun päättyy ja sillä selvä. Päivärahahakemuksen voit laittaa sinä päivänä.
30 tunnilla saa vielä soviteltua päivärahaa.
Samaan aiheeseen liittyen , en ilmeisesti nyt ymmärrä lukemaani:D
Jos olen"liiton rahalla" ja teen osa-aikatyötä/keikkaa, saan ansiosidonnaista...
Mutta entä jos nyt teen esim toukokuulle määräaikaisen sopparin täysillä tunneilla, niin jatkuuko liiton raha normaalisti kesäkuulla(tiettu ilmoitus työkkäriin,hakemus liittoon) ? Eli sitä ansiosidonnaisen määrää ei lasketa uudelleen tms vaan saan saman rahan kun aikaisemminkin (liiton päiviä on jäljellä)
En ole nyt varma ymmärsinkö oikein, mutta haet päivärahaa siihen päivämäärään saakka, kunnes työttömyys päättyy.
"Jos työtä on yli 80 % ja se kestää yli kaksi viikkoa, kyse on kokoaikatyöstä. Tällöin saat täyttä ansiopäivärahaa työn alkuun asti."