Ottaisitko tällaisen työn, palkka 3500€/kk
Toimistotyötä, ihan siistiä sisätyötä pääkaupunkiseudun tuntumassa. Ei omaa työhuonetta, työpiste vastaanottotiloissa. Asiakkaita kulkee ovikello ja ovisummeri soi vähän väliä tilassa, työ keskittymistä ja tarkkuutta vaativaa. Puhelimet soi, yksi työtehtävä on niihin vastaaminen. Puheluiden asiat tulee kirjoittaa ylös. Puhelut ja asiakkaat katkovat jatkuvasti tekemistä. Työtehtäviä tippuu sähköpostitse jatkuvasti ja päivän loppuun mennessä sähköpostin on oltava tyhjä. Postit, jotka saapuvat, täytyy joka päivä käsitellä ja jakaa toimiston sisällä oikeille omistajille.
Et voi itse hallita lainkaan saapuvan työn määrää. Et voi itse jaksottaa tekemistä, ja jättää osaa huomiselle. Sinun tekemistäsi tarkkaillaan ja virheistä huomautellaan jatkuvasti. Vessassa käyminen on hankalaa ja sitä varten on huonot tilat keskellä toimistoa, kaikkien kuuluvilla. Ruokatauko on maksimissaan puoli tuntia, eikä loppupäivänä saa pitää enää kahvitaukoa. Kuormitus on kova. Stressi on kova. Ala on mediaseksikäs ja näyttää hyvälle CV:ssa. Toisaalta hitonko silläkään on väliä, jos on itse ihan loppu. Paljon muutakin tuo homma vielä oli, joka paljastui vasta tehdessä. Lähimmät esimiehet ovat kylmiä, jopa tylyjä. Heitä ei kiinnosta sinun henkilökohtainen elämäsi, olet vain resurssi, jota käytetään tuloksen tekemiseen.
Minä sanoin ei. Vaikka palkka olisi ollut ihan hyvä, olisin myynyt elämäni ja vaihtanut sen todella kovaan kontrolliin. En pystynyt. Teen mielummin jotain muuta. Olisitko sinä pystynyt?
Kommentit (33)
En ottaisi työtä, jossa ei anneta pitää sopimusten mukaisia taukoja ja vähät välitetään työsuojelusta. Tietenkin voisin kokeilla, miten homma multa sujuisi, mutta vaatisin mulle kuuluvat tauot ja osaan olla hankala tyyppi itsekin, jos työnantaja ei toimi reilusti. Työajassa ei voi tehdä enempää hommia kuin ehtii.
Tuo paikka jos laitettaisiin hakuun, veikkaan että tulisi noin 200...500 hakemusta.
Niin epätoivoisia on suomalaiset.
Tosi helpon tuntuinen duuni ja melko hyvä palkka. Mitä ihmettä te vaaditte työltä? Menkää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 vko jälkeen hanskasin 60 soittoa tunnissa, joten tuo olisi minulle lupsakkaa ja kovapalkkaista hommaa.
T. Vaihteenhoitaja 1200 e kk käteen
Tässä omassa duunissa pitää yhtäaikaa puheluiden vastaanottamisen kanssa selviytyä tarkoista työtehtävistä, sekä asiakkaiden kanssa tapaamisista. Pelkkä puhelintyö vielä menisi!
Ap
Tehtävä on sulle liian haastava. Tuolla palkalla voi jo vaatia pienimuotoista multitaskingia.
Olin vastaavanlaisessa tehtävässä puoli vuotta sijaisena. Palkka oli vähän pienempi. En lähtisi enää.
Siis kaksi työtä: front office ja back office samassa tehtävässä? En tekisi kahta työtä noin pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis kaksi työtä: front office ja back office samassa tehtävässä? En tekisi kahta työtä noin pienellä palkalla.
Tuossa keskeistä on kuitenkin se, kuinka paljon niitä front office tehtäviä oikeasti on ja kuinka vaativia ne back office tehtävät ovat? Tuo mix voi olla ihan kivakin, koska monesti keskittymistä vaativiin tehtäviin haluaakin välillä taukoja. Eli varmaan tuossa työssä on kyse paljolti henkilön sopivuudesta tuollaiseen tehtävien mixiin. Sinänsä ymmärrän, että halutaan laittaa back office juttuja tehtäväksi koska nykyisin harvoin noilla aulaemännillä niin kovin paljon töitä on. Joskus jo 10 vuotta sitten kutoivat sukkaa yhden firman aulassa kun front office juttuja oli niin vähän. Ja tietysti, jos työpäivät usein venyvät, niin sen pitäisi näkyä palkassa. Tosin tuo palkka kuulostaa ihan hyvältä noista tehtävistä.
Eli olet jossain terveydenhuoltoalan yrityksessä töissä? Puheluiden asiat täytyy kirjata ylös koska kyse potilaiden asioista? Mutta mitä ne omat keskittymistä vaativat hommasi ovat?
Palkkahan tuossa on hyvä, parempi kuin itselläni asiantuntijatyössä.
Mutta en suostuisi noihin ehtoihin, eli en tekisi töitä enempää kuin mitä pystyn tekemään työpäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa keskeistä on kuitenkin se, kuinka paljon niitä front office tehtäviä oikeasti on ja kuinka vaativia ne back office tehtävät ovat? Tuo mix voi olla ihan kivakin, koska monesti keskittymistä vaativiin tehtäviin haluaakin välillä taukoja. Eli varmaan tuossa työssä on kyse paljolti henkilön sopivuudesta tuollaiseen tehtävien mixiin. Sinänsä ymmärrän, että halutaan laittaa back office juttuja tehtäväksi koska nykyisin harvoin noilla aulaemännillä niin kovin paljon töitä on. Joskus jo 10 vuotta sitten kutoivat sukkaa yhden firman aulassa kun front office juttuja oli niin vähän. Ja tietysti, jos työpäivät usein venyvät, niin sen pitäisi näkyä palkassa. Tosin tuo palkka kuulostaa ihan hyvältä noista tehtävistä.
Ja lisään vielä, että muistan kun opiskeluaikoina yksi opiskelukaverini teki illat ja viikonloput vahtimestarin tehtäviä. Sanoi, että oli ihan loistava työpaikka opintojen oheen koska pystyi vain lueskelemaan tentteihin kun niin vähän tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet jossain terveydenhuoltoalan yrityksessä töissä? Puheluiden asiat täytyy kirjata ylös koska kyse potilaiden asioista? Mutta mitä ne omat keskittymistä vaativat hommasi ovat?
Palkkahan tuossa on hyvä, parempi kuin itselläni asiantuntijatyössä.
Mutta en suostuisi noihin ehtoihin, eli en tekisi töitä enempää kuin mitä pystyn tekemään työpäivän aikana.
Jos ala on mediaseksikäs, niin eiköhän se ole viestintätoimistolla tms.
Siksi olenkin työtön etteie tarvii kuunnella muiden työntekijöiden tai pomon itkua pienistä virheistä jotka ei merkkaa mitään tosi elämässä. Otin loparit kerran työstä jossa valitettiin siitä että pidin lakisääteisen ruokatauon ja vessa tauon. Työmaalla ei ollut vessaa joten piti lähtee 5km päähän paskalle. Siitä tuli valitus joten sanoin pomolle että haista paska mä lähden kotiin.
Ottaisin, jos en parempaa työtä mistään löytäisi.
Jos ei ole provo, niin onpa omituinen työnkuva, yhdistää aulaemännän hommat johonkin back office työhön. Siis mitä ihmettä ne tarkkuutta vaativat hommat ovat?