Katsoppa tästä syystä en käytä itsepalvelukassaa kaupassa
nimittäin, minä en ole töissä siinä kaupassa vaan asiakkaana.
Kommentit (40)
Itsepalvelukassalta kuuluu sentään asioinnin lopuksi:
Kiitoksia ja tervetuloa uudelleen.
T. Yksi mummi vain
Vierailija kirjoitti:
Miksi keräät ostokset jos et ole töissä siellä?
Kumma juttu, että kerätyistä ostoksista täytyy pulittaa keräysmaksu jos sen tekee kaupan työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele isoa kuvaa. Kunhan itsepalvelukassat yleistyy, niin kohta tarvitaan vähemmän ja vähemmän ihmisiä kassalla ja hinnat halpenee.
Todellakaan ei halpene , kyllä selityksiä siihen löytyy , koneet maksaa jne.
Kyynikon ajattelua. Mikään kone ei maksa niin paljon ku ihminen. Kilpailu pitää huolen että kyllä muuten halpenee.
Oligopoli pitää huolen siitä, että todellista kilpailua ei ole.
Eri
Ookoo. Mitäs ne jatkuvat ruokakorivertailut ja tarjouskampanjat sitten ovat? Kyllä päivittäistavarakaupoissa käydään jatkuvasti kovaa kilpailua hinnoilla.
Pankkiasioissakin teet nykyään itse kaikki ne työt jotka ennenvanhaan teki pankkivirkailija, ja maksat silti palvelumaksua kuukausittain ainakin useimmissa pankeissa. Et saa palkkaa työstäsi, et saa korkoa tilillesi, olet pelkkä kusetettava orja joka jopa maksaa työpanoksestaan pankille!
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet käyttämättä itsepalvelukassaa.
Minä käytän.
En viitsi alkaa huhuilla ja odotella että joku myyjistä, joka selvästi näkee kassalla odottavat asiakkaat jonottamassa, viitsii vaivautua paikalle palvelemaan.
Ihan sama mitä kasoja ihmiset käytää.Minä menen kassalle ja saan aina kassaltakin hyvää palvelua,kuin itse mymälän henkilökunalta .Oli kyse Itä-Helsinki sitten S-ketjun kaupat tai K-ketjun kaupat.Lidi unohtamatta ymm,kaupat ja maksan käteisellä.Kaivan viellä pikku rahat taskustani.Hikoilkoot rauhassa takana olijat.Ai nin aamun virkkuna ole kaupassa aika janalla kello 8-10 aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassalta kuuluu sentään asioinnin lopuksi:
Kiitoksia ja tervetuloa uudelleen.T. Yksi mummi vain
Ihan sanoo minulle aina kassa henkilö eli ihminen ystävällisesti saman ja minä vastan: Kiitos hyvää päivää teille. T:Yksi mummo.
Vierailija kirjoitti:
No älä käytä, ketä kiinnostaa?
Kassoja ainakin kiinnostaaa, tietää töitä.
Laite kiittää asiakkaitaan voi miten huomaavaista.😅
Kyllä melkein aina käytän itsepalvelukassaa. Ensinnäkin ei tarvitse jonottaa ja toisekseen skannaan itse omat ostokseni nopeammin kuin se ammattilainen kassahenkilö. Kolmanneksi haluan että kassat korvataan mahdollisimman nopeasti roboteilla, koska tuollaiseen apinahommaan ei kannata ihmistyövoimaa käyttää.
Käyn kyllä muutenkin vain viikonloppuisin kaupassa koska viikolla en halua vapaa-aikaani sellaiseen tuhlata, mutta silloinkin haluan kaupasta ulos mahdollisimman nopeasti.
Tällä logiikalla netistä ostettuna ruoka olisi super halpaa
Itsepalvelukassa on harjoitus mikrosirua varten orjan merkki
En käytä siksi, että mitä enemmän niitä käytetään, sitä vähemmän kaupassa on kohta työpaikkoja. Jos asiakkaat totutetaan itsepalvelukassoihin, on meillä kymmenen vuoden sisään kauppoja, joissa ei ole työssä yhtään kassaa. Asiakkaat tekevät kassojen työt itse.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Maksaminen menee paljon jouhevammin, kun voin pakata ostoksia jo kassatyöntekijän piippaillessa tuotteita. Jotkut pari tuotteen ostokset käyn itsepalvelukassalla maksamassa, mutta isompien ostosten kanssa on yksinkertaisesti helpompaa asioida ihan "oikealla" kassalla. Prismojen käsiskanneritkin tosin ovat ihan käteviä isoille ostoksille, kun ostokset saa pakata suoraan hyllystä kasseihin.
Eikös itsepalvelukassat juuri ole näitä pieniä ostoksia varten? Ei sinne kuulukaan mennä, jos on hirveesti ostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, kun jotkut menevät itsepalvelukassalle täyden ostoskärryn kanssa.
Joo ja sitten valittavat myyjälle kuinka vaikeaa on piipata sitä täyttä kärryllistä tavaraa ja kuinka myyjän nyt tulisi piipata ne hänen puolestaan. :D
Ratkaisu olisi ollut, että menee normikassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Maksaminen menee paljon jouhevammin, kun voin pakata ostoksia jo kassatyöntekijän piippaillessa tuotteita. Jotkut pari tuotteen ostokset käyn itsepalvelukassalla maksamassa, mutta isompien ostosten kanssa on yksinkertaisesti helpompaa asioida ihan "oikealla" kassalla. Prismojen käsiskanneritkin tosin ovat ihan käteviä isoille ostoksille, kun ostokset saa pakata suoraan hyllystä kasseihin.
Eikös itsepalvelukassat juuri ole näitä pieniä ostoksia varten? Ei sinne kuulukaan mennä, jos on hirveesti ostettavaa.
Ei ole rajoitettu tuotteiden määrää. Nämä sekoitetaan välillä niihin pikakassoihin, joissa on sitten rajoitukset.
Noh ap. Tankkaatko itse autosi bensa-automaatilla? Ethän ole töissä myöskään huoltoasemalla. Tai maksatko laskusi verkkopankissa? Et myöskään työskentele pankissa. Vakuutuksetkin ostat varmaan paikan päällä vakuutusyhtiössä, sillä et ole töissä vakuutusyhtiössäkään? Ja tilaat tavaraa ja vaatteita verkkokaupoista, vaikka et ole näissä kaupoissa töissä?
Voitko ap vielä kertoa miksi tulet sen tänne ilmoittamaan? Luuletko että täällä ketään kiinnostaa mitä sinä teet?
Sisäkköni käy tuollaiset rahvaan tehtävät hoitamassa puolestani, niin en tiedä miten kaupassa nykyään toimitaan.
No kukin tavallaan.
Itsepalvelukassa ei anna 60 prossan alennuksii eikä voi maksaa kolikoilla.
Oligopoli pitää huolen siitä, että todellista kilpailua ei ole.
Eri