Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea on unelmakeittiössäsi?

minun keittiössäni on
17.02.2023 |

Aamiaiskaappi
80cm leveä tiskikaappi yhdellä suurella altaalla
60cm tiskikone
väh 60cm vetolaatikostoja
kivi tai puutasot
ihanat värit
induktiotasot ja integroitavat uunit, jääkaapit yms

tilaa aamupalapöydälle

puusohva keittiöhengailuun

ehkä tv seinällä

jotain kaunista seinällä, designhylly tai tauluja tai molemmat

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida aamiaiskaappia. Minustakin se on turhake.

Suunnittelemme juuri keittiötä. Jos laittaisimme aamiaiskaapin, niin käytännössä tasotilasta pitäisi pätkä uhrata sille umpikaapille. Nyt kahvinkeitin on tasolla ja muutoin se olisi ihan samassa kohtaa, mutta oven takana eikä tasotilaa voisi muutoin juuri hyödyntää.

Summa summarum: tilaa vievä turhake. Myöhemmin ihmetellään, miksi 20-luvulla kaikki laittoivat moisen mötikän keittiöönsä.

Unelmakeittiössäni on siis priorisoitu tasotila: ei korkealle asennettua astianpesukonetta, eikä korkeita kaappeja (tai sitä aamiaiskaapia). Sieltä löytyy kunnolliset työtasot ja riittävä valaistus. Yläkaappien ovet eivät ole yli 40cm leveät. Keittiö on erillään oleskelutiloista.

Minun puolestani saavat ihmetellä, keittiöni on rakennettu minua varten eikä tulevia sukupolvia varten. Remontoimoot itse mieleisensä.

Minä rakastan aamiaskaappiani, joka on suunniteltu meidän tarpeisiimme erikoismitoitettuna ja erikoisratkaisuineen. Tasotilaa se ei vie, koska se on sijoitettu samalle seinälle, jossa on lattiasta kattoon ulottuvat kaapit, integroidut jääkaappi ja pakastin sekä kaksi uunia, toinen höyrytoiminnolla ja toinen kombiuuni.

Minusta on hyvä, että puolustat omaa aamiaiskaappiasi. Joskus tuntuu, että niiden inhoaminen on trendi, ihan niinkuin monen muunkin "sisustusinhokin" kohdalla. Kovin järkeviä ne eivät ole pienessä keittiössä, koska silloin ne todellakin vievät laskutilaa. Teidän keittiö kuulostaa isolta. 

Mutta itse en sijoittaisi uunia isoon kaappirivistöön, koska haluan, että uunin (ja hellan) vieressä on sekä laskutilaa, että vesipiste. Tuntuu turvallisimmalta, ettei tarvitse kääntyä minnekään päin laskeakseen kuuman padan tai paistinpannun käsistään.  

Vierailija
82/85 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä taso suuren ikkunan alla, jossa voi leipoa ja pilkkoa kasviksia ym. ja katsella samalla ikkunasta ulos, myös valoisa paikka.

Sitten ihan ykköstoive niin puuhella on pakollinen.

Ainoa yläkaappi voisi olla tiskipöydän yläpuolella kuivauskaappi, muuten en paljoa kaappi/laatikostotilaa tarvitse, joten ei enempää yläkaappeja, tekee avaran oloiseksi ja viihtyisäksi.

ja tykkään värikkäistä keittöistä, vihreä, sininen, keltainen....

ei missään tapauksessa mitään puun väristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä iso olohuone-keittiö-ruokailutila, 59 neliötä. Suunnittelin tänne keittiön, jonka kaapit on valkoiset, vetimet ja hana messinkiä. Saarekkeen taso on tammea ja tiskipöydän taso dektonia. Jääkaappi ja pakastin on integroitu piiloon, ja näiden vieressä on kaksi isoa kaappia. Toisessa on vetolaatikoissa kuiva-aineet ja toinen on ns. miniaamiaiskaappi jossa on sisällä mikro. Saarekkeessa on liesi ja liedessä integoitu liesituuletin. 

Tämä keittiö on materiaaleiltaan, värimaailmaltaan ja toiminnoiltaan todella hyvä, eleetön ja kaunis. Mutta jos pitäisi miettiä mitä vielä tähän lisää, että olisi unelmakeittiö, niin: pantry, kahvikone, jääpalakone (ei onnistu kyllä integroitavaan jääkaappiin), iso viinikaappi ja parempi induktioliesi mikä meillä nyt on. Tuuletin nykyisessä toimii kyllä, mutta muuten taso on pieni pettymys. 

Kaikkea ei saa meidän nykyiseen taloon, joten pitää varmaan joskus rakentaa toinen :S

Vierailija
84/85 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt ulkomailla pakastimen, joka on integroitu keittiön alakaappeihin. Siis hyvänkokoisen laatikon vain vetää auki, ja sieltä näkee heti sisällön yhdellä silmäyksellä,  varmaan on energiatehokaskin, kun ei kylmä ilma valu ulos.

Minä näin tällaisen Pinterestissä! Mietin että olisi aivan loistava. Toinen pakastin olisi meillä vaikka autotallissa, ja tällainen kahden laatikon pakastin riittäisi normaaleihin ruokajuttuihin. 

Vierailija
85/85 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt ulkomailla pakastimen, joka on integroitu keittiön alakaappeihin. Siis hyvänkokoisen laatikon vain vetää auki, ja sieltä näkee heti sisällön yhdellä silmäyksellä

Tai sitten ei näe, jos siellä on tavaroita kahdessa kerroksessa päällekkäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi