Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******Joulun pikkuiset pullerot tiistaihin******

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen nyt muutamalta taholta kuullut tuota nyrkki alapäähän -juttua????????? Mitä ihmeen funktiota tuolla voi olla?? Ja ilman eri varoitusta!!! Tekisi mieli haastaa oikeuteen :), mutta kertokaa MIKSI on lyöty????!!!! t. Maituliini

Vierailija
22/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikös se ole sitä että jos nyrkki menee hyvin sinne luiden väliin niin vauva mahtuu syntymään - jotenkin nyrkki=vauvan pää -jutskalla?? Korjatkaa jos olen väärässä. Minulle ei ole tuota tapahtunut kertaakaan ja kolmas raskaus menossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se uni minullekin maistuisi; mutta nuo LONKAT! Ärr, grr, aina kun pääsen syvempään uneen, herättää raivostuttava jomotus. Tai sitten herään supistukseen :/, tosin kivuttomaan sellaiseen, mutta kohtu on aivan kivikova ja on pakko vaihtaa asentoa. Samanlaisia oli esikoisenkin odotuksessa, joten eivät liene hirveän huolestuttavia? Symppaan siis unettomia ja lievästi kadehtien toivon pääseväni hyvin nukkuvien kastiin ;)

[b]ÄPRAHAGALLUP[/b]

Jee, opiskelija-kotiäitinä voin vain haaveilla tuollaisista summista, joita te saatte! Minimi 380 ¿ miinus verot 20% = 304 ¿ tupsahtaa kuukausittain tilille... *katkerana* Kun mieskään ei ole suuripalkkainen (pätevöityvä opettaja eli osa-aikainen opiskelija), niin tiukkaa on tuoreen asuntolainan kanssa :/ Pärjätään kuitenkin, " säännöstelytalouteen" ollaan totuttu silloin kun kumpikin vielä opiskeli (heh, niinhän on tilanne nytkin :)). Onneksi pipo ei ole tiukalla! ...Mitä nyt vähän loppuraskauden hormonit välillä räiskyvät :D

Onnea kaikille hyviä ultra- ja lääkärikuulumisia saaneille, mukavaa kun tuli sukupuolipaljastuksiakin :) Unta unettomille, kurkkukipuisille paranemisia.

Tinuri ja Itupulla rv 36+3

Vierailija
24/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyselty äitiyspäivärahasta: Mä saan n.42e/päivältä ja käteen taitaa jäädä sellanen vajaa 900e/kk. Mihin olen erittäin tyytyväinen. Mulle äippäraha laskettiin työttömyysetuuden perusteella ja suurinpiirtein saman saan kun työttömänä ollessa.. Me asutaan maalla, ja vähän on pakollisia menoja, jotka pitää mun rahoista maksella. Ruokakauppaostokset ja sähkölasku.Loput meneekin miehen rahoista. Lisäksi isommat lapset on kotona,joten nekin rahat säästyy. meillä on tarkotuksena vielä myydä tuo toinen auto pois, kun ei paljon ajoa tule yhdelläkään autolla,mutta pakkohan se auto olla kun maalla asutaan. Ostettiin tuo toinen auto vasta, kun edellinen " perheauto" otti ja paloi käyttökelvottomaksi. Mies meinaa siis tuon Hilluxinsa myydä ja me ajellaan sitten vaan tuolla Avensiksella.

Minulla on vointi ollu hyvä, tosin nyt kun lopetin viime viikolla raudan ottamisen, maha meni löysällä taasen. Rautakuurin aikana myös maha oli kumman löysä, muttei sentään ripulilla niinkuin nyt, aamuisin saa useampaan otteeseen pöntöllä istua ja sitten vielä kun aamupala ei tahdo maistua.väkisin pitää koittaa leipää ja tuoremehua saada kurkusta alas. ja sitten pitääkin olla jo vessassa... Inhottavaa, onneksi tasan kuukauden päästä on laskettuaika, viikot alkaa käydä vähiin. Ylihuomenna on neuvolalääkäri, ja parin viikon päästä ois vauvalla lupa syntyä kun viikkoja on se 37.

tintti 35+5

Vierailija
25/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun taas kerran harmittaa!! Olin äitiyspolilla ja vauva oli vaihtanut asennon perätilasta poikittaistilaan!:( Lääkäri alkoi taas kerran puhua mua ulkokäännösyritykseen. En vaan sitten uskaltanut sitä koittaa, kun tuntuu, ettei tämä vauva muutenkaan kauaa viihdy yhdessä asennossa. Sain sitten selitellä miksi en suostu ja mitä pelkään käännösyrityksessä. Kätilö tietysti säesti lääkäriä ja mä yritin pitää puoleni. Sanoin, että luulin etten enää joudu miettimään kantaani käännösyritykseen, kun juuri viimeviikolla siitä kieltäydyin. Kotona nyt olen miettinyt teinkö väärin, kun en antanut yrittää ulkokäännöstä. Itkeä pillitin miehelle kurjaa oloani, koska tunsin lääkärin ja kätilön painostuksen tosi inhottavana. Lääkäri kertoi KAIKKI negatiiviset puolet sektiosta isoine viiltohaavoineen, verenvuotoriskeineen jne. Aivan kun mä en tarpeeksi jo jännittäisi sitä! Nyt tosiaan pelottaa tuo sektiokin aika hirvittävästi enemmän, vaikka kyllä mulla se tieto olikin, ettei nuo leikkaukset koskaan riskittömiä ole niin kuin ei ole myöskään alatiesynnytyskään. Lääkärihän pääsi tavoitteeseensa, kun sai mut pelkäämään. Yritti näin saada mut suostumaan käännösyritykseen. On kyllä enemmän kuin paha mieli koko reissusta :((

Harmittaa sekin, kun lääkäri ei kysynyt mitään mun voinnista supistelusta tms. Eikä tehnyt edes sisätutkimusta, joka mielestäni olisi ollut tarpeellinen. Jos nää supistelut on kuitenkin saaneet paikkoja auki jne. ja tarjonta on nyt sellainen, ettei mitään mahdollisuuksia alateitse synnyttää, koska sieltä olisi ensin tulossa käsi ulos!! Lapsivettäkin on edelleen runsaasti eli pelottaa jos menee nuo vedet kotona niin sehän olisi tässä tapauksessa kai hätäsektio. Tämä nuori lääkäri sanoi nyt sitten neuvottelevansa erikoislääkärin kanssa ja soittavansa huomenna minulle, miten tässä edetään. Saapa nähdä yritetäänkö vielä huomenna puhua mua tuohon käännösyritykseen¿Mitään ei tietysti kerrottu käännösyrityksen riskeistä, aivan kun se olisi yhdentekevää. Sitä itse yrittää ajatella vauvan hyvinvointia ja sitten tuntuu, että tekee kuitenkin väärin. Ensi yönä näen varmasti unta tästä asiasta, jos sitä yleensä saa unta, kun pää on täynnä ristiriitaisia ajatuksia!

Nyt vaan sitten odottelen sitä huomista soittoa (=tuomiota).

ÄITIKUU:Onnea poikauutisesta. Onko sulle ollenkaan ehdotettu tuota ulkokäännöstä? Mulla on molemmat lapset syntyneet avotarjonnassa ja vaikka rtg-kuvat näytti tilaa olevan oli siellä kuitenkin joku ahdas kohta, kun vauvoilla aina väärä tarjonta.

4ÄIPPÄ: Onnittelut poikauutisesta!

KIRSIKKA: Onnittelut hyvistä uutisista! On se ihana helpotus jos vauva on kääntynyt oikein päin. Täällä elättelen enää pikkiriikkistä mahdollisuutta kääntymiselle oikein päin...

ÄIPPÄRAHA: Saan jotain reilun tonnin miinus verot ja nyt vielä palkkaa.

Tuuti 37+6

Vierailija
26/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa painostusta sulla ollut! Ymmärrän täysin olosi, ulkokäännösyritys on iso juttu, ja vauva ehtii tosiaan vieläkin kääntyä uudelleen. Kumpa se nyt vaan itse tajuaisi kääntyä oikeisiin lähtöasemiin. Mutta jos ei ja sektioon päädytte, niin kyllä sä siitäkin selviät! Mäkin selvisin jo kerran, ja moni muu!!

Mulle ei ole ehdotettu käännöstä, on kuitenkin pää alaspäin vaikka vähän viistossa onkin. Kaipa se siitä laskeutuu kun aika on kypsä. Hiukan kyllä muakin pelottaa tuo mahdollinen avotarjonnan toistuminen, jos joku rakenteellinen juttu ettei mahdu kääntymään sitä viimeistä kierrosta, siskon poikakin tuli avotarjonnassa, ehkä meillä on joku sukuvika.... (hope so not!!) No, katsotaan nyt mitä ne mun r-kuvat kertovat ja sitten olen taas viisaampi. Alakautta yritetään jos selkeää estettä ei ole, poitsu ei ole ylisuuri tai lantion luut eivät estä. Toista imukuppiyritystä en kyllä enää halua, eli sovittiin lääkärinkin kanssa että ellei ala tulla ulos mieluummin sitten sektioon.

Alan jo tottua tähän poika-ajatukseen, tuntuu kivalle tietää oikeasti kumpi on tulossa. Nimi vaan pitäisi keksiä....

Mukavaa illan jatkoa pallerot!!

äitikuu

Vierailija
27/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla nämä yöunet ihan omaa luokkaansa ku koisailen semmoset 10-12 tuntia yössä =0 Eikä sekään tunnu riittävän, mutta yritän sinnitellä kuitenkin ilman päikkäreitä kun ei muuten ennätä tekemään koulu- eikä kotihommia...

Äp-raha mulla on opiskelijana minimi. Aika paljon tippuu mun " tulot" kun nyt saan vielä opintotukea, asumislisää ja nostan opintolainaa eli kuukaudessa käyttörahaa on noin 700 euroa ja ensi kuusta eteen päin ei tule muuta kun tuota äp-rahaa se reilu 300 euroa kuussa kun asumislisä loppuu ja asumistukea eivät maksa kun miehellä on kuulemma liikaa tuloja (reilu tonni kuussa =/ ) Noh, on sitä ennenkin pärjätty vähemmällä rahalla -täytyy vaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja lopettaa turhat shoppailut =)

Synnytysvalmennuksessaki saatiin käytyä joten nythän tässä oltais valmiita =)

pimmi 38+4

Vierailija
28/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oli kurrjaa lukea sun viesti, kun olivat niin asiattomia siellä polilla. Kuulostaa ihan uskomattoman tylyltä painostukselta. Itse kun olin tuolla " perätilatutkimuksessa" polilla, niin kätilö ystävällisesti kyseli mun näkemystä, eikä yrittänyt siihen mitään omiaan. Juuri tuo, että osaa vähän perustella omaa kantaansa luulisi olevan se, mitä he haluavat kuulla??...

Paljon tsemppiä tuohon sektio-pelkoosi! Ei ollut tosiaan asiallinen lääkäri, jos sillä vielä pelotteli! Suurin osa synnytyksistä ja suurin osa sektioista menee kuitenkin ihan suunnitelman mukaan ja parantuminen molemmista on suht nopeaa. Olet ajatuksissani, voimia vielä huomiseen puheluun!!

t. Maituliini 38+2 ja vaavi onneksi oli itse kääntynyt

Vierailija
29/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan tähtöset

vauva masussa, eli kaikki ok koska se on pääasia. Olen vaan ollut niin ahdistunut etten ole pystynyt edes palstailemaan :-( Meillä on niin monta hoidettavaa asiaa miehen kanssa menossa, että koitan keskittää kaikki voimat niiden hoitamiseen. Siis miksei olla järjestetty asioitamme aikaisemmin. Kysyn vaan ja ihmettelen.

Halaukset kaikille

t. Heini ja ihana masumyllertäjä rv (oikein laskettuna) 35

Vierailija
30/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vaivainen ilmoittautuu,

niin paha tää iskias ettei oo pystynyt oikein istumaan moneen päivään. Paras asento kyljellään sohvalla, sitte tietty tulee nukuttuu päivisin paljon ja yöunet jää vähiin. Eipä silti, ei nappaa illalla yhtään kömpiä sänkyyn kun tietää että tulee vaan pyörittyy. Valvon mahdollisimman myöhään ja raahaudun sänkyyn puoli unessa. Hyvällä tuurilla saa nukuttua. Pääasia että nukkuu silloin kun voi, näin äippälomalla olessa ei niin väliä nukkuuko yöt vai päivät. Kumminkin mielessä pyörii yks ja sama asia, synnytys, ja se koska pitää lähteä. Valitusta kerrakseen.

Eilen kävin pikku lenkillä illalla siskon kanssa ja noin 20m välein jouduin pysähtymään, niin paljon supisteli,ei meinannut tulla kävelystä mitään. Tuntui että henki loppuu siihen paikkaan. Siskoa huvitti kun oltiin hautuumaalle menossa kynttilöitä viemään että älä nyt vaan tänne synnytä :) Osataan kyllä ottaa huumorilla kumpikin, nauroin itsekin itseeni että en jaksa 2 kilometrii kävellä. Välillä pystyy ihan ok käppäileen jonkun lenkin mutta eilen vedin ittseni ihan piippuun,2km matkalla. Onneksi helpotti kun pääsin huilimaan. Pitää vaan vähentää tota " urheiluu" sitten.

Torstaina ois sitte lääkäri, jännittää kuulla missä vaiheessa mennään jo. Kirjoittelen taas sitten kuulumisia.

Täytyy taas hilpasta kun ei paikat kestä istumista.

sonette ja baby 35+4