Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HeinäHelistimet tiistaita!

21.11.2006 |

Heippa vaan kaikki!

Mulla on aivan mahoton turvotus mahassa, ei meinaa vanhat housut mahtua jalkaan ja väsyttää kamalasti... Joku kyseli äitiyspakkauksesta, me aateltiin ettei oteta nyt, kun pojalta on oikein hyvä makuupussi parin vuoden takaa ja muuta ei oikein tarvi. Lisäksi miehen siskolla on tässä keväällä la ja aikovat pakkauksen ottaa, niin kai siitä liikenee serkulle pieneksi käyneet vaatteet, ikäeroa kun näillä näkymin olisi tulossa 4kk. Jos tulee poika, niin kaikki mahdollinen vaatetus löytyy, jos taas tyttö, niin vaatteita saa mun siskolta ja pääsee tietenkin itse vähän osteleen. Mitään hankintoja ei varmastikaan tehä ennen ku vasta kesäkuussa, vaikka kyllähän niitä pieniä vaatteita hiplailee kaupassa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu lähtenyt käyntiin suht hyvin. jäin ruuhkaan tänään ja se oli vähän tuskaa istua autossa tärinässä vaikkei se auto juuri tärisekkään. Huonoin olo oli kotona ennen lähtöä... nyt melkeen ok. harvinaista. kuitenkin jokainen hyvä olo tuo mieleen että' entä jos siellä masussa ei olekaan ketään. huomenna se vihdoin selviää. nyt kuitenkin kaikki tärinä tekee tosi huonon olon. jokainen askel pitää ottaa varovasti ettei tärise.

Meillä kans ei tarvitsisi mitään vaatteita tai tarvikkeita oikeesti mutta kun on niin kiva ostella niitä niin varmana kun sukupuolen saisi selville niin heti lähden shoppailemaan. onneksi siihen on vielä aikaa. mutta meiltä tosiaan löytyy vaatteita tytölle ja pojalle että kumpi sitten vaan onkaan tulossa.

syöttötuoli pitää vain ostaa koska heitimme menemään edellisen joka tooooodella vanha, ties kuin monella lapsella käytössä ollut ja monesti maalattu ja liimattu, nyt kuitenkin heitin pois.

nyt kun jaksaisi tämän päivän niin huomenna on sitten se ultra.. sitä on jo odotettu kaksi viikkoa kuin kuuta nousevaan. jos se kertoisi ettei ole huolia ainakaan perjaatteessa, tai edes sen siis että siellä joku hemmo kasvaa ja oikeessa paikassa.

liipe ja hippunen 6+6

Vierailija
2/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikaisemmin näihin päiväpinoihin kirjoitellut, mutta tuonne listalle kuitenkin uskaltauduin mukaan.

Meillä on siis esikoinen 1,5v tyttö ja tällä hetkellä olis kasassa viikkoja 7+3. Kesäkuussa oli km ja sen takia päätinkin eilen käväistä alkuraskauden ultrassa. Kyllähän siellä joku kaveri oli kyydissä ja " sikiön sydämen tuike näkyvissä" kuten lääkäri kirjoitti:o). Nyt siis luottavaisemmalla mielellä uskallan kirjoittaa tänne, vaikka onhan se km:n riski vieläkin olemassa. Mutta hyviä uutisia siis saatiin! Pienellä oli mittaa huimat 10mm ja vastasi viikkoja. Ja miten se sentin mittainen papu voikaan aiheuttaa kamalan etovan olon ja väsymyksen!

Huomenna olis tytön 1,5v lääkärintarkastus, ajattelin samalla varata ensimmäisen neuvola-ajan.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ennätän kirjoitella taas välillä..!

Äitiyspakkauksesta oli puhetta. Ei ole varmuudella vielä päätetty, mutta näillä näkymin ei oteta, koska esikoiselta otettiin ja siitä tavarat on todella hyvässä kunnossa. Eihän se rahasumma tosiaan vastaa paketin arvoa, mutta kyllähän silläkin jotain saa ostettua.

Mua pelottaa välillä ihan tosissaan, että onko masussa kaikki hyvin..Oireita kyllä on edelleen samaan malliin, mutta kuitenkin. Esikoista odottaessa rinnat paisuivat heti alussa hieman ja olivat tosi arat, nyt rinnat tuntuu melkeen normaaleilta, eikä koko ole muuttunut mihinkään..Ultra meillä on tasan kahden viikon päästä, toivottavasti silloin selviää, että kaikki on hyvin! :o)

Ai niin, eilisessä pinossa oli paljon uusia odottajia -kaikille lämpimästi tervetuloa!! Ihanaa, kun meitä on näin iso porukka jakamassa odotusajan ajatuksia!

Nyt täytyy jatkaa töiden parissa..

Piipikkä ja Sintti rv6+3

Vierailija
4/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjosessa kelit liukkaat ja ilma plussan puolella :O Missä se oikea talvi oikein viipyy?! Inhottaa tämmönen rapakeli.

Olo edellen etova ja ällö - suorastaan 24/7. Sitä ei enää muista näitä ootusajan ihanuuksia, mitä kaikkia niitä onkaan :/ Urhoollisesti son vaan kestettävä tän ipanaisuuden vuoksi :)

Onkos teillä kellään muulla tullu sellasia hulluja ajatuksia, että iskee ns. synnytyspelko - pelko, että lapselle tai itelle tapahtuu jotain? Se varmaan tekee, ko on ikää enemmän ja edellisestä synnytyksestä 10 vee aikaa eli tavallaan oon, ko enskertalainen. Oon kerenny jo ressaamaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, että ukonki pittää jo sanoa, että turhaan käytän energiaa ressaamiseen ja mie sanon aina sille, jos se ressaa, ettei kannata ressata! Eli tässä sitä nyt ollaan :D

Ä-pakkausgallup: me otetaan pakkaus. Viime vlkp uudessa lastenliikkeessä jo hypistelin vauvanvaatteita ja meinasin jo ostaa, mutta onneksi maltoin mieleni :D Liekkö sitten oon hieman taikauskoinen, mutta vielä en uskalla ostaa/laittaa tulokkaalle mitään.

Oi hemeletti, mie oon unohtanu kokonaan tilata ajan np-ultraan! Näköjään sama pää kesät talvet. Nyt pittää alkaa soitteleen äkkiä aikaa.

t.Amalia-Joel ja ipanaisuus 7+4

Vierailija
5/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoittelin liki puolilta öiltä niin saa olla tän päivän juttu ;)

Huoh mikä päivä eilinen oli...

lapset heräsivät aamulla ½ 8 maissa ja koetin nousta itse sängystä ylös...toooodella huonolla menestyksellä :( Iski samantien kuin " paistinpannu vasten kasvoja" kamala olo.

Nousin sängystä laittamaan lapsille aamupalan ja äkkiä takas peitto korviin, sieltä käsin sit " hoitelin" lapsia ½ 10 saakka. Vihdoin sain itseni ylös ja jotain suuhuni ja väkipakolla sain itsestäni revittyä voimia lasten vaatteiden etsimiseen ja niiden kans ulos lähtemään. Istuin sit kuin muumio pihalla paikoillaan, voiden pahoin.

Näitä päiviä ei onneksi tule joka päivä, ehkä 1-3krt viikkoon.

Muuten sai päivän kahlattua kunnial läpi. Itselle iskee vaan morkkis kun en saa noina päivinä tehtyä niitä juttuja mitä tottunut tekemään. Normaalisti ulos viimeistään ½ 10 ja sitä ennen pesty koneellinen pyykkiä/levitetty, astian pesukone täytetty pesty ja tyhjennetty ja perus kuntoon laitettu koti niin päivällä vaan imuroida ja nauttia olemisesta. Ja nyt jää kaikki nämä aamusta pois ja kiristää pinnaa ulkonta kotia tulles kun tietää hommien odottavan, murr murrr.

Ja omat tunteenikin menee tässä raskaudessa paljon voimakkaammin kuin aikaisemmissa (pojan ja tytön). Jos kiukuttaa niin sit kiukuttaa 170%, sama jos itkettää, hymyilyttää jne.... Tuntuu etten osaa käsitellä itseäni niin kuin pitäisi, kaipaan ohjekirjaa :O)

Äitiyspakkausta emme ota koska niissä ei ainakaan tähän mennes ole ollut sellaista mistä olisin tykännyt, paitsi ne makuupussit ja ne saanut aina ostettua muualtakin.

Ensimmäinen neuvola olisi ensiviikolla torstaina, eli 30pvä Just kerkeää viedä pojan kerhoon silloin ja sit suunnata neidin kanssa neuvolaan täyttelemään minun mielestäni tylsiä lappuja.

Muutenkin olen itse neuvolassa käyntien suhteen sitä mieltä et hoidetaan pakolliset ja ei mitään turhia laaritteluja jos minulla kysyttävää niin kysyn. Oma neuvola täti tämän tietää mut sijaiset, voi kääks...kun kysyyvät välillä oikeesti tyhmiä, omilla aivoillakin aika moni osaa ajatella, hihii.. Enkä tarkoita tällä mitään et neuvolassa olisi mitään pahaa jne.. Itse vaan en jaksa siel joutavia turista kun muutakin tekemistä.

Kamalasti oli jälleen uusi plussalaisia, jipii ja ONNEA!

Noita LA listoja näkyy pyörivän 2kpl, ja niitä ei tunnu kukaan hoitavan? Olisi kiva jos ne päivittys vaikka " itekseen" ;)

Kamala valitus kirjoitelma tuli tästä, mutta tänään oli taas tälläinen tunnekuohu päivä ittel, sorry muut " hormooni hirviöt"

Voidaan jälleen kaikki hitaasti ja varmasti paksusti :O)

Antakaa virheet anteeksi tähän aikaan illasta......

liskolisbet + poika -01 ja tyttö - 03 ...unohtamatta masuasukkia ;)

Tänään tiistaina onkin olo maailman paras, ihanaa noiden eilisten päivien jälkeen. Aamulla vietiin tytön kanssa pirteänä poika kerhoon, nyt kahville. Moro!!

Vierailija
6/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono-olo jatkuu. Mulla ei ole mitään aamupahoinvointia vaan koko päivän oksettaa, ihan niinkuin esikoista odotellessa.

Me aateltiin myös, ettei oteta äitiyspakkausta, ku edellinenkin on niin uusi:) Esikoinen kun on nyt 1v3kk. Ei ehditty edes kaikkia äp:n vaatteita tytöllä käyttämään!

Mulla ei ole mitään synnytyspelkoja tällä kertaa, kun nyt tietää mitä se on. Ainoa mitä huolella ajattelen, että tuntuuko tämä toinen vauva yhtä upealta kuin ensimmäinenkin?! Ajattelin, että jos menisi eri paikkaan synnyttämään, niin se tuntuisi myös uniikilta:) Pelkään myös, että tämä toinen on hurja koliikki-tapaus, kun eka on ollut ekasta hengen vedosta lähtien niin " helppo" kuin olla voi; söi ja nukkui ja kakki ja nykyään vaan hymyilee ja kikattaa eikä itke turhasta.

Sellasia. Nyt ootellaan vaan lounastaukoa:))

Vierailija
7/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että olitte käynyt alkuraskauden ultrassa!!!Paljonko se maksoi?

Vierailija
8/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään varhaisraskauden ultrassa ja siellä se pikku pallero kellui. Huimat 8mm pitkä eli viikoilla 6+5 nyt ja laskettu aika 12.7. Meilä on ennestään tyttö, syntynyt 03/05.

Hirveää etovaa oloa on ollut jo muutaman päivän, näillä viikoilla se alkoi esikoisenkin kanssa ja pian on sitten vissiin ne päivittäiset ykät taas tiedossa :(

Vierailija
9/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Kaippa minäkin uskaltaudun jo ilmoittautua mukaan. Tein positiivisen raskaustestin viikko sitten perjantaina 10.11. Olin lähdössä töistä pikkujouluun ja piti varmistella epäilykseni siitä, että olen pääasiassa limska linjalla illan aikana. Laskettuaikani asettuu sinne jonnekin heinäkuun puolen välin jälkeen. Varasin eilen neuvolan, mutta otin ajan vasta 20.12. kun neuvolassa on vähän kiirusta ja itellänikin on työnpuolesta vähän hoppua.

Meillä on ennestään kaksivuotias poika, joten pikku kakkosta tässä odotellaan... Hyvin on tähän mennessä mennyt pientä kuvotusta lukuunottamatta.

Vierailija
10/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra maksoi kelakorvausten jälkeen 102e, ihan " tavallisella" yksityisellä lääkäriasemalla kävin, en femedassa tms. Enempää en tutkaillut hintoja, enkä tiedä kuinka paljon se vaihtelee paikasta riippuen.

Vierailija
11/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena uskallaudun kirjoittelemaan minäkin.

Mitään pahoinvointeja ei ole vielä isommin ilmennyt(syön b-vitamiinia), rinnat ovat turvonneet mut onneksi vielä vanhat liivit mahtuu=) väsymys on jotain aivan kaameeta. Tekis mieli nukkua aamusta iltaan. Huono unisena joudun käyttämääm korvatulppia jotta saan nukuttua...siltikin olen kuin nukkuneen sielun rukous!

Mieli alat vaihtelee niin kauheasti, että poden hieman huonoa omaatuntoa kun aina reuhaan ja vedeän hernepussin keralla nenääni. Akkavaltaisessa työpaikassa nakkeluja joutuu kuuntelemaan päivittäin. Sitten ihmetellään, kun se on aina niin herkkähipiäinen. No en vaan kehtaa huutaa päin näämää etää olen raskaana. Tosin pelkään ettei mahaasukkia ole, vaikka menkat ovat kyllä jääneet!! Hassuja nämä kuvitelmat, mistä lie tulee en tiedä!

Äitiyspakkausta ei mekään varmuudella oteta kun on 3:lta jäänyt sekä että vaatetta!

Juu neuvolassa pitäisi kävästä ultrassa joku päivä vaikka en tiedä näkyykö vielä sydänaaniä kun viikkoja on 6+5?

Tulipa paatostettua , mutta siltikin toivottelen erittäin ihanaa viikon jatkoa kaikille heiniksille!! =)

Vierailija
12/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..itse olen vielä vähän mietinnässä tuon ä-pakkauksen kanssa...toisaalta ois ihanaa ottaa, mut toisaalta tytöltä jäänyt hirveesti vaatteita,tosin aika v.pun sävyistä linjaa on... Eli jos poika sattuu tulemaan, niin melk. kaikki vaatteet uusiksi. :0)

Vielä kyselen sen msn:n perään..olen laittanut jollekkin (en muista kenelle viestiä, että saisin kutsun sinne) ei vaan ole kuulunut????

HAluun edelleen mukkaan!

( . )omanapani: V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä-Ä!!! Ja palelee, rinnat on todella kipeet, ja öklöttää ja pissittää jatkuvasti... Ja taas ylöllä, kun siirryin selältä kyljelleen, niin ihan järkky repäisykipu alamasussa... ????

Ekan kanssa ei muistaakseni ollut ihan näin paljon näitä repäisykipuja..

Piti ostaa tänään uusi vauvalehti...jännästi niitä vaan jaksaa lukea vuodesta toiseen :0)

t.sadetar 5+5 ja tyttö03

Vierailija
13/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tullut uusia, tervetuloa kaikille tasapuolisesti! Kiva etta juttu luistaa taalla helistimissa =)

Liipelle onnea huomiseen ultraan.. toivotaan etta siella nakyy just se mika pitaskin =) tulehan sitten kertomaan.

Aitiyspakkauksesta: En oo aatellu ottaa, paitsi jos se on ihan hirveen ihana ni sit voi tehda tiukkaa.. no ei, en kylla ota. Meil on jo niiiin paljon vaatetta, et en tiia mihin niita enaan laittaisin. Meil siis kax pienta, (1v2kk ja 2v9kk) joten kaikkee on, tytolle. Jos sielta putkahtaakin poika, niin sit ollaan purjeissa =) Poikakin siis on tietty ihan tervetullut, mutta sit kylla menee shoppailux. Aattelin et ehka ostan parit pojan potkarit tms. valmiix esim, kirppikselta varmuuden vuox.. muut ehtii sit myohemminkin jos sattus syntyyn pikkumies. Tuntuis varmaan ihan hassulta saada poikavauva kahden tyton jalkeen.. =)

Nyt taas velvollisuudet kutsuu =)

N. ja nupsu 8+2

Vierailija
14/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli taas kiire, kun piti lähteä viemään vanhempaa poikaa kouluun. Matka kun on vielä yli 20km, ei ole oma talo ihan valmis vielä. Mies siis aina raksalla ja minä kahden pojan kans 24/7 yksin kotona. Lompakko kateissa!!! Eilen oltiin shoppaamassa ja ilmeisesti tippunut jossain vaiheessa. Onneksi joku tooodella YSTÄVÄLLINEN hlö oli palauttanut lompakon ilman yhteystietojaan. Yllätys kun rahaa oli kadonnut n. 300 ¿. Tietty näin kun ei mulla rahaa koskaan ole. Mies oli saanut hieman plussaa töistä ja ajatteli, että meillä olis lasten kans käyttöä yhdelle viissataselle. Se niistä joululahjoista, nyt on rahat taas finaalissa. :' -)

Äitiyspakkauksesta. Eipä taideta ottaa kun suurin osa on jäänyt kahdella ekalla kerralla käyttämättä. Talvipukujakin on 3kpl ja yksikään ei ole mahtunut meidän pojille kun talvi on tullut.

Vähän on pelko pepussa kun kaikilla tuntuu olevan tuota pahoinvointia. Mullakin oli kahdella ekalla kerralla ja paljon, mutta viimeksi ei juuri ollut ja keskenmeno tuli. Nytkään ei pahemmin yökötä ja toivonkin vain, että kaikki olis ok. Huomenna mennään nuoremman kans 1v neuvolaan, jos sais samalla varattua sen oman ajan.

Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu. Vanhempi poika muistaa, aina kun vastoinkäymisiä tulee, siteerata Katto Kassista: " Sehän on vain maallista" .

Taidanpa ottaa pienet nokoset, jos pojat antaa " luvan" .

Helpa+pojat 6 ja 1, sekä masuasukki

Vierailija
15/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väsyttää. Mulla ei oikein muita pahempia oireita olekaan kuin väsymys. Se tietysti tuo mukanaan ärtyisyyttä. Lisäksi on tuota vatsan seudun ja rintojen turvotusta.

Aamulla meillä oli oikein show kaksivuotiaan kanssa, joka olisi halunnut pukea itse, eikä siitä oikein tullut mitään, joten meinattiin myöhästyä koko sakki. Huuto oli melkoinen. Sanoin jo miehelle puoli vakavissani, että jätetään se kotiin. Nyt on tietty ollu paha mieli koko päivän... :( Pitänee yrittää korjata tilanne iltasella. Yleensä meillä menee aamut kivasti, joten siksikin tämä oli poikkeuksellista.

Itse olen jo liittynyt sinne msn:ään. Ohessa linkki, joten sinne vain. Jätä pyyntösi liittyä mukaan keskusteluun, niin siitä se sitten aukeaa, kun valvoja on päivittänyt tietosi.

http://groups.msn.com/Heinahelistimet

Äitiyspakkaauksesta en osaa vielä sanoa juuta enkä jaata. Katsotaan nyt miten tämä raskaus tästä etenee.

Näillä mietteillä työpäivän päätteeksi,

karkki ja pikkuinen rv 6+4

Vierailija
16/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tänään mennään viikkoja ja päiviä 5+3. Eipä eiliseen verrattuna mitään uutta! :)

Alkuraskauden ultra tilattu. Sinne päästään muistaakseni joulukuun 11. päivä eli 8+2. Harmitti, että menikin tuonne viikolle 9, kun alunperin oli ajatellut viikkoa 8. Sekoilin jotain puhelimessa...

Oireista sittenkin - vieläkin välillä hieman vihloo toiselta puolelta munasarjan kohdalla - voisiko se olla vuotavaa kystaa tai jotain - kokemuksia? No selvinnee ultrassa, toivottavasti kaikki hyvin.

Äitiyspakkausta ei oteta. Kaapit pursuaa niin hirveästi kamaa, että ei enää uutta... No sitä uutta varmaan sitten laahaa sukulaiset ja tuttavat taas.

Vierailija
17/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittää herjaa että: Olet yrittänyt kirjautuat sisään liian monta kertaa..Tai jotain vastaavaa...

Laittakaa oma sähkäriosoite ja kutsukaa sitä kautta..ei tuosta pääse...en ainakaan osaa mennä?

t.sadetar 5+5 ja tyttö03

Vierailija
18/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä poistun teidän joukosta ja toivotan teille kaikille mukavaa odotus aikaa <3

Vierailija
19/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks nois msn sivuis ole et pitää olla passport tunnukset ennekuin pääsee kirjaa? Eli ne pitää luoda ennekuin pääsee sisään vaikka oltas hyväksytty? Korjatkaa jos oikees...tai vääräs.

Itse vaan niin monta vuota jo käyttänyt msn palveluja niin tuttua...

Vierailija
20/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ollut mikään huippuhyvä päivä, vaikka kerkesin aikaisemmassa pinossa kai kehaista että olo on parempi... Väsymys on ihan hirveä ja on pitänyt käydä yökkäämässä vessassa. Jotakin venytyksiä tuntuu alamahalla ja jotakin kuplintaa, jota voisi kai luulla vauvelin liikkeiksi, jos olis vähän enempi noit viikkoja. mutta vasta 7+3 on kasassa. Huomenna lääkäri, että jospa se valaisis kohdun kokoa vähän enempi...

Että tällasta tänään..

vauvakka rvk 7+3